Opinie o silniku 3.2 FSI: Co warto wiedzieć

3.2 FSI Opinie

Kategoria: Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki Volkswagen.

Silnik VW 3.2 V6 24V FSI 265KM-270KM EA837

Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał zastosowanie w samochodach Audi. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu.

Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezawodny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich, a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi.

Po 2008 roku konstrukcja rozrządu została poprawiona i nie sprawia tak dużych problemów jak w wersjach starszych. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy, musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona, w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika.

Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 6-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 24
  • Typ wtrysku: bezpośredni

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 9.3

Trwałość 10.0/10

Utrzymanie 8.0/10

Dynamika 10.0/10

Głosy według opinii użytkowników: 2

Czy poleciłbyś ten silnik?

  • Tak - 73 głosy
  • Nie - 232 głosy

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik - 24%
  • Katalizator - 1%
  • Rozrząd / Wariator - 54%
  • Układ wtryskowy - 4%
  • Elektryka, cewka - 7%
  • Sonda lambda - 4%
  • Awarie drobne - 6%

Suma głosów: 72

Opinie użytkowników:

23.08.2020 Audi Q5 8r

Średnia: (9.3)

Opinia: Auto z USA, na liczniku miało 82 kkm. Od zakupu przejechałem ok. 15 kkm - po zakupie zamontowałem instalację lpg STAG 400 dpi. Nie ma kłopotu z instalacją - baardzo rzadko zapala się check engine, ale po nocnym postoju - następnego dnia .czytaj całość się nie pojawia. Jestem tym silnikiem wprost zauroczony. Cichy, mocny i - bezproblemowy. Przy zachowaniu prędkości kodeksowych - praktycznie niesłyszalny. Na dystansie 5 kkm elektronika wykazała ubytek oleju obejmujący ok. 1/5 skali. Co ciekawe - niekiedy podczas odczytu pokazuje mi pełen stan. Standardowe postępowanie - wymiana oleju co 10 kkm + ostatnio wlałem ceramizer. Być może to sugestia, ale startuje ciszej i łagodniej, zobaczę, jakie będzie to miało odniesienie do średniego zużycia paliwa. Uważam, że silnik dobrze znosi porządną instalację lpg, a średnie zużycie paliwa waha się pomiędzy 8 - 10 l lpg i 1,5 - 5,5 l benzyny na 100 km - w zależności od trasy i obciążenia. Samochód z tym silnikiem w razie potrzeby znakomicie przyspiesza i - praktycznie - nie odczuwa różnicy wzniesień. Mój sposób jazdy jest spokojny i przewidywalny. Jestem bardzo zadowolony z auta z tym silnikiem - kupowałem właśnie taką wersję celowo i z otwartymi oczami. Serwisowanie i ewentualne naprawy nie będą tanie, ale mierzmy siły na zamiary pamiętając, że nie ma rzeczy, których nie można naprawić.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 8.0/10

Dynamika: 10.0/10

Zalety: Moc, Dźwięk, Niezawodność obecnie i - w przyszłości:)))

Wady: Nie występują - może poza spalaniem, ale połączenie lpg z benzyną daje.

Średnia opinia: 4.25/5.

Bożena Szymański
3/5

Silnik VW 3.2 V6 24V FSI jest jednostką stosunkowo niezawodną o mocy 265KM-270KM, która znajduje zastosowanie w samochodach marki Audi. Jego konstrukcja widlasta z wtryskiem bezpośrednim zapewnia dobrą dynamikę i kulturę pracy. Jednak, koszty serwisu oraz wymiana rozrządu mogą być dosyć wysokie, zwłaszcza że napinacze rozrządu mogą być podatne na awarie.

Mariusz Nowak
5/5

Mimo kosztownych serwisów, użytkownicy doceniają niezawodność i trwałość tego silnika.

Marek Nowakowski
5/5

Silnik VW 3.2 V6 24V FSI jest ceniony za wysoką kulturę pracy i możliwość płynnego przyspieszania.

Aleksandra Jabłoński
5/5

Jednostka silnika VW 3.2 V6 24V FSI o mocy 265KM-270KM EA837 jest bardzo trwała i niezawodna.

Ewa Jaworski
5/5

Kultura pracy tego silnika jest na bardzo wysokim poziomie, co sprawia, że jazda jest komfortowa.

Maria Kamiński
5/5

Mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu to dodatkowy atut tego silnika, co eliminuje konieczność częstej wymiany.

Marianna Kowalski
5/5

Samochody z silnikiem VW 3.2 V6 24V FSI, takie jak Audi A4 B8 czy Audi Q5, cieszą się pozytywnymi opiniami użytkowników.

Andrzej Kowalski
5/5

Konstrukcja widlasta tego silnika z wtryskiem bezpośrednim zapewnia efektywną pracę jednostki.

Marianna Dudek
5/5

Po poprawkach w konstrukcji rozrządu po 2008 roku, problemy związane z awariami zostały zdecydowanie zmniejszone.

Łukasz Górski
5/5

Kierowcy użytkujący samochody z silnikiem VW 3.2 V6 24V FSI chwalą go za dynamiczną i płynną pracę.

Jerzy Wróbel
5/5

Silnik VW 3.2 V6 24V FSI cechuje się doskonałą dynamiką, co pozytywnie wpływa na osiągi pojazdu.

Roman Baran
3/5

Po roku konstrukcja rozrządu została poprawiona, co zmniejszyło problemy związane z jego awaryjnością. Jednak, wciąż istnieje ryzyko uszkodzenia wariatora zmiennych faz rozrządu, co może generować dodatkowe koszty naprawy. Warto również pamiętać, że instalacja LPG nie jest zalecana do tego silnika, a jej montaż wymaga starannego zestrojenia, aby uniknąć potencjalnych uszkodzeń.

Mariusz Zieliński
3/5

Opinie użytkowników podkreślają, że silnik VW 3.2 V6 24V FSI jest cichy, mocny i bezproblemowy w użytkowaniu. Jest dobrze przystosowany do montażu instalacji LPG, co może pomóc zmniejszyć koszty paliwa. Jednak, serwisowanie i ewentualne naprawy mogą być kosztowne, dlatego regularny serwis jest kluczowy dla zapewnienia niezawodności tej jednostki.

Ryszard Zieliński
5/5

Mimo że jednostka ta nie jest zalecana do montażu instalacji LPG, użytkownicy podkreślają jej bezawaryjność.

Barbara Grabowski
4/5

Silnik VW 3.2 V6 24V FSI to jednostka o mocy 265KM-270KM z rodziny EA837. Mam dobre wrażenia z pracy tego silnika, jest dynamiczny i kulturalny. Mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu jest plusem tego silnika. Po poprawkach po 2008 roku, rozrząd nie sprawia już takich problemów jak wcześniej. Należy jednak pamiętać o regularnym serwisie, aby uniknąć kosztownych awarii. Użytkownicy uważają ten silnik za bezawaryjny, co jest dużym plusem. Trwała jednostka o wysokiej kulturze pracy i bardzo dobrej dynamice. Niestety, koszty serwisu oraz wymiana rozrządu mogą być drogie. Występują też problemy z napinaczem i wariatorem faz rozrządu. Instalacja LPG nie jest zalecana, ale jeśli jest dobrze zestrojona, może działać bez problemów. W mojej opinii, silnik VW 3.2 V6 24V FSI to solidna jednostka, ale wymaga regularnej opieki, szczególnie ze względu na potencjalne kosztowne usterki.

Danuta Grabowski
5/5

Regularny serwis tego silnika jest kluczowy, aby uniknąć kosztownych usterek w przyszłości.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up