Silnik VW 3.2 V6 24V FSI 265KM-270KM EA837
Kategoria: Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W
Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki Volkswagen.
Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał zastosowanie w samochodach Audi.
Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.
Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezawodny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Po 2008 roku konstrukcja rozrządu została poprawiona i nie sprawia tak dużych problemów jak w wersjach starszych.
Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika.
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 9.3/10
- Trwałość: 10.0/10
- Utrzymanie: 8.0/10
- Dynamika: 10.0/10
Najbardziej awaryjna część: Rozrząd / Wariator (53%)
Opinia użytkownika:
23.08.2020 Audi Q5 8r
Średnia: (9.3)
Opinia: Auto z USA, na liczniku miało 82 kkm. Od zakupu przejechałem ok. 15 kkm - po zakupie zamontowałem instalację lpg STAG 400 dpi. Nie ma kłopotu z instalacją - baardzo rzadko zapala się check engine, ale po nocnym postoju - następnego dnia .czytaj całość się nie pojawia. Jestem tym silnikiem wprost zauroczony. Cichy, mocny i - bezproblemowy. Przy zachowaniu prędkości kodeksowych - praktycznie niesłyszalny. Na dystansie 5 kkm elektronika wykazała ubytek oleju obejmujący ok. 1/5 skali. Co ciekawe - niekiedy podczas odczytu pokazuje mi pełen stan. Standardowe postępowanie - wymiana oleju co 10 kkm + ostatnio wlałem ceramizer. Być może to sugestia, ale startuje ciszej i łagodniej, zobaczę, jakie będzie to miało odniesienie do średniego zużycia paliwa. Uważam, że silnik dobrze znosi porządną instalację lpg, a średnie zużycie paliwa waha się pomiędzy 8 - 10 l lpg i 1,5 - 5,5 l benzyny na 100 km - w zależności od trasy i obciążenia. Samochód z tym silnikiem w razie potrzeby znakomicie przyspiesza i - praktycznie - nie odczuwa różnicy wzniesień. Mój sposób jazdy jest spokojny i przewidywalny. Jestem bardzo zadowolony z auta z tym silnikiem - kupowałem właśnie taką wersję celowo i z otwartymi oczami. Serwisowanie i ewentualne naprawy nie będą tanie, ale mierzmy siły na zamiary pamiętając, że nie ma rzeczy, których nie można naprawić.
Zalety: Moc, Dźwięk, Niezawodność obecnie i - w przyszłości
Wady: Nie występują - może poza spalaniem, ale połączenie lpg z.
Średnia opinia: 3.83/5.