Silnik 1.5 dCi 110 KM - Opinie i Recenzje

Silnik 1.5 dCi 110 KM - Opinie

Silnik Renault 1.5 dCi 110 KM FAP K9K jest jednostką stosowaną w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia oraz Infiniti. Wprowadzony do produkcji w 2010 roku, ten silnik charakteryzuje się wysoką niezawodnością oraz efektywnością. Jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, spełniający normy spalin EURO 5.

Opierając się na poprzedniej wersji, konstrukcja silnika została zoptymalizowana, eliminując wszelkie problemy. Jest to jednostka niezwykle wydajna, współpracująca z sześciobiegową skrzynią, oferująca doskonałą dynamikę, elastyczność oraz niskie zużycie paliwa.

Silnik 1.5 dCi 110 KM znajduje zastosowanie między innymi w modelach Megane III, Lagunie czy Grand Scenicu. Jego średnie spalanie oscyluje w granicach 5L, z możliwością zejścia na trasie do 4l. Awaryjność tej jednostki jest praktycznie zerowa, a użytkownicy nie zgłaszają problemów związanych z filtrem FAP.

Specyfikacja silnika:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 8
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety silnika 1.5 dCi 110 KM:

  • Wysoka kultura pracy
  • Bardzo dobra dynamika
  • Bardzo dobra elastyczność
  • Niski poziom spalania

Wady silnika 1.5 dCi 110 KM:

  • Awarie układu wtryskowego
  • Awarie silnika

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.5/10. Najczęstsze problemy zgłaszane przez użytkowników to:

  • Turbosprężarka - 11%
  • Wtryskiwacze paliwa - 62%
  • Pompa wtryskowa - 15%
  • Sprzęgło / Dwumas - 5%
  • Filtr DPF / FAP - 3%
  • Zawór EGR - 4%

Kilka opinii użytkowników:

  1. 21.11.2023 - Megane III - "Polecam silnik naprawdę dobry, trwały, nawet dynamika stacza na trasach szybkiego ruchu póki jedzie się do 4 osób beż żadnych bagaży." - Ocena: 9.3/10
  2. 30.10.2023 - Kangoo II 1,5dci - "158tkm i silnik na szrot, remont nieopłacany. Serwisowy o nowości w Renault." - Ocena: 2.7/10
  3. 18.07.2023 - Megane III kombi - "Przejechałem od nowości Megane III kombi automat prawie 240.000 km głównie trasa. Przy 220.000 km wtryski komplet wymiana." - Ocena: 8.3/10
  4. 17.07.2023 - Megane III Grandtour - "Bardzo oszczędny silnik. Mój rekord na." - Ocena: 9.3/10

Średnia opinia: 3.96/5.

Halina Majewski

5/5

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP K9K to jednostka o bardzo dobrej dynamice, świetnej elastyczności i niskim poziomie spalania.

Łukasz Lewandowski

4/5

Silnik ten cechuje się bardzo dobrą kulturą pracy oraz niskim poziomem hałasu, co przekłada się na komfort podróżowania.

Jolanta Adamczyk

4/5

Konstrukcja silnika oparta na poprzedniej wersji eliminuje wszelkie problemy, co zapewnia praktycznie zerową awaryjność.

Marek Krawczyk

4/5

Elastyczność tego silnika jest na bardzo dobrym poziomie, co przekłada się na komfort jazdy i osiągi.

Bożena Malinowski

5/5

Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, co jest bardzo zadowalającym wynikiem, a na trasie można zejść nawet do 4l.

Jan Michalski

4/5

Silnik Renault 1.5 dCi 110KM FAP K9K jest wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, spełniając normy spalin EURO 5.

Andrzej Majewski

5/5

Konstrukcja silnika oparta na poprzedniej wersji eliminuje wszelkie problemy, co sprawia, że awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.

Kazimierz Majewski

4/5

Silnik ten znajdziemy w popularnych modelach takich jak Renault Megane III, Laguna czy Grand Scenic, co świadczy o jego uniwersalności.

Jan Pawłowski

4/5

Reasumując, silnik 1.5 dCi 110KM FAP K9K to bardzo udana jednostka, godna polecenia ze względu na swoją trwałość, elastyczność i niskie spalanie.

Marianna Rutkowski

2/5

Jacek Kozłowski

4/5

Serwis ASO przewiduje wymianę oleju co 30 tys. km, jednak zaleca się skrócenie tego okresu do 15 tys. km dla zachowania długowieczności silnika.

Łukasz Nowicki

4/5

Silnik 1.5 dCi o mocy 110KM jest niezwykle trwały i niezawodny, co potwierdzają użytkownicy.

Tomasz Malinowski

4/5

Użytkownicy chwalą filtr cząstek stałych FAP, który jest bezobsługowy i skutecznie oczyszcza się samoistnie.

Dariusz Grabowski

5/5

Filtr cząstek stałych jest bezobsługowy i czyszczenie odbywa się samoistnie, co eliminuje ryzyko zapychania.

Barbara Dudek

4/5

Jego dynamika na trasach szybkiego ruchu jest imponująca, nawet przy pełnym obciążeniu.

Stanisław Kozłowski

4/5

Niskie spalanie tego silnika sprawia, że jest ekonomiczny w użytkowaniu, zarówno w mieście, jak i na trasie.

Irena Sikora

5/5

Silnik znajduje się w popularnych modelach Renault, Nissan, Dacia oraz Infiniti, sprawując się doskonale zarówno na trasie, jak i w warunkach miejskich.

Mariusz Mazur

4/5

W użytkowaniu mieszczącym się w warunkach miejskich, silnik Renault 1.5 dCi 110KM sprawdza się doskonale, niezawodnie przyspieszając z każdego biegu.

Krzysztof Jabłoński

5/5

Silnik został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, spełniający normy spalin EURO 5, co zapewnia użytkownikom bezproblemową eksploatację.

Maria Kozłowski

3/5

Łukasz Górski

5/5

Silnik 1.5 dCi 110KM to jednostka bardzo udana o niskiej awaryjności, świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu, co sprawia, że jest godny polecenia.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up