You are here:  / Zdrowie / Lody na diecie

Lody na diecie

Lody na diecie
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Lody to jeden z ulubionych przysmaków. Słodkości, w które inwestujemy przede wszystkim latem, głównie dla ochłody. Jak jest jednak ze spożywaniem lodów, gdy chcemy zadbać o swoją sylwetkę? Mówi się, że lody to słodycze, jak każde inne i nie mają nic wspólnego ze zdrowym odżywianiem, a tym bardziej odchudzaniem. W stwierdzeniu tym jest prawdy, a fałszu mniej więcej pół na pół. Jeśli fundujemy sobie porcję lodów z bitą śmietaną, sosem czekoladowym i wszelkiego rodzaju dodatkami, z pewnością dostarczamy do swojego organizmu mnóstwo zbędnych kalorii. Jednakże dwie ?kulki? lodów bez czekolady i zbędnych dodatków, to liczba kalorii taka sama, jaką znajdujemy w dwóch jabłkach. Do tego wybierając lody mleczne, przy okazji dostarczamy mleka do organizmu. A już najbardziej korzystnym rozwiązaniem są lody sorbetowe, które nie zawierają nasyconych kwasów tłuszczowych i są niskokaloryczne, a dzięki nim możemy liczyć na solidną dawkę witamin pochodzących z owoców, z których zostały wyprodukowane. Lody, w których znajdujemy bakalie, to także nieco więcej wartości odżywczych, bowiem już same orzechy zalecane są do spożycia. Jeśli zatem przychodzi ochota na coś słodkiego, dobrego, ale w miarę możliwości zdrowego, warto postawić na skromną porcję lodów.

Inne artykuły o medycynie i farmacji: