Silnik Opel 1.8 140KM - Opinie
Silnik Opel 1.8 VVT 140KM Z18XER to jednostka stosowana w samochodach marki Opel, znana ze swojej trwałości i dobrej dynamiki. Powstał na bazie starszej wersji 1.8 125KM XE i był montowany w wielu modelach Opla. Jest wyposażony w zmienne fazy rozrządu z wielopunktowym wtryskiem i rozrządem opartym na pasku, co sprawia, że konstrukcja jest nieskomplikowana, co przekłada się na dużą żywotność.
Istotne jest, że silnik z pierwszych lat produkcji miał problemy ze zmiennymi fazami rozrządu, głównie z powodu wadliwych zaworów, co powodowało przytykanie się kanałów olejowych. Zalecany interwał wymiany oleju był bardzo długi - aż 30 tys. km, jednak zaleca się skrócenie go do 10 tys. km, aby uniknąć kosztownych awarii zmiennych faz rozrządu i innych. Mimo tych drobnych problemów, silnik uznawany jest za trwały, mało awaryjny, a jego dynamika oraz kultura pracy są na dobrym poziomie.
Popularne silniki tego producenta:
- Silnik Opel 1.4 EDIT 125KM B14XFL
- Silnik Opel 1.5 Turbo 165KM B15XFT
- Silnik Opel 1.0 EDIT 90KM-105KM B10XFL
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Zalety:
- trwała konstrukcja
- niska awaryjność
- dobra dynamika
- dobra współpraca z LPG
Wady:
- wysoki poziom spalania
- drobne awarie elektryki
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
- Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy: co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników:
- Auto ople zafira b, produkcja 2008r. kupione w salonie gm w Niemczech z przebiegiem 148 tys. Od lata 2014 w kraju, auto samo w sobie genialne.
- W silniku lubi umrzeć listwa cewek. Dodatkowo typowy problem z chłodniczką oleju, pokrywą zaworów i luzami zaworowymi.
- Silnik bezawaryjny o ile pamiętasz o wymianie oleju. Najlepiej co rok bez względu na ilość przejechanych km.
Średnia opinia: 4.04/5.