Opinie o silniku 1.9 CDTI
Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D (Multijet) jest jednostką stosowaną w samochodach marki Opel. W całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiada moc 100KM, 120KM oraz 150KM. Jest to jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch.
Najczęstsze awarie w silniku 1.9 CDTI obejmują usterki zaworu EGR, koła dwumasowego, filtrów cząstek stałych oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym. Jest to bardzo poważna usterka, która może prowadzić do uszkodzenia silnika. Mimo poprawek w konstrukcji w 2007 roku, ta awaria nadal się powtarza. Inne problemy to nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.
Na plus należy zaliczyć trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Niemniej jednak, użytkownicy tej jednostki są narażeni na wyższe koszty napraw w porównaniu do wersji 120-konnej. Silnik ten jest wyposażony w bardziej kosztowny osprzęt i jest bardziej wysilony, co skutkuje większą awaryjnością. Wszystko zależy od warunków użytkowania, serwisu i przebiegu. Niektóre odpowiednio serwisowane modele pokonują bezproblemowo ponad 200 tys. km.
Osiągi silnika oraz kultura pracy są na wysokim poziomie, co sprawia że użytkownicy są zadowoleni. Najmocniejsza wersja 150-konna, która zasila Opla Astrę H, osiąga pierwszą setkę po 8,8 sekundy, spalając średnio 5,8l/100km, a prędkość maksymalna wynosi 210km/h. Silnik ten cechuje się elastycznością, dynamiką i sportowym zacięciem.
Opinie użytkowników
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 8 lub 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety:
- Trwały układ wtryskowy
- Stosunkowo tani serwis
- Dostępność zamienników
- Trwała turbosprężarka
- Niskie spalanie
Wady:
- Awarie koła dwumasowego
- Awarie filtra cząstek stałych
- Awarie zaworu EGR
- Urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym