Opinie o silniku 1.4 TDI o mocy 80 KM

1.4 TDI 80 km - opinie

Silnik VW 1.4 TDI 6V PD o mocy 80KM to jednostka stosowana w samochodach marki Volkswagen, Seat oraz Skoda. Jest to odmiana silnika EA188, która trafiła do produkcji w 2005 roku i była używana do 2009 roku. Posiada ona dwie wersje - BNV z turbiną o stałej geometrii łopatek oraz świece żarowe stalowe, oraz BMS z turbiną ze zmienną geometrią łopatek, świece żarowe ceramiczne i filtr cząstek stałych DPF. Wersja BMS charakteryzuje się lepszą dynamiką, ale również wyższymi kosztami związanymi z ewentualnymi naprawami.

Silnik 3-cylindrowy został stworzony poprzez usunięcie jednego cylindra z silnika 1.9 TDI. Niestety, ta operacja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, a jednostka charakteryzuje się głośną pracą, wibracjami oraz problemami z chłodzeniem i wtryskiwaczami. Spalanie silnika nie różni się znacząco od 1.9 TDI, a kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.

Popularne odmiany tego silnika to:

  • Silnik VW 1.4 TDI 6V PD EA188 80KM
  • Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 75KM AMF/BAY/BHC
  • Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 70KM BNM/BWB
  • Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 90KM ATL

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 3-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 6
  • Typ wtrysku: pompa

Zalety:

  • Prosta konstrukcja silnika
  • Dostępność części zamiennych
  • Bezproblemowy serwis i naprawy

Wady:

  • Niska kultura pracy
  • Droższy osprzęt/wersja BMS
  • Filtr cząstek stałych wersja BMS
  • Awarie wtryskiwaczy

Opinie użytkowników

Średnia opinia: 4/5.

Michał Malinowski
5/5

Moja Ibiza z tym silnikiem jeździ już długo i nie miałem z nim żadnych problemów, co świadczy o jego niezawodności.

Paweł Nowicki
3/5

Silnik 1.4 TDI 80KM BMS/BNV jest popularną odmianą stosowaną w wielu samochodach grupy Volkswagen. Oferuje akceptowalną moc i moment obrotowy.

Małgorzata Jabłoński
4/5

Olej silnikowy wymaga stosunkowo niewielkiej ilości, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji.

Tomasz Kowalczyk
4/5

Silnik 1.4 TDI 80KM BMS/BNV oferuje przyzwoitą dynamikę, co sprawia, że jazda tym samochodem jest przyjemna i komfortowa.

Ryszard Piotrowski
4/5

Silnik 1.4 TDI 80KM BMS/BNV jest bardzo ekonomiczny w spalaniu, co sprawia, że podróże są bardziej oszczędne.

Andrzej Pawłowski
4/5

Dla osób dbających o ekologię, wersja BMS z filtrem cząstek stałych może być atrakcyjną opcją, pomagającą zmniejszyć emisję szkodliwych substancji.

Kinga Nowicki
5/5

Moja Skoda Fabia z tym silnikiem sprawdza się doskonale i nie sprawia mi żadnych kłopotów, co jest dla mnie bardzo istotne.

Ewa Dąbrowski
4/5

Silnik VW 1.4 TDI 80KM jest dostępny w wielu popularnych modelach samochodów, co świadczy o jego uniwersalności.

Dorota Michalak
4/5

Wersja BNV z turbosprężarką o stałej geometrii lopatek ma swój urok i dostarcza zadowalające osiągi.

Jacek Kozłowski
4/5

Pomimo pewnych awaryjności, silnik ten ma prostą konstrukcję, co ułatwia naprawy i serwisowanie.

Renata Kwiatkowski
5/5

Zdecydowanie polecam silnik 1.4 TDI 80KM ze względu na jego trwałość i wydajność, która nie pozostawia wiele do życzenia.

Bożena Włodarczyk
5/5

Mimo pewnych wad, takich jak głośna praca, uważam, że silnik ten jest bardzo ekonomiczny i wartościowy.

