1.4 TDI 80 km - opinie
Silnik VW 1.4 TDI 6V PD o mocy 80KM to jednostka stosowana w samochodach marki Volkswagen, Seat oraz Skoda. Jest to odmiana silnika EA188, która trafiła do produkcji w 2005 roku i była używana do 2009 roku. Posiada ona dwie wersje - BNV z turbiną o stałej geometrii łopatek oraz świece żarowe stalowe, oraz BMS z turbiną ze zmienną geometrią łopatek, świece żarowe ceramiczne i filtr cząstek stałych DPF. Wersja BMS charakteryzuje się lepszą dynamiką, ale również wyższymi kosztami związanymi z ewentualnymi naprawami.
Silnik 3-cylindrowy został stworzony poprzez usunięcie jednego cylindra z silnika 1.9 TDI. Niestety, ta operacja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, a jednostka charakteryzuje się głośną pracą, wibracjami oraz problemami z chłodzeniem i wtryskiwaczami. Spalanie silnika nie różni się znacząco od 1.9 TDI, a kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.
Popularne odmiany tego silnika to:
- Silnik VW 1.4 TDI 6V PD EA188 80KM
- Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 75KM AMF/BAY/BHC
- Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 70KM BNM/BWB
- Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 90KM ATL
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 3-cylindrowy
- Ilość zaworów: 6
- Typ wtrysku: pompa
Zalety:
- Prosta konstrukcja silnika
- Dostępność części zamiennych
- Bezproblemowy serwis i naprawy
Wady:
- Niska kultura pracy
- Droższy osprzęt/wersja BMS
- Filtr cząstek stałych wersja BMS
- Awarie wtryskiwaczy