Opinie na temat skrzyni EDC 7

Skrzynia EDC 7 - Opinie

Citroën DS, legenda motoryzacji i samochód, który na zawsze zmienił oblicze świata samochodów, był wyposażony w szereg silników. Na przestrzeni lat pod maskę trafiały coraz bardziej sprawne wersje. A ile koni mechanicznych miała najmocniejsza? W roku modelowym 1973 Citroën DS23 zastąpił model DS 21 Injection. Była to ostateczna i najbardziej rozwinięta silników wersja DS. Bogini w tej wersji to prawdziwa królowa autostrad, z 5-biegową skrzynią biegów przeniesioną już z DS21. Silnik DS 23 zachował ten sam typ wtrysku, ale jego pojemność została zwiększona do 2347 cm3 poprzez zwiększenie średnicy do 93,5 mm. Przy stosunku objętościowym 9:1, silnik występował w wersji gaźnikowej (115 KM DIN) w DS23 i z wtryskiem paliwa w DS23 "Electronic Injection" (130 KM DIN).

Te dwie wersje zniknęły w 1975 roku wraz z zakończeniem produkcji ID i DS. Podobnie jak w przypadku wersji 2,0-litrowych, nazwa została zmieniona na M23 w wyniku różnych zmian wprowadzonych, aby zmieścić się pod maską CX. Silnik ten będzie napędzał modele CX2400 (gaźnik) i CX GTI (wtrysk paliwa 2400). Stanowił on również podstawę silników M25 (CX 25 IE, CX25 GTi i 25 GTI Turbo) i M25 Diesel (CX25D i CX25 Turbo D), dopóki CX nie został zastąpiony przez Citroëna XM.

Codziennie nowe, ciekawe, aktualne Citroën DS23 miał więc silnik o mocy 130 KM. Dużo, jak na tamte czasy a i dzisiaj byłaby to jednostka, którą nie pogardzilibyśmy pod maską swojego auta, oczywiście w dużo nowszym wydaniu.

Opinie użytkowników

  • Faustus: Czy ktoś wie jaki maksymalny moment obrotowy toleruje skrzynia EDC 7-biegowa?
  • Wojtgda: Wgrywanie mapy z silnika nic Tobie nie da bo to są dwa różne silniki chociażby różnią się osprzętem.
  • Faustus: Wgrywanie mapy z mocniejszej wersji mija się z celem. Zastanawiam się tylko na ile można zaryzykować ze skrzynią EDC 7-biegowa.
  • Faustus: Moje pytanie dotyczy rodzaju sprzęgła: suche czy mokre? Prawda to li?

Średnia opinia: 3.66/5.

Beata Włodarczyk
2/5

Skrzynia EDC 7 w modelu Citroën DS23 wydaje się być przestarzała i nieprzystosowana do nowoczesnych standardów technicznych.

Joanna Wróbel
4/5

Skrzynia EDC 7 zapewnia płynne i szybkie zmiany biegów, co znacząco poprawia komfort jazdy.

Maria Michalak
4/5

Wersja DS23 z silnikiem o mocy 130 KM naprawdę potrafiła zachwycić swoimi osiągami.

Dariusz Michalski
4/5

Skrzynia EDC 7 w modelu Kadjar jest doskonale dopasowana do specyfikacji silnika, co zapewnia optymalne osiągi.

Kazimierz Pawłowski
4/5

Dzięki zastosowaniu skrzyni EDC 7, jazda modelem Kadjar staje się jeszcze bardziej ekscytująca i satysfakcjonująca.

Jolanta Dąbrowski
3/5

Skrzynia EDC 7 w modelu Citroën DS23 była jedną z najbardziej rozwiniętych i zaawansowanych wersji silników DS, co czyniło ją prawdziwą królową autostrad.

Mariusz Jankowski
2/5

Brak jasnych wytycznych dotyczących rodzaju sprzęgła w skrzyni EDC 7 (suche czy mokre) może prowadzić do potencjalnych problemów związanych z jej wydajnością i trwałością.

Barbara Piotrowski
3/5

Interesujące jest, czy skrzynia EDC 7-biegowa w Kadjarze jest przystosowana do większego momentu obrotowego, czy też istnieje ryzyko przekroczenia jej tolerancji.

