Silnik 1.5 EcoBoost - Co mówią użytkownicy

Silnik 1.5 EcoBoost - Opinie i Informacje

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost Sigma jest jednostką stosowaną w samochodach marki Ford od 2014 roku. Zastąpił starszą odmianę 1.6 Ecoboost, oferując obniżone koszty eksploatacji, lepsze osiągi oraz niską awaryjność. Ten silnik znajdziemy w modelach Forda o mocach 120, 150, 160 lub 182KM.

Poduszki i pasy są skutecznymi systemami ochrony pasażerów, ale do zapewnienia pełnego bezpieczeństwa dzieciom konieczne jest stosowanie fotelików. Kierowca powinien wiedzieć, kiedy w aucie jest potrzebny fotelik, aby uniknąć mandatu grożącego za jego brak.

Regulacje kodeksu drogowego nakładają obowiązek korzystania z pasów bezpieczeństwa, a w określonych sytuacjach także z użycia fotelika. Fotelik jest potrzebny, gdy przewozimy dziecko o wzroście mniejszym niż 150 cm, musi być dopasowany do masy i wzrostu dziecka.

Silnik 1.5 EcoBoost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowością jest sprzęgło pompy wody, które przyspiesza nagrzewanie silnika i obniża poziom spalania.

Awaryjność silnika jest oceniana na niskim poziomie, pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji, w tym stosowania wysokiej jakości oleju syntetycznego i regularnej jego wymiany. Zaleca się zmianę oleju co maksymalnie 15 tysięcy km.

Opinie użytkowników

W praktyce, silnik 1.5 EcoBoost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach, spełniająca oczekiwania najbardziej wymagających kierowców. Jednak, użytkownicy sygnalizują problem z głowicą, gdzie uszczelka pod głowicą może ulec awarii, prowadząc do poważnej usterki.

Inne popularne silniki marki Ford to m.in. Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi LF, Silnik Ford 1.6 16V EcoBoost Sigma czy Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost Fox.

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni
  • Turbosprężarka

Zalety:

  • Niski poziom spalania
  • Bardzo dobra dynamika
  • Wysoka kultura pracy

Wady:

  • Wysokie koszty serwisu
  • Awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000 km

Średnia opinia: 4.22/5.

Michał Król
4/5

Silnik 1.5 EcoBoost zapewnia skuteczne osiągi i niski poziom spalania.

Elżbieta Zając
4/5

Informacje serwisowe dotyczące wymiany oleju, rozrządu i przeglądów są jasne i precyzyjne, co ułatwia dbanie o silnik.

Danuta Dudek
4/5

Silnik 1.5 EcoBoost ma bardzo dobre parametry, które spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.

Danuta Dudek
3/5

Silnik EcoBoost jest jednostką o niskim poziomie spalania i bardzo dobrych osiągach. Nowinki technologiczne jak sprzęgło pompy wody sprawiają, że silnik szybciej się nagrzewa, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa. Jednak konieczność stosowania wysokiej jakości oleju syntetycznego i możliwe problemy po przekroczeniu 200 tysięcy kilometrów przebiegu, takie jak zużycie turbosprężarki, mogą być nieco problematyczne. Mimo to, silnik 1.5 EcoBoost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach, która zadowoli nawet najbardziej wymagających kierowców.

Jan Wójcik
5/5

Silnik 1.5 Ecoboost charakteryzuje się doskonałymi osiągami i niskim poziomem spalania, co sprawia, że jest idealnym wyborem dla wymagających kierowców.

Małgorzata Stępień
4/5

Systemy ochrony pasażerów w samochodzie są solidnie zabezpieczone, co daje poczucie bezpieczeństwa.

Jolanta Krawczyk
5/5

Konstrukcja silnika została zaprojektowana tak, aby zapewnić niskie koszty eksploatacji oraz minimalną awaryjność, co przekłada się na spokojną jazdę i pewność działania.

Piotr Olszewski
4/5

Turbosprężarka i bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że silnik jest wydajny i ekonomiczny.

Jerzy Jaworski
5/5

Silnik 1.5 Ecoboost jest wyposażony w innowacyjne rozwiązania, takie jak sprzęgło pompy wody, które zapewnia szybsze nagrzewanie się silnika i obniżenie poziomu spalania, co przyczynia się do ochrony środowiska.

Krzysztof Malinowski
4/5

Sprzęgło pompy wody w silniku 1.5 EcoBoost pomaga w szybszym nagrzewaniu się silnika, co przekłada się na mniej spalania paliwa.

Jacek Nowakowski
4/5

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost to udana konstrukcja o wysokiej kulturze pracy i solidnych osiągach.

Grzegorz Nowicki
5/5

Dzięki wysokiej jakości materiałom i starannemu wykonaniu, Silnik 1.5 Ecoboost to solidna konstrukcja, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Michał Majewski
5/5

Nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak turbosprężarka, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, sprawiają, że Silnik 1.5 Ecoboost oferuje bardzo dobrą dynamikę i wydajność.

Katarzyna Kowalczyk
4/5

Silnik ma niski poziom awaryjności, co świadczy o solidnej konstrukcji i odpowiedniej eksploatacji.

Kinga Piotrowski
4/5

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost oferuje lepsze osiągi i obniżone koszty eksploatacji w porównaniu z poprzednimi modelami.

Paweł Kowalski
4/5

Wysoka dynamika i efektywność silnika sprawiają, że jazda jest przyjemna i komfortowa dla kierowcy.

Joanna Woźniak
4/5

Używanie wysokiej jakości oleju syntetycznego oraz regularna jego wymiana sprawia, że silnik działa sprawnie i niezawodnie.

Tadeusz Nowak
4/5

Konieczność stosowania fotelików dla dzieci jest przestrzegana, co troszczy się o ich bezpieczeństwo.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up