Silnik 2.0 TDI BMP 8V - Opinie
Silnik 2.0 TDI BMP 8V jest jednym z popularnych silników używanych w samochodach marki Volkswagen, w tym w modelu Passat B6. Oferuje pojemność 1968 cm3, moc 140 KM i moment obrotowy 320 Nm. Został wyposażony w turbosprężarkę i jest dostępny z 6-biegową skrzynią biegów. Prędkość maksymalna tego silnika wynosi 209 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9.8 sekundy. Lata produkcji tego silnika to 2005-2008, a jest stosowany w nadwoziach typu sedan i kombi z segmentu D (klasa średnia).
Dane techniczne:
- Pojemność: 1968 cm3
- Moc: 140 KM
- Moment obrotowy: 320 Nm
- Doładowanie: turbosprężarka
- Skrzynia biegów: 6-biegowa
- Prędkość maksymalna: 209 km/h
- Przyspieszenie (0-100 km/h): 9.8 sekundy
Ważne informacje dotyczące tego silnika to spalanie, które wynosi 7.2L w mieście, 5.6L w cyklu średnim i 4.6L podczas jazdy poza miastem. Zaleca się stosowanie oleju Castrol 5W30, wymianę oleju co 30 000 km lub co 2 lata, a także wymianę rozrządu po przejechaniu 120 000 km. W silniku znajduje się DPF/FAP, występuje dwumasa oraz turbina z geometrią zmienną. Wtryskiwacze to Pompowtryski Bosch lub Siemens.
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników na temat silnika 2.0 TDI BMP 8V są zróżnicowane. Niektórzy chwalą jego trwałość i niskie koszty utrzymania, podczas gdy inni zwracają uwagę na drobne usterki. Suma głosów wskazuje, że większość osób polecałaby ten silnik.
Inne silniki w tym modelu:
- 1.9 TDI 105KM
- 2.0 TDI PD 16V 140KM
- 2.0 TDI 140KM
Średnia ocena użytkowników: 9.5/10
Trwałość silnika: 10.0/10
Niezawodność auta: 8.0/10
Spalanie: 10.0/10
Koszty utrzymania: 10.0/10
Najbardziej awaryjna część: Silnik (71%)
Opinie użytkowników:
- Passat B6 2007 441000 km
- Średnia ocena: 9.5
- Trwałość silnika: 10.0/10
- Niezawodność auta: 8.0/10
- Spalanie: 10.0/10
- Opinia: Poza drobnymi usterkami typu zacinanie się drzwi, czy szyb to bardzo wdzięczne autko. Tyle mogę powiedzieć 🙂
Średnia opinia: 4/5.