Opinie o silniku Audi 2.0 TDI 170KM

Audi 2.0 TDI 170KM - Opinie o silniku

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189

Kategoria: Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2007 roku i występował w szeregu modeli Audi, Seata, Skody i VW.

Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach. Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki.

Silnik został wyposażony w układ wtryskowy firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi - ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.

Jednostki po 2007 roku w większości występowały z problematycznym filtrem cząstek stałych. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.

Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za:

  • dobrą dynamikę,
  • wysoką kulturę pracy,
  • niskie spalanie.

Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: (9.6)

Trwałość 9.6/10

Utrzymanie 9.2/10

Dynamika 9.9/10

Głosy według opinii użytkowników: 13

  • Tak: 139 głosów
  • Nie: 207 głosów

Najbardziej awaryjna część:

  • Turbosprężarka 21%
  • Wtryskiwacze paliwa 29%
  • Pompa wtryskowa 24%
  • Sprzęgło / Dwumasa 5%
  • Filtr DPF / FAP 7%
  • Zawór EGR 14%

Samochody z tym silnikiem:

  • Audi A3 8P FL 2.0 TDI 170KM CR (CBBB/CFGB)
  • Audi A4 B8 2.0 TDI CR 170KM (CAHA)
  • Skoda Octavia II FL 2.0 TDI CR 170KM (CEGA)
  • Volkswagen Passat CC 2.0 TDI CR 170KM (CBBB/CFGB)

Źródło: Informacje zebrano z materiałów prasowych oraz warsztatów. Stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia opinia: 4.09/5.

Irena Włodarczyk
4/5

Dla mnie silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189 to pewny wybór, który spełnia moje oczekiwania co do trwałości i wydajności.

Marcin Mazur
5/5

Cieszę się z dobrej kultury pracy silnika, która przekłada się na komfort jazdy.

Irena Stępień
3/5

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189 oferuje dobrą dynamikę i kulturę pracy, co przekłada się na komfort jazdy.

Jerzy Baran
5/5

Niskie spalanie paliwa to kolejny atut tego silnika, co przekłada się na niższe koszty użytkowania.

Jan Malinowski
4/5

W mojej opinii, silnik ten sprawdza się doskonale w codziennej jeździe, bez problemów.

Tadeusz Michalak
3/5

Popularność silnika sprawia, że serwis oraz części są łatwo dostępne, co ułatwia utrzymanie pojazdu.

Jan Wójcik
3/5

Warto stosować się do zaleceń producenta dotyczących użytkowania tego silnika, aby uniknąć potencjalnych problemów z układem wtryskowym i filtrem cząstek stałych.

Jacek Jabłoński
3/5

Wadą tej jednostki może być problematyczny filtr cząstek stałych oraz turbosprężarka, szczególnie w autach użytkowanych głównie w ruchu miejskim.

Danuta Malinowski
4/5

Niskie spalanie to kolejna zaleta, która przemawia za tym modelem.

Tomasz Wojciechowski
4/5

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189 cechuje się trwałą konstrukcją i dobrą kulturą pracy.

Małgorzata Piotrowski
4/5

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189 to jednostka popularna, co ułatwia obsługę i utrzymanie.

Stanisław Wiśniewski
5/5

Silnik jest niezawodny i trwały, jeśli regularnie wymienia się olej i robi się odpowiednią konserwację.

Anna Woźniak
4/5

Jestem zadowolony z dynamiki tego silnika, który pozwala na płynną jazdę.

Dariusz Zalewski
5/5

Pomimo pewnych mankamentów, jak problemy z filtrem DPF czy turbosprężarką, uważam, że silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189 jest godny polecenia.

Aleksandra Kamiński
4/5

Zaletą tego silnika jest także łatwość dostępu do części zamiennych i serwisu.

Jan Grabowski
3/5

Użytkownicy chwalą sobie niskie spalanie tego silnika, co może być istotne dla osób szukających oszczędności w eksploatacji.

Ryszard Zalewski
4/5

Polecam silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189 wszystkim poszukującym solidnego i ekonomicznego rozwiązania.

Danuta Piotrowski
4/5

Niezawodność tego silnika sprawia, że jestem zadowolony z jego wydajności i kultury pracy.

Danuta Szymański
5/5

Jednostka jest bardzo popularna, co sprawia, że serwis oraz części są łatwo dostępne.

Renata Adamczyk
5/5

Jestem pod wrażeniem dynamiki tego silnika, który zapewnia świetne osiągi.

Ewa Lewandowski
4/5

Polecam silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189 ze względu na jego niezawodność i wydajność.

Bożena Rutkowski
5/5

Ogólnie, jestem zadowolony z tego silnika i polecam go innym użytkownikom samochodów z powyższymi modelami.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up