Opinie użytkowników
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny? 12 Maja 2024, 08:43 07s Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Forum Mercedes E-Klasa » Mercedes W212 - Forum techniczne » Na pomoc! Mam problem z. » Silnik i osprzęt silnika » Tryb awaryjny, traktor - OM642 « poprzedni następny » Drukuj Strony: 1 2 Do dołu Autor Wątek: Tryb awaryjny, traktor - OM642 (Przeczytany 11365 razy) 0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mers212 Entuzjasta Wiadomości: 91 Pomógł +4/-0 Samochód: S212 350CDI 4MATIC Tryb awaryjny, traktor - OM642 « dnia: 02 Kwietnia 2021, 13:14 02s »
Witajcie, Auto z silnikiem om642 czyli 3.0 V6 CDI. Ostatnio jak gdyby nigdy nic pojechałem pozałatwiać sprawy (ok. 60-70 km). Silnik chodził ok, wszystko w normie. Następnie tego samego dnia pod wieczór zrobiłem około 10 km. Dalej wszystko pozornie ok. Odpaliłem potem auto po kilku godzinach. I zaczęło się. Po wyjeździe na ulicę spostrzegłem, że auto nie ma mocy i przeciąga biegi do 3 tysięcy obrotów. Po przejechaniu 2-3 km zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie. Przywitała mnie kontrolka "check engine". Objawy wciąż te same, ale auto jako takie chodziło normalnie (żadnych niepokojących odgłosów z silnika). Domyśliłem się, że mam tryb awaryjny, ale dojechałem do domu około 15 może 20 km. Na podwórku jeszcze posłuchałem silnika, wszystko w normie.Oczywiście od razu zadzwoniłem do mechanika, umówiłem się na diagnostykę w przyszłym tygodniu.No i teraz zaczyna się ostrzejsza zabawa. Auto od tamtej pory stało (od wtorku). Wczoraj coś mnie tknęło i zajrzałem pod auto. A tu niespodzianka, nieduża plama oleju na kostce i wyciek oleju między osłonami (przednia od strony zderzaka i osłona silnika). Chłodniczka oleju była już naprawiana. Wyciek nie mam pojęcia skąd. Dzisiaj ciekawość wygrała. Zapaliłem samochód. No i się przeraziłem. Chodzi jak traktor. Odpala i łapie około 1200-1300 obrotów. Odnoszę wrażenie że słyszę też jakieś stukanie z prawej strony silnika (lub jak ktoś woli: stojąc przed maską to z lewej strony). Temat raczej na zasadzie: co sądzicie, może spotkaliście się z czymś takim? Ja byłem na początku zdania, że może wtrysk, bo po tym jak przyjechalem do domu z kontrolką silnika to spaliny miały nieprzyjemny zapach. Teraz zaczynam się bać o coś pokroju: dziura w tłoku, ale z drugiej strony, skąd ten olej?Pozdrawiam
Zapisane Forum Mercedes E-Klasa Tryb awaryjny, traktor - OM642 « dnia: 02 Kwietnia 2021, 13:14 02s »
greenwitch Guru Wiadomości: 221 Pomógł +17/-0 Płeć: WDB2120941axxxxxx Samochód: w212fl Odp: Tryb awaryjny, traktor - OM642 « Odpowiedź #1 dnia: 02 Kwietnia 2021, 15:45 58s »
zamow lawete z assistance i po problemie. Nikt z fusów nie będzie wróżył. Zapisane
mers212 Entuzjasta Wiadomości: 91 Pomógł +4/-0 Samochód: S212 350CDI 4MATIC Odp: Tryb awaryjny, traktor - OM642 « Odpowiedź #2 dnia: 02 Kwietnia 2021, 15:56 38s »
A ja o wróżenie z fusów nie proszę Może ktoś miał coś podobnego, ciekawy jestem. Czytałem inne tematy z poważnymi awariami tego silnika, ale nikt się nie "chwali" takimi objawami. Dlatego chciałem sprawdzić czy po prostu kogoś innego też to dotknęło, jak się zakończyło etc., może ktoś z innym silnikiem miał podobne historie. Zapisane
Driv3r Guru Wiadomości: 213 Pomógł +5/-1 Płeć: Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package Odp: Tryb awaryjny, traktor - OM642 « Odpowiedź #3 dnia: 08 Kwietnia 2021, 08:55 23s »
Dlaczego tu jeszcze filmu nie zamieściłeś jak to pracuje?Podczas pracy otwórz wlew oleju.Gdzie ten olej puścił? Jak dawno chłodnica naprawiana? (ile km wstecz) Zapisane
0okm Weteran Wiadomości: 521 Pomógł +26/-11 Płeć: Samochód: C207 E350 CDI + Brabus Odp: Tryb awaryjny, traktor - OM642 « Odpowiedź #4 dnia: 08 Kwietnia 2021, 09:02 18s »
Co Ci się z nią zepsuło że była naprawiana? Tam wystarczy uszczelki zmienić by pozbyć się fabrycznej wady. Może tu robota została źle wykonana? Sam "standardowy" (czyli nie wymienione fabryczne uszczelki) wyciek spod chłodniczki nie wprowadziłby silnika w tryb awaryjny.Trochę dni minęło od założenia tematu. Jakaś aktualizacja sytuacji? Zapisane
Driv3r Guru Wiadomości: 213 Pomógł +5/-1 Płeć: Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package Odp: Tryb awaryjny, traktor - OM642 « Odpowiedź #5 dnia: 08 Kwietnia 2021, 10:17 55s »
Nie zgodzę się, że tylko uszczelki podlegają wymianie. To często pomaga, ale nie w 100% sytuacji. Sama chłodnica się odkształca, nie przylega dobrze i nie ma szans przylegać jak nie ma śrub na środku by ją dokręcić. Parę lat temu rozmawiałem w warsztacie który przynajmniej z raz w tygodniu to wymienia i nie raz mieli już samochód z niebieskimi uszczelkami które przeciekały. Wymiana chłodnicy dopiero pomogła. Nie dawno natrafiłem na materiał video, który pokazuje o czym mówię, bo i tak niewielu jest przekonanych https://youtube.com/watch?v=LgmolGQ9U54 Zapisane
majkel84 Guru Wiadomości: 147 Pomógł +6/-0 Płeć: Samochód: w204 320 CDI Odp: Tryb awaryjny, traktor - OM642 « Odpowiedź #6 dnia: 08 Kwietnia 2021, 11:06 00s »
Zgadzam się z Driv3r, pewnie zdarza się ze chłodniczka się odkształca, aczkolwiek uważam że nie sama z siebie, tylko w momencie kiedy nasi już tam byli i zrobili to bez informacji na temat dokręcania jej, czyli na pałę bez odpowiednich momentów. Sam to robiłem u siebie jakiś czas temu, nie pamiętam dokładnie, ale WIS mówi o dokręcaniu w odpowiedniej kolejności śrub z siłami zaczynając od np. 5 Nm / 8Nm / 12Nm kończąc na docelowym momencie dokręcania, nie od razu z siłą ostateczną. Zapisane
maciekolo E-fanatyk Wiadomości: 47 Pomógł +2/-0 Płeć: Samochód: W219 CLS320/W169 A170/ W204 200k Odp: Tryb awaryjny, traktor - OM642 « Odpowiedź #7 dnia: 09 Kwietnia 2021, 11:07 23s »
Uszczelki poprawione.
Średnia opinia: 3.62/5.