e hdi opinie
PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki. Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM został wprowadzony w 2011 r.
W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian, które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15% oraz zminimalizować emisje CO2.
Najważniejsze różnice:
- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika
- elektroniczne sterowanie alternatorem
- skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.
W przyszłości 30% silników koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.
Opinie użytkowników
Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300 tys/km bez jakichkolwiek napraw.
Popularne odmiany tego silnika:
- Silnik PSA 1.6 e-HDi 8V 92KM DV6 DTED 79785 7 0 9.7
- Silnik PSA 2.0 e-HDi 16V 150KM DW10 DTED4 20183 2 0 9.2
- Silnik PSA 1.4 e-HDi 8V 68KM DV4 CTED 19256 2 0 10.0
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 8
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety:
- dobra dynamika
- brak uciążliwych awarii
- trwała i mało awaryjna jednostka wtryski - możliwość regeneracji
- niski poziom spalania
Wady:
- koszty serwisu
- obsługa DPF
Informacje serwisowe:
- Kod silnika: DV6 CTED
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
- Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Średnia opinia: 3.95/5.