3.2 FSI Opinie
Kategoria: Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W
Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki Volkswagen.
Silnik VW 3.2 V6 24V FSI 265KM-270KM EA837
Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał zastosowanie w samochodach Audi. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu.
Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezawodny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich, a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi.
Po 2008 roku konstrukcja rozrządu została poprawiona i nie sprawia tak dużych problemów jak w wersjach starszych. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy, musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona, w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika.
Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 6-cylindrowy
- Ilość zaworów: 24
- Typ wtrysku: bezpośredni
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 9.3
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2
Czy poleciłbyś ten silnik?
- Tak - 73 głosy
- Nie - 232 głosy
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik - 24%
- Katalizator - 1%
- Rozrząd / Wariator - 54%
- Układ wtryskowy - 4%
- Elektryka, cewka - 7%
- Sonda lambda - 4%
- Awarie drobne - 6%
Suma głosów: 72
Opinie użytkowników:
23.08.2020 Audi Q5 8r
Średnia: (9.3)
Opinia: Auto z USA, na liczniku miało 82 kkm. Od zakupu przejechałem ok. 15 kkm - po zakupie zamontowałem instalację lpg STAG 400 dpi. Nie ma kłopotu z instalacją - baardzo rzadko zapala się check engine, ale po nocnym postoju - następnego dnia .czytaj całość się nie pojawia. Jestem tym silnikiem wprost zauroczony. Cichy, mocny i - bezproblemowy. Przy zachowaniu prędkości kodeksowych - praktycznie niesłyszalny. Na dystansie 5 kkm elektronika wykazała ubytek oleju obejmujący ok. 1/5 skali. Co ciekawe - niekiedy podczas odczytu pokazuje mi pełen stan. Standardowe postępowanie - wymiana oleju co 10 kkm + ostatnio wlałem ceramizer. Być może to sugestia, ale startuje ciszej i łagodniej, zobaczę, jakie będzie to miało odniesienie do średniego zużycia paliwa. Uważam, że silnik dobrze znosi porządną instalację lpg, a średnie zużycie paliwa waha się pomiędzy 8 - 10 l lpg i 1,5 - 5,5 l benzyny na 100 km - w zależności od trasy i obciążenia. Samochód z tym silnikiem w razie potrzeby znakomicie przyspiesza i - praktycznie - nie odczuwa różnicy wzniesień. Mój sposób jazdy jest spokojny i przewidywalny. Jestem bardzo zadowolony z auta z tym silnikiem - kupowałem właśnie taką wersję celowo i z otwartymi oczami. Serwisowanie i ewentualne naprawy nie będą tanie, ale mierzmy siły na zamiary pamiętając, że nie ma rzeczy, których nie można naprawić.
Trwałość: 10.0/10
Utrzymanie: 8.0/10
Dynamika: 10.0/10
Zalety: Moc, Dźwięk, Niezawodność obecnie i - w przyszłości:)))
Wady: Nie występują - może poza spalaniem, ale połączenie lpg z benzyną daje.
Średnia opinia: 4.25/5.