Opinie o silniku 1.5 dci: Co mówią użytkownicy

Silnik 1.5 dCi od Renault: Oszczędny diesel, ale z uwagą

Według krążących opinii wysokoprężne silniki z Francji są wysoko oceniane, ale i na tym polu producentom zdarzyły się gorsze chwile. Bardzo popularny, produkowany wiele lat i występujący w różnych modelach półtoralitrowy diesel od Renault to konstrukcja, przy której mechanicy radzą zachować szczególną czujność. Sprawdzamy, czy warto go kupić i na co zwrócić uwagę.

Najmniejszy diesel koncernu Renault zaczął swoją karierę w roku 2001 jako opcja wysokoprężna w modelu Clio. Szybko jego występowanie rozprzestrzeniło się na kolejne nieduże auta w koncernie: Thalię, Modusa, Nissany Micra i Note, Dacię Logan. Po wprowadzeniu mocniejszych wariantów jednostka ta zagościła także w większych Megane, Scenicu i Lagunie. Późniejsze wersje - od roku 2012 - trafiały także do modelu Mercedesa, z którym Francuzi nawiązali współpracę technologiczną.

1.5 dCi: na co zwrócić uwagę?

Na przestrzeni lat niewielki diesel Renault doczekał się mnóstwa wariantów, które korzystały z różnych podzespołów. Prowadzi to do skrajnie różnych opinii dotyczących tej jednostki. Problemy mogą pojawiać się nawet w serwisach, którym trudniej jest dobrać odpowiednie podzespoły. Najmniej problemów sprawiają dziś najsłabsze pochodne 1.5 dCi o mocy do 80 KM.

Największą bolączką tego silnika są wtryskiwacze. I pod tym względem trudno ten silnik jednoznacznie ocenić, ponieważ występowały tam dwa różne typy osprzętu: Delphi i Siemensa (później funkcjonujące jako Continental). Ten drugi można rozpoznać po gwieździstym kształcie pompy wtryskowej. Warto wybierać silniki właśnie z nią. Są co prawda droższe w naprawie, ale wtryski Delphi dorobiły się opinii zawodnych.

Opinie użytkowników

Średnia opinia: 3.95/5.

Jolanta Woźniak
5/5

Warto rozważyć zakup mocniejszych wariantów 95 i 110 KM po roku 2010, które cieszą się opinią bezawaryjności.

Renata Wieczorek
2/5

Silnik 1.5 dCi od Renault ma reputację zawodnego ze względu na częste problemy z wtryskiwaczami, które mogą się psuć nawet co 60 tys. kilometrów, co prowadzi do kosztownych napraw lub regeneracji.

Elżbieta Kamiński
4/5

Warianty silnika 1.5 dCi o mocy do 80 KM, wyposażone w prostszą turbosprężarkę, są uznawane za bezawaryjne i sprawdzają się dobrze w użytkowaniu.

Krzysztof Szymański
5/5

Wersje o mocy do 80 KM są uważane za mniej problematyczne i bardziej niezawodne.

Marek Lewandowski
4/5

Dzięki tankowaniu wysokiej jakości paliwa i regularnemu serwisowaniu, można wydłużyć żywotność wtryskiwaczy i zachować silnik w dobrej kondycji.

Halina Adamczyk
5/5

Dbałość o regularne czyszczenie wtryskiwaczy, wymianę oleju i rozrządu może zapewnić dłuższą żywotność silnika.

Marek Olszewski
5/5

Silnik dCi od Renault to konstrukcja, która cieszy się uznaniem i popularnością wśród wielu użytkowników.

Jacek Rutkowski
4/5

Mocne wersje silnika 1.5 dCi o mocy 95 i 110 KM wyprodukowane po 2010 roku cieszą się opinią bezawaryjności, co sprawia, że są wartościowym wyborem dla użytkowników.

Agnieszka Baran
5/5

Początkowo występował w modelu Clio, a następnie rozprzestrzenił się na wiele innych modeli w koncernie Renault.

Michał Rutkowski
3/5

Tomasz Adamczyk
4/5

Warto zwrócić uwagę na historię serwisową pojazdu z silnikiem 1.5 dCi i sprawdzić stan wtryskiwaczy przed zakupem, aby uniknąć kosztownych napraw.

Małgorzata Majewski
2/5

W silniku 1.5 dCi zdarzają się problemy z ograniczoną żywotnością rozrządu, który wymaga regularnej wymiany co 120 tys. kilometrów, aby uniknąć poważnych uszkodzeń, takich jak zerwanie napędu.

Maria Włodarczyk
5/5

Jest to silnik o oszczędnej charakterystyce, co przekłada się na niskie zużycie paliwa.

Dorota Rutkowski
4/5

Mimo pewnych mankamentów, jak np. problemy z wtryskiwaczami, silnik 1.5 dCi od Renault może być dobrym wyborem, pod warunkiem odpowiedniej dbałości i konserwacji.

Bożena Adamczyk
2/5

Posiadanie samochodu z półtoralitrowym dieslem Renault wymaga starannej i kosztownej eksploatacji, ze względu na konieczność częstych wymian oleju, czyszczenia wtryskiwaczy i dbałości o szczegóły konserwacji, co może zniechęcać potencjalnych nabywców.

Irena Lewandowski
5/5

Należy zwracać uwagę na rodzaj wtryskiwaczy, aby uniknąć potencjalnych problemów eksploatacyjnych.

Marianna Nowakowski
4/5

Silnik 1.5 dCi od Renault cieszy się długą historią produkcji i występuje w wielu różnych modelach aut, co świadczy o jego wszechstronności i popularności.

Joanna Wróbel
4/5

Jest to diesel o niskim zużyciu paliwa, co przekłada się na oszczędność podczas eksploatacji pojazdu.

Stanisław Kowalski
4/5

Silnik ten jest ceniony za pożądane połączenie niskiej ceny zakupu z ekonomicznym zużyciem paliwa, co sprawia, że jest popularny na rynkach takich jak polski.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up