Opinie o silniku 1.9 CDTI

Opinie o silniku 1.9 CDTI

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D (Multijet) jest jednostką stosowaną w samochodach marki Opel. W całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiada moc 100KM, 120KM oraz 150KM. Jest to jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch.

Najczęstsze awarie w silniku 1.9 CDTI obejmują usterki zaworu EGR, koła dwumasowego, filtrów cząstek stałych oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym. Jest to bardzo poważna usterka, która może prowadzić do uszkodzenia silnika. Mimo poprawek w konstrukcji w 2007 roku, ta awaria nadal się powtarza. Inne problemy to nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.

Na plus należy zaliczyć trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Niemniej jednak, użytkownicy tej jednostki są narażeni na wyższe koszty napraw w porównaniu do wersji 120-konnej. Silnik ten jest wyposażony w bardziej kosztowny osprzęt i jest bardziej wysilony, co skutkuje większą awaryjnością. Wszystko zależy od warunków użytkowania, serwisu i przebiegu. Niektóre odpowiednio serwisowane modele pokonują bezproblemowo ponad 200 tys. km.

Osiągi silnika oraz kultura pracy są na wysokim poziomie, co sprawia że użytkownicy są zadowoleni. Najmocniejsza wersja 150-konna, która zasila Opla Astrę H, osiąga pierwszą setkę po 8,8 sekundy, spalając średnio 5,8l/100km, a prędkość maksymalna wynosi 210km/h. Silnik ten cechuje się elastycznością, dynamiką i sportowym zacięciem.

Opinie użytkowników

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 8 lub 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety:

  • Trwały układ wtryskowy
  • Stosunkowo tani serwis
  • Dostępność zamienników
  • Trwała turbosprężarka
  • Niskie spalanie

Wady:

  • Awarie koła dwumasowego
  • Awarie filtra cząstek stałych
  • Awarie zaworu EGR
  • Urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym

Średnia opinia: 3.93/5.

Agnieszka Kaczmarek
3/5

Posiadam Opel Astrę H z silnikiem 1.9 CDTI od 2004 roku i mogę powiedzieć, że jest to jednostka dynamiczna i elastyczna o dobrej kulturze pracy. Jednak, awarie zaworu EGR i koła dwumasowego mogą być problematyczne, co wymaga dodatkowych kosztów serwisowych.

Piotr Pawłowski
5/5

Miałem okazję jeździć samochodem z silnikiem 1.9 CDTI o mocy 120KM i jestem pod wrażeniem jego dynamiki oraz niskiego poziomu spalania. Bardzo dobre rozwiązanie dla osób szukających ekonomicznego auta.

Marianna Włodarczyk
5/5

Posiadam silnik 1.9 CDTI Z19D i jestem bardzo zadowolony z jego osiągów oraz trwałości. Silnik jest dynamiczny i elastyczny, co sprawia, że jazda nim jest przyjemnością.

Tomasz Zalewski
2/5

Po zakupie samochodu z silnikiem 1.9 CDTI miałem problemy z usterką zaworu EGR, co skutkowało częstymi wizytami w serwisie i dodatkowymi kosztami.

Halina Górski
2/5

Filtr cząstek stałych w silniku 1.9 CDTI często sprawiał problemy, co wpływało negatywnie na osiągi i spalanie pojazdu.

Roman Wiśniewski
5/5

Silnik CDTI Z19D od Fiata jest bardzo trwały i nie sprawia problemów przy odpowiednim serwisowaniu. Mogę polecić ten silnik wszystkim zainteresowanym.

Grzegorz Grabowski
5/5

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19DTL o mocy 100KM jest bardzo trwały i nie sprawia problemów przy odpowiednim serwisowaniu. Jestem zadowolony z jego osiągów oraz kultury pracy.

Bożena Kaczmarek
5/5

Jestem użytkownikiem Opla z silnikiem 1.9 CDTI o mocy 150KM i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem jego kultury pracy oraz niskiego poziomu spalania.