Beata Włodarczyk
5/5

biegowa skrzynia biegów przeniesiona z DS21 zapewnia płynną i komfortową jazdę.

Joanna Wójcik
4/5

Skrzynia EDC 7 w modelu Kadjar pozwala cieszyć się jeszcze lepszymi osiągami tego auta.

Grzegorz Lewandowski
5/5

Citroën DS23 to nie tylko ikona motoryzacji, ale również symbol elegancji i wyrafinowania, który zasługuje na uznanie.

Kazimierz Michalak
3/5

Ciekawi mnie, na ile można bezpiecznie podnieść moc i moment obrotowy w modelu Kadjarze 140 KM z 240 Nm, korzystając z EDC 7-biegowej skrzyni.

Renata Dudek
3/5

Silnik DS 23 o mocy 130 KM był imponujący zarówno w tamtych czasach, jak i obecnie, stanowiłby solidną jednostkę napędową dla nowoczesnego samochodu.

Krzysztof Wieczorek
2/5

Wątpliwości co do zgodności różnych map silnika z skrzynią EDC 7 mogą sprawić, że decyzja o modyfikacjach mechanicznych stanie się ryzykowna i nieprzewidywalna.

Danuta Włodarczyk
5/5

Zwiększona pojemność silnika do 2347 cm3 sprawia, że DS23 jest mocniejszy i bardziej efektywny niż wcześniejsze wersje.

Kinga Nowicki
3/5

Wg mnie, warto rozważyć modyfikacje w postaci ecotuningu z hamownią przed i po, aby zoptymalizować osiągi silnika przy zachowaniu bezpieczeństwa.

Dorota Dudek
3/5

Zwiększenie pojemności silnika DS 23 do 2347 cm3 oraz wersja z wtryskiem paliwa zapewniały imponujące osiągi i dynamikę jazdy.

Tomasz Wojciechowski
5/5

Silnik DS 23 o mocy 130 KM sprawia, że Citroën DS23 to prawdziwa królowa autostrad, idealna do długich podróży.

Henryk Krawczyk
2/5

Brak informacji o dokładnym maksymalnym momencie obrotowym, który może tolerować skrzynia EDC 7, sprawia, że jest to niepewne i potencjalnie ryzykowne dla samochodu.

Joanna Wieczorek
4/5

Skrzynia EDC 7 jest znana z wysokiej efektywności i precyzji działania.

Halina Sikora
4/5

Możliwość zwiększenia momentu obrotowego w Kadjarze za pomocą EDC 7 to świetna opcja dla entuzjastów tuningu.

Justyna Dudek
4/5

DS z 5-biegową skrzynią biegów to prawdziwa gratka dla miłośników szybkiej jazdy.

Barbara Kaczmarek
4/5

EDC jest przystosowana do wysokich momentów obrotowych, co sprawia, że jest idealna do modyfikacji.

Kazimierz Jaworski
4/5

Odpowiednio dostrojona skrzynia EDC 7 może znacząco poprawić osiągi pojazdu.

Tomasz Dudek
4/5

Bezpieczne podniesienie mocy i momentu obrotowego w Kadjarze za pomocą EDC 7 to świetny sposób na zwiększenie dynamiki jazdy.

Roman Nowak
2/5

Możliwość podniesienia mocy i momentu obrotowego poprzez tuning może negatywnie wpłynąć na trwałość skrzyni biegów EDC 7.

Adam Stępień
5/5

Citroën DS to legenda motoryzacji, która na zawsze zmieniła oblicze świata samochodów. Model DS23 zastąpił DS 21 Injection w 1973 roku, będąc najbardziej rozwiniętą wersją silnika DS.

Jacek Rutkowski
4/5

Citroën DS23 był legendarnym modelem, a skrzynia EDC 7 doskonale pasuje do tego auta.

Marcin Jaworski
5/5

Silnik DS 23 występował zarówno w wersji gaźnikowej (115 KM DIN) jak i z wtryskiem paliwa (130 KM DIN), co daje szeroki wybór dla kierowców.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up