Ford Escape 1.5 EcoBoost - Opinie
Ford Escape 1.5 EcoBoost to popularny model samochodu marki Ford, wyposażony w silnik o pojemności 1.5 litra z technologią EcoBoost. Ten kompaktowy SUV cieszy się uznaniem za swoją wydajność i oszczędność paliwa.
Specyfikacje techniczne Ford Escape 1.5 EcoBoost
- Pojemność silnika: 1.5 litra
- Maksymalna moc: 180 KM
- Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 9 sekund
- Prędkość maksymalna: 200 km/h
Ford Escape 1.5 EcoBoost oferuje dynamiczną jazdę i komfortową podróż zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych tras. Dzięki technologii EcoBoost, silnik ten cechuje się wysoką efektywnością spalania.
Opinie użytkowników
Kia Venga to jedna z propozycji na względnie młodego mikrovana. Z jakim silnikiem warto kupić ten samochód? Mikrovany to bez wątpienia wyjątkowe auta – mało który segment oferuje aż tak pokaźną przestrzeń we wnętrzu w wymiarach niemalże samochodu miejskiego. Z tego powodu małe minivany nadają się do wykorzystywania zarówno w ciasnych uliczkach, jak i podczas dalekich, rodzinnych wyjazdów.
Rozglądając się za używanym mikrovanem nie można pomijać Kii Vengi, a także jej bliźniaczego modelu spod znaku Hyundaia – ix35. W nieco ponad 4-metrowym nadwoziu producentowi udało się stworzyć dogodne miejsce do podróży dla czterech dorosłych osób, a od biedy da się tu przewieźć nawet „piątkę”. W wykorzystywaniu przestrzeni pomaga regulowane oparcie kanapy oraz możliwość jej przesuwania, np. celem zwiększenia bagażnika (z 440 do 552 l). W konfiguracji 2-osobowej Venga zabierze na pokład aż 1486 l bagażu.
Do rodzinnej Kii nie trafiało wiele silników, ale te dostępne okazują się wystarczające. Z jaką jednostką napędową warto kupić Vengę? Używana Kia Venga – silniki benzynowe 1.4 CVVT (90 KM) 1.6 CVVT (125 KM).
W Vendze nie było jeszcze miejsca na małe silniki z turbodoładowaniem. Oferowano jedynie dwie wolnossące propozycje – 1.4 (90 KM) oraz 1.6 (125 KM). Obydwa mają system zmiennych faz rozrządu (CVVT), łańcuchowy napęd rozrządu oraz wtrysk wielopunktowy. Nieźle wobec tego pracują na LPG, ale wymagają częstej regulacji luzu zaworowego (co 20-30 tys. km). Vengi 1.4 spalaniem mieszczą się w 7 l/100 km w cyklu mieszanym, natomiast odmiany 1.6 podchodzą bliżej 8 l/100 km. Awaryjność nie jest wysoka.
Przed zakupem warto zlecić kontrolę łańcucha rozrządu (rozciąga się po przejechaniu 100 tys. km) i nastawić się na niedrogie w usunięciu usterki silniczków krokowych, cewek zapłonowych oraz sprzęgieł (zwłaszcza jak auto rzadko opuszczało miasto).
Kia Venga – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
- Silnik 1.4 CVVT
- Pojemność: 1396 cm³
- Maks. moc: 90 KM
- Maks. moment: 137 Nm
- Przysp. 0-100 km/h: 12,8 s
- Śr. zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
- Silnik 1.6 CVVT
- Pojemność: 1591 cm³
- Maks. moc: 125 KM
- Maks. moment: 156 Nm
- Przysp. 0-100 km/h: 10,8 s
- Śr. zużycie paliwa: 7,0 l/100 km
Koreańskie diesle cieszą się dobrymi opiniami użytkowników w Vendze i w innych modelach Kii. Używana Kia Venga – który silnik wybrać? Tak naprawdę Vengę można rozważyć z każdym silnikiem. Wybór między benzyną i dieslem lub 1.4 i 1.6 zależy od tego, w jakich warunkach planujemy eksploatować samochód.