Polo 1.4 TDI Opinie
Jednym z najpopularniejszych diesli na rynku jest opracowany przez koncern PSA silnik 1.6 HDi. W opinii kierowców to oszczędny, bardzo trwały, a do tego świetnie zaopatrzony w części zamienne motor.
Jakie ma wady i usterki? 20 lat temu diesle były na topie. Turbodoładowanie w połączeniu z układem wtryskowym typu Common Rail gwarantowały dobrą dynamikę, wysoką elastyczność i kulturę pracy, umiarkowaną toksyczność spalin i niskie spalanie, które w wielu krajach zachodniej Europy przekładało się na ulgi dla nabywców niskoemisyjnych pojazdów.
Aby zoptymalizować koszty produkcji, koncerny motoryzacyjne łączyły siły i wspólnie projektowały i wytwarzały silniki. Koncern PSA oferował silnik oznaczony kodem DV6 silnik 1.6 HDi, który jako 1.6 TDCi (DLD-416) pracował w Fordach, 1.6D (D4164T) w Volvo, a 1.6D (W16) w Mini.
Opinie użytkowników
- Diesel 1.6 HDi/TDCi – wersje i różnice:
- Koncernowe powiązania sprawiły, że diesel przygotowany przez francuskie koncerny w kooperacji z Fordem, trafił też do Volvo czy Mazdy.
- Osoba zainteresowana zakupem samochodu z francuskim dieslem 1.6 powinna wiedzieć, że motor doczekał się trzech ewolucji.
- Diesel 1.6 HDi/TDCi – dane techniczne i modele:
- Przez cały okres produkcji silnik 1.6 HDi zachował pojemność, ale zmieniały się jego założenia konstrukcyjne.
- Stosowano wtryskiwacze Boscha (trwalsze i łatwiejsze w regeneracji) i Siemensa (piezoelektryczne – trudne czy wręcz niemożliwe do regeneracji, turbo o stałej i zmiennej geometrii, jedno- lub dwumasowe koła zamachowe.
- Diesel 1.6 HDi/TDCi – występowanie:
- Citroen: C2, C3, C4, C4 Cactus, C5, Berlingo, Jumpy
- DS: DS3, DS4, DS5
- Ford: Fiesta, Focus, C-Max, Mondeo
- Fiat: Scudo
- Mazda: 3, 5
- Mini: One/Cooper R56
- Mitsubishi: ASX
- Peugeot: 1007, 206, 207, 208, 307, 308, 3008, 407, 508, 5008, Partner, Expert
- Suzuki: Liana, SX4
- Toyota: ProAce
- Volvo: C30, S40, V50, V40, V70, S80
- Diesel 1.6 HDi/TDCi – rozrząd:
- Pierwsza wersja silnika 1.6 HDI ma 16-zaworową głowicę. Wałek rozrządu jest napędzany paskiem.
- Odchodzi od niego krótki, widoczny na zdjęciu łańcuch, który napędza drugi wałek rozrządu.