Opinie o wskaźniku HDI - analiza i wnioski

e hdi opinie

PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki. Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM został wprowadzony w 2011 r.

W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian, które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15% oraz zminimalizować emisje CO2.

Najważniejsze różnice:

  • Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji
  • e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika
  • elektroniczne sterowanie alternatorem
  • skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami

Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.

W przyszłości 30% silników koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.

Opinie użytkowników

Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300 tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Popularne odmiany tego silnika:

  • Silnik PSA 1.6 e-HDi 8V 92KM DV6 DTED 79785 7 0 9.7
  • Silnik PSA 2.0 e-HDi 16V 150KM DW10 DTED4 20183 2 0 9.2
  • Silnik PSA 1.4 e-HDi 8V 68KM DV4 CTED 19256 2 0 10.0

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 8
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety:

  • dobra dynamika
  • brak uciążliwych awarii
  • trwała i mało awaryjna jednostka wtryski - możliwość regeneracji
  • niski poziom spalania

Wady:

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF

Informacje serwisowe:

  • Kod silnika: DV6 CTED
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia opinia: 3.95/5.

Krzysztof Kowalski
4/5

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED cechuje się niskim poziomem spalania, średnio oscylującym w granicach 5l/100km.

Justyna Sikora
4/5

Popularność tej jednostki napędowej przekłada się na większą dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy, co ułatwia utrzymanie samochodu.

Bożena Adamczyk
5/5

Konstrukcja silnika PSA HDi / e-HDi jest solidna i trwała, co gwarantuje długą żywotność jednostki.

Adam Kwiatkowski
4/5

Silnik 1.6 HDi jest trwały, mało awaryjny i oferuje dobrą elastyczność, co przekłada się na komfortową jazdę.

Beata Zieliński
2/5

Jacek Krawczyk
5/5

Wersja e-HDi wyróżnia się zaawansowanymi systemami, takimi jak Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji, co sprawia, że silnik jest jeszcze bardziej ekonomiczny.

Andrzej Kowalski
4/5

Filtr cząstek stałych w tej odmianie został poprawiony i nie sprawia takich kłopotów, jak w wersjach poprzednich.

Andrzej Górski
4/5

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED zyskuje pozytywne opinie użytkowników, którzy doceniają jego trwałość, niskie spalanie i dynamikę.

Irena Nowak
4/5

Konstrukcja 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarkę zmienną geometrią gwarantuje spełnienie normy Euro5.

Roman Michalak
4/5

Elektroniczne sterowanie alternatorem oraz skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami sprawiają, że jednostka e-HDi jest nie tylko oszczędna, ale także efektywna.

Małgorzata Olszewski
4/5

Warianty e-HDi tego silnika, takie jak PSA 2.0 e-HDi 16V 150KM DW10 DTED4 czy PSA 1.4 e-HDi 8V 68KM DV4 CTED, cieszą się uznaniem użytkowników.

Wojciech Lewandowski
4/5

Dzięki zaawansowanym systemom, takim jak Stop & Start czy e-booster, silnik e-HDi pozwala na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa o 15%.

Maria Wojciechowski
5/5

Silnik 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED cechuje się doskonałą dynamiką, elastycznością oraz niskim poziomem spalania, co sprawia, że jest świetnym wyborem dla osób szukających oszczędnego rozwiązania.

Anna Jaworski
5/5

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED jest rewelacyjny To jednostka, która zapewnia niskie spalanie paliwa oraz minimalizuje emisje CO2.

Dorota Kamiński
4/5

Układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi to ogromna zaleta silnika PSA 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED.

Jan Jankowski
5/5

Popularność silnika PSA 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED rośnie, co przekłada się na łatwą dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy, co jest ogromnym atutem dla użytkowników.

Aleksandra Nowicki
4/5

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED to jednostka napędowa, która oferuje rewelacyjną dynamikę i energiczne osiągi.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up