{
"@context": "http:\/\/schema.org",
"@type": "Product",
"aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": 4.31,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5",
"ratingCount": 27
},
"review": [
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Aleksandra Baran"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik ten jest polecany przez wielu u\u017cytkownik\u00f3w ze wzgl\u0119du na cich\u0105 prac\u0119, moc oraz bezawaryjno\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Adam Adamczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik N52B30 jest bardzo cichy i wydajny, co sprawia, \u017ce jazda nim to czysta przyjemno\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Irena Nowak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Brak problem\u00f3w z hydraulicznymi popychaczami oraz awarii elektrycznej pompy cieczy sprawia, \u017ce silnik ten jest godny zaufania."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Renata W\u0142odarczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wysoka trwa\u0142o\u015b\u0107 silnika N52B30 sprawia, \u017ce jest to solidny wyb\u00f3r dla os\u00f3b ceni\u0105cych niezawodno\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Tomasz Zieli\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "U\u017cytkownik samochodu z silnikiem N52B30 chwali si\u0119 brakiem problem\u00f3w po ponad 150 tys. km. Cichy, dynamiczny, bezawaryjny. Jazda z przyjemno\u015bci\u0105. Jedyna wada to brak wad."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Dorota Kowalczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Mam nadziej\u0119, \u017ce te opinie pomog\u0105 w Twojej pracy badawczej."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Adam Koz\u0142owski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik ten jest u\u017cywany w samochodach klasy \u015bredniej, wy\u017cszej oraz SUV-ach, co \u015bwiadczy o jego wszechstronno\u015bci."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Justyna Malinowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Valvetronic oraz Double Vanos w silniku N52B30 zapewniaj\u0105 p\u0142ynn\u0105 zmian\u0119 faz rozrz\u0105du i doskona\u0142\u0105 wydajno\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jan Wojciechowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Konstrukcja silnika oparta na magnezie i aluminium pozwoli\u0142a obni\u017cy\u0107 wag\u0119, co przek\u0142ada si\u0119 na lepsze osi\u0105gi pojazdu."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Renata Kowalski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "W po\u0142\u0105czeniu z instalacj\u0105 LPG, silnik N52B30 wsp\u00f3\u0142pracuje bez zarzutu, co jest du\u017cym atutem dla ekonomicznych kierowc\u00f3w."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Mariusz Michalski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Kierowca BMW z silnikiem N52B30 docenia moc, spalanie i kultur\u0119 pracy. Po 270 tys. km wymieni\u0142 jeden vanos, ale auto nadal pracuje wzorowo. Poleca silnik ze wzgl\u0119du na jego dynamik\u0119."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Kinga Baran"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Zastosowanie technologii Valvetronic i Double Vanos sprawia, \u017ce silnik N52B30 cechuje si\u0119 \u015bwietn\u0105 dynamik\u0105 i kultur\u0105 pracy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Krzysztof Adamczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wsp\u00f3\u0142praca z instalacj\u0105 LPG, mimo pewnych wad, jest dobrze oceniana przez u\u017cytkownik\u00f3w, co czyni silnik jeszcze bardziej atrakcyjnym."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Kinga Kowalczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30 jest popularny w\u015br\u00f3d samochod\u00f3w klasy \u015bredniej, co \u015bwiadczy o jego doskona\u0142ych osi\u0105gach."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Grzegorz Nowak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wysoka moc oraz trwa\u0142o\u015b\u0107 silnika N52B30 sprawiaj\u0105, \u017ce jest to jedna z najlepszych jednostek nap\u0119dowych w swojej klasie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Irena Kowalczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "NB to silnik BMW o mocy 258 KM, kt\u00f3ry charakteryzuje si\u0119 wysok\u0105 trwa\u0142o\u015bci\u0105 i niezawodno\u015bci\u0105."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Halina Mazur"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Dynamiczne osi\u0105gi oraz niska awaryjno\u015b\u0107 to g\u0142\u00f3wne atuty silnika BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Stanis\u0142aw Michalski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Konstrukcja silnika N52B30 jest trwa\u0142a i solidna, co sprawia, \u017ce jest to jednostka niezawodna."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Maria Mazur"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Jego moc oraz dynamika pozwalaj\u0105 cieszy\u0107 si\u0119 szybk\u0105 reakcj\u0105 na gaz i dynamicznym przyspieszeniem."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Renata Grabowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30 zyskuje pozytywne opinie u\u017cytkownik\u00f3w, co potwierdza jego solidno\u015b\u0107 i skuteczno\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "El\u017cbieta Zaj\u0105c"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Zastosowanie magnezu i aluminium w konstrukcji silnika N52B30 obni\u017ca wag\u0119 pojazdu, co wp\u0142ywa korzystnie na osi\u0105gi."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Grzegorz St\u0119pie\u0144"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Mimo potencjalnych usterek, opinie u\u017cytkownik\u00f3w wskazuj\u0105 na wysok\u0105 satysfakcj\u0119 z u\u017cytkowania silnika N52B30."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Bo\u017cena Michalski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "W\u0142a\u015bciciel samochodu z silnikiem N52B30 o mocy 258 KM od 2004 roku. Nap\u0119d hybrydowy, LPG. Silnik charakteryzuje si\u0119 solidn\u0105 konstrukcj\u0105 i osi\u0105gami. Ostrzegaj\u0105 jednak przed problemami z hydraulicznymi popychaczami i awariami pompy cieczy. Mimo to, cieszy si\u0119 opini\u0105 trwa\u0142ego i niezawodnego."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Mariusz Kowalczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Mo\u017cliwo\u015b\u0107 zastosowania w r\u00f3\u017cnych modelach BMW sprawia, \u017ce silnik N52B30 jest uniwersalny i wszechstronny."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Joanna Wo\u017aniak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Popularno\u015b\u0107 silnika N52B30 w r\u00f3\u017cnych modelach BMW \u015bwiadczy o jego dobrych w\u0142a\u015bciwo\u015bciach i zaufaniu producenta."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Anna Wojciechowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik N52B30 charakteryzuje si\u0119 wysok\u0105 kultur\u0105 pracy, co dodatkowo poprawia komfort jazdy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Bo\u017cena Zaj\u0105c"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Posiadacz auta z silnikiem N52B30 przejecha\u0142 ju\u017c 250 tys. km. Mimo drobnych problem\u00f3w z zaworami, uwa\u017ca go za mocnego, ekonomicznego i kulturalnego w pracy. Jedyn\u0105 wad\u0105 jest brak bagnetu i drobne problemy z olejem."
