Silnik 1.4 TCe - Opinie
Silnik 1.4 TCe to jednostka z turbodoładowaniem stosowana w samochodach marki Renault. Wprowadzony na rynek w 2009 roku, ten silnik charakteryzuje się dynamicznością, elastycznością oraz umiarkowanym zużyciem paliwa wynoszącym średnio około 7 litrów na 100 km.
Jednostka 1.4 TCe zyskała pozytywne opinie użytkowników ze względu na swoje osiągi i ekonomiczne zużycie paliwa.
Opinie użytkowników
Silniki HDi uchodzą za najlepsze na świecie i nie bez powodu. Są ciche, oszczędne i niezawodne. Zadowalają się umiarkowanymi ilościami paliwa. W ostatnich latach passa silników diesla nie jest najlepsza. Negatywny przekaz medialny kreuje je jako największe zło tego świata, przyczynę wszelkich zanieczyszczeń – zaś na ich miejsce winniśmy kupować drogie elektryki lub hybrydy które oszczędne tylko bywają w ściśle określonych warunkach. Na przekór modzie i sztucznie kreowanej rzeczywistości przyjrzyjmy się co ma do zaoferowania leciwy silnik diesla 1.6 16V HDi sprzed blisko dwóch dekad – mimo wieku wciąż jest wart rozważenia.
Niewielkie silniki wysokoprężne przez dekady były specjalnością koncernu PSA, po erze prymitywnych konstrukcji z pompą rotacyjną niewrażliwych na jakość spalanego paliwa nastał czas bardziej zaawansowanych produktów. Jednak i one w niektórych wersjach urzekają prostotą – co po latach gwarantuje rozsądne koszty eksploatacyjne.
- 90 KM i moment obrotowy ledwie przekraczający 200 Nm
- Ekonomia w zużyciu oleju napędowego
- Szesnastozaworowa głowica
- Bezpośredni wtrysk common rail firmy Bosch
- Regeneracja wtryskiwaczy około 400-600 złotych za sztukę
Koszt bieżącej obsługi mechanicznej jest niewygórowany, a zużycie paliwa jest jedną z największych zalet tego silnika.
Średnia opinia: 3.83/5.