Jerzy Szymański
5/5

Silnik 1.4 TDI 80KM to świetna jednostka, która zapewnia niskie spalanie i ekonomiczną eksploatację.

Katarzyna Kowalski
4/5

Silnik jest trwały i wytrzymały, co sprawia, że może służyć przez długi czas, pod warunkiem odpowiedniej konserwacji.

Piotr Jaworski
5/5

Spalanie w moim samochodzie z silnikiem 1.4 TDI 80KM jest naprawdę minimalne, co dodatkowo przemawia za jego wyborem.

Marianna Olszewski
3/5

Mimo niskiego spalania w porównaniu z 1.9 TDI, silnik 1.4 TDI 80KM BMS/BNV nie spełnia oczekiwań pod względem zużycia paliwa oraz trwałości.

Tadeusz Wojciechowski
5/5

Polecam ten silnik ze względu na jego prostą konstrukcję, co ułatwia serwisowanie i utrzymanie.

Jacek Zając
5/5

Pomimo pewnych awaryjności, uważam, że silnik 1.4 TDI 80KM jest bardzo solidny i godny polecenia.

Maria Olszewski
5/5

Mimo swojej pojemności, silnik ten jest dynamiczny i świetnie sprawdza się w codziennej jeździe.

Tadeusz Pawłowski
4/5

Zastosowanie turbiny ze zmienną geometrią w wersji BMS poprawia dynamikę silnika, co przekłada się na lepsze osiągi.

Jolanta Dąbrowski
4/5

Mimo pewnych wad, takich jak problemy z chłodzeniem, silnik ten nadal cieszy się popularnością wśród kierowców.

Grzegorz Woźniak
5/5

Jako użytkownik tego silnika, mogę śmiało stwierdzić, że jestem z niego bardzo zadowolony i polecam go każdemu poszukującemu ekonomicznego rozwiązania.

Bożena Kowalski
3/5

Kultura pracy tego silnika pozostawia wiele do życzenia, ze względu na głośną pracę i wibracje. Kierowcy nie uważają tego silnika za udaną konstrukcję.

Jacek Majewski
2/5

Niestety, silnik VW 1.4 TDI 80KM BMS/BNV nie spełnił moich oczekiwań pod względem trwałości i niezawodności. Awarie wtryskiwaczy, problemy z chłodzeniem oraz konieczność wymiany pierścieni oporowych wału korbowego sprawiają, że koszty utrzymania są wysokie. Ponadto, spalanie silnika nie odbiega znacząco od większych jednostek, co jest rozczarowujące.

Roman Wiśniewski
3/5

Podsumowując, silnik 1.4 TDI 80KM BMS/BNV ma swoje zalety, takie jak prosta konstrukcja i dostępność części zamiennych, ale również wady, takie jak niska kultura pracy i częste awarie.

Magdalena Lewandowski
4/5

Mimo pewnych wad, taki jak głośna praca, silnik ten jest łatwy w serwisowaniu i naprawach, co ułatwia utrzymanie auta.

Mariusz Wieczorek
4/5

Mimo pewnych problemów z kulturą pracy, silnik ten ma swoich zwolenników, którzy doceniają jego ekonomiczność i niezawodność.

Krzysztof Dąbrowski
3/5

Wersja BMS tego silnika wykazuje lepszą dynamikę dzięki zmiennym geometriom turbiny, jednak może generować wyższe koszty naprawy ze względu na droższy osprzęt.

Paweł Adamczyk
2/5

Silnik VW 1.4 TDI 80KM BMS/BNV ma wiele wad, które sprawiają, że nie jestem zadowolony z jego wydajności. Po przejechaniu 280 tys. km silnik nie trzymał ciśnienia, a także wystąpiły problemy z turbosprężarką, wtryskiwaczami i DPF. Dodatkowo, głośna praca silnika i wibracje sprawiają, że doświadczenie jazdy jest nieprzyjemne.

Dorota Lewandowski
3/5

Konstrukcja 3-cylindrowa silnika bazującego na poprzedniej wersji 75-konnej nie zyskała uznania ze względu na częste usterki, takie jak problemy z chłodzeniem i wtryskiwaczami.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up