}
],
"name": "n52b30 opinie"
}
Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki BMW. Silnik BMW 3.0 R6 N52B30 o mocy 258 KM, oznaczany jako N52, zadebiutował w 2004 roku w modelach BMW 630i (E63). Rok później wprowadzono wersję o pojemności 2.5i. Silnik ten znalazł zastosowanie w samochodach klasy średniej, wyższej oraz SUV-ach. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji, z rozrządem opartym na łańcuchu. Zastosowanie połączenia magnezu i aluminium w konstrukcji pozwoliło na obniżenie wagi silnika. W jednostce zastosowano również płynne zmiany wzniosu zaworów (Valvetronic) oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).
Jeśli chodzi o potencjalne usterki silników tej rodziny, szczególną uwagę należy zwrócić na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awarie elektrycznej pompy cieczy. Zwłaszcza druga z wymienionych usterek może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Mimo to, silniki tej rodziny cieszą się opinią bardzo trwałych i niezawodnych, a także charakteryzują się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy.
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 6-cylindrowy
- Ilość zaworów: 24
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy co 2 lata
- Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Samochody z tym silnikiem:
- BMW Seria 1 E87 FL 130i 258KM (N52B30)
- BMW Seria 3 E90 330i 258KM (N52B30)
- BMW Seria 5 E60 530xi 258KM (N52B30)
- BMW Seria 6 E63 630i 258KM (N52B30)
- BMW Seria 7 E65 FL 730i 258KM (N52B30)
- BMW X1 E84 xDrive28i 258KM (N52B30)
- BMW X3 F25 xDrive28i 258KM (N52B30)
- BMW Z4 E89 sDrive30i 258KM (N52B30)
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 8.0 (głosów: 8)
Trwałość: 8.6/10
Utrzymanie: 6.8/10
Dynamika: 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 Tak, 1 Nie
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik 76%
- Katalizator 3%
- Rozrząd / Wariator 4%
- Układ wtryskowy 2%
- Elektryka, cewka 2%
- Sonda lambda 3%
- Awarie drobne 10%
Suma głosów: 120
Dodaj opinię i oceń silnik
Opinie użytkowników:
- 17.10.2023 BMW F25&F10 Średnia: (10.0) Opinia: Super motor, mam 2sztuki aut (2011&2012) z tym silnikiem, łącznie ponad 150tkm za mną, ZERO problemów, serwis co 10tkm i jazda dalej. Warto wspomnieć ze do 2010 roku ten silnik miał wadę głowicy która zacierwała sie na dębowo i silnik umierał Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Cichy, odpycha sie super, z połączeniu z 8hp bajka, bezawaryjny Wady: Serio. BRAK Silnik: N52b30 Rocznik: 2011 Przebieg: 210000 Spalanie: 12.0 l/100km Polecam
- 15.10.2023 E63 3.0 Średnia: (8.7) Opinia: Samochód E63 z tym silnikiem posiadam od pięciu lat,kupiłem z przebiegiem około 160tys.teraz ma 250tys. i nie miałem z nim większego problemu. Ale przez rok poznawalem wady tego silnika klekoczące zawory (od czasu do czasu)Ale problem sam rozwiązałem, karzdy mechanik twierdził że zawory do wymiany.Nie .czytaj całość prawda.Wystarczy dać mu po dupie i problem znika,jeżeli oszczednie jeżdzis to proble się często pojawia. A i pilnowanie oleju silnikowego mój bierze około 0.5-1.0 litra na 5tys kilometrów. Głupoto jest że nie posiada bagnety tylko czujnik. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 6.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Moc. Spalanie. Kultura pracy. Wady: Brak bagnetu. W glowicy za małe kanaliki do przepływu oleju silnikowego.(dlatego czasami klekocze) Silnik: 258km N52B30 Rocznik: 2006 Przebieg: 250000 Spalanie: 10.0 l/100km Polecam
- 09.04.2022 Bmw 330i n52b30 e90 Średnia: (9.0) Opinia: Posiadam e90 z tym silnikiem i przebiegiem 270tys autem pokonałem 70tys km z jedną naprawa jeden vanos zaczął się psuć po wizycie u mechanika i rozmowie zdecydowałem się na wymianę obydwu wraz z całym osprzętem rozrządu auto pracuje wzorowo olej wymieniany co 7tys km Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 7.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Silnik bardzo dynamiczny Ładne brzmienie.
Średnia opinia: 4.31/5.