n62b48 opinie
N62B48 to jeden z silników BMW Serii N, który wszedł do produkcji w 2004 roku i był stosowany do 2010 r w wielu modelach BMW.
Silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu, w którym zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).
Trzeba nadmienić że jest to pierwszy silnik na świecie z kolektorem dolotowym o zmiennej długości. Konstrukcja odlana z aluminium blok oraz głowica, natomiast korbowody kute wykonane ze sproszkowanego metalu.
Silnik charakteryzuje się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy jak przystało na jednostkę 8-cylindrową. Do minusów musimy zaliczyć wysokie koszty użytkowania takie jak serwis oraz spalanie.
Opinie użytkowników
- Trwała konstrukcja
- Niska awaryjność
- Wysoka kultura pracy
- Bardzo dobre osiągi
- Bardzo dobra dynamika
- Wysokie koszty serwisu
- Wysokie spalanie
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Castrol 0W30 / 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy co 2 lata
- Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl
Popularne silniki tego producenta:
- Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N42B20
- Silnik BMW 2.5 R6 24V 204KM-218KM N52B25
- Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30
.
Średnia opinia: 3.71/5.