Honda Transalp 650 - Opinie
Świat motocykli to nie tylko ogromne prędkości i moce przyprawiające ozawrót głowy, to również takie pojazdy, w których moc oraz prędkość maksymalna nie decydują o ich atrakcyjności. Należą do nich motocykle enduro, których największą zaletą jest uniwersalność zastosowania, pozwalająca im odnaleźć się w każdych warunkach drogowych. Przedstawicielem tej grupy jest również Honda Transalp 650, który przez wiele lat obecności na rynku zyskał sobie uznanie motocyklowych podróżników, lubiących czasem podróżować po nie najlepszych drogach.
Nowy Transalp debiutował na rynku w 2000 roku, kultywując tradycje poprzednika. Główne zmiany zaznaczyły się w wyglądzie zewnętrznym, który zapewnił mu świeżość linii na najbliższe kilka lat. Zasilany jest dwoma gaźnikami, na każdy cylinder przypadają po trzy zawory, a za odprowadzanie ciepła odpowiedzialna jest ciecz. Dwucylindrowy widlasty silnik został rozwiercony do 650 ccm, dzięki czemu m.in. wzrosła jego moc do 55 KM uzyskiwanych przy 7500 obr./min.
Na pierwszy rzut oka motocykl sprawia wrażenie wysokiego, co może budzić obawy osób o niskim wzroście, ale jest to złudzenie spowodowane m.in. dużym prześwitem. Silnik łatwo się uruchamia i szybko osiąga odpowiednią temperaturę, pracuje przy tym z dużą kulturą i bardzo cicho. Mocny moment obrotowy wynoszący 55 Nm uzyskiwany przy 4000 obr./min sprawia, że silnik chętnie reaguje na otwarcie przepustnicy.
Transalp okazuje się bardzo poręczny podczas jazdy po mieście, dzięki małej masie, smukłości i zwrotności. Dodatkowo, jego komfortowe zawieszenie o stosunkowo dużym skoku eliminuje nierówności jezdni, co jest istotne na polskich drogach. Na trasach za miastem enduro Hondy zapewnia wysoki komfort, pozwalając dotrzeć do miejsc niedostępnych dla innych klas motocykli.
Pozycja za kierownicą jest wygodna i nie męczy przy dłuższej jeździe. Pojemny 19-litrowy zbiornik paliwa i małe zużycie na poziomie 5-5,5 litra na 100 km sprawiają, że Transalp jest idealny do uprawiania turystyki.