Piotr Zając
5/5

Użytkownicy chwalą sobie silnik 1.9 CDTI Z19DTL o mocy 100KM za jego trwałość oraz niskie koszty utrzymania. To dobry wybór dla osób ceniących sobie ekonomiczną jazdę.

Roman Włodarczyk
4/5

Osprzęt w silniku 1.9 CDTI jest stosunkowo tani w serwisie, co przekłada się na niższe koszty utrzymania pojazdu.

Andrzej Wróbel
3/5

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D charakteryzuje się wysoką dynamiką i sportowym zacięciem, co z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom szybkiej jazdy. Jednak, użytkownicy muszą być świadomi potencjalnych problemów z klapami wirowymi oraz zaworem EGR, które mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

Katarzyna Pawłowski
5/5

Osiągi silnika 1.9 CDTI Z19DTH o mocy 150KM są imponujące, a jego elastyczność sprawia, że jazda nim jest przyjemnością. Polecam ten silnik wszystkim zainteresowanym.

Stanisław Woźniak
4/5

Silnik 1.9 CDTI o mocy 150KM, który napędza Opla Astrę H, osiąga imponujące parametry, co sprawia, że użytkownicy są usatysfakcjonowani z jego wydajności.

Beata Kamiński
4/5

Użytkownicy doceniają wysoką kulturę pracy silnika 1.9 CDTI oraz jego niskie spalanie, co pozytywnie wpływa na doświadczenia z jazdy.

Michał Krawczyk
4/5

Mimo pewnych usterek, silnik 1.9 CDTI jest bardzo elastyczny i dynamiczny, co sprawia, że jazda nim jest przyjemnością.

Magdalena Grabowski
3/5

Użytkownicy silnika 1.9 CDTI zdecydowanie będą zadowoleni z jego osiągów i kultury pracy. Jednak, występujące problemy z zaworem EGR, kołem dwumasowym oraz filtrem cząstek stałych mogą wymagać regularnych napraw i utrzymanie auta może być kosztowne.

Wojciech Stępień
5/5

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19DTH o mocy 150KM śmiało mogę polecić wszystkim, którzy oczekują wysokiej wydajności i dynamicznej jazdy. Jestem bardzo zadowolony z jego osiągów.

Elżbieta Wiśniewski
3/5

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D jest bardzo trwały i daje dobre osiągi, szczególnie w wersji 150KM. Jednak, zgromadzenie się nagaru na klapy wirowych oraz problemy z klapami wirowymi w kolektorze ssącym mogą być uciążliwe dla użytkowników.

Jolanta Górski
2/5

Koło dwumasowe w moim samochodzie z silnikiem 1.9 CDTI uległo awarii po krótkim czasie użytkowania, co było bardzo uciążliwe i kosztowne do naprawy.

Agnieszka Wójcik
2/5

Urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym były poważną usterką w silniku 1.9 CDTI, co skutkowało koniecznością częstych napraw i utratą zaufania do auta.

Henryk Majewski
2/5

Gromadzenie się nagaru na kolektorze oraz klapach wirowych w silniku 1.9 CDTI było problemem, który negatywnie wpływał na jego wydajność i trwałość.

Danuta Dudek
5/5

Silnik CDTI Z19D od Fiata jest bardzo popularny ze względu na swoją trwałość i niezawodność. Jestem zadowolony z jego osiągów oraz kultury pracy.

Grzegorz Dudek
5/5

Miałem okazję przetestować silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DTJ i jestem pod wrażeniem jego osiągów oraz dynamiki. Bardzo dobry wybór dla osób ceniących sobie sportowe wrażenia z jazdy.

Elżbieta Wieczorek
4/5

Silnik 1.9 CDTI jest bardzo trwały i wyposażony w trwałe turbosprężarki, co zapewnia długą żywotność jednostki.

Ewa Dudek
4/5

Posiadam samochód z silnikiem 1.9 CDTI i jestem bardzo zadowolony z jego osiągów oraz dynamiki. Przyjemnie się nim jeździ.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up