Audi 2.0 TDI 170KM - Opinie o silniku
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189
Kategoria: Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR
Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2007 roku i występował w szeregu modeli Audi, Seata, Skody i VW.
Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach. Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki.
Silnik został wyposażony w układ wtryskowy firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi - ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.
Jednostki po 2007 roku w większości występowały z problematycznym filtrem cząstek stałych. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.
Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za:
- dobrą dynamikę,
- wysoką kulturę pracy,
- niskie spalanie.
Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: (9.6)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 9.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 13
- Tak: 139 głosów
- Nie: 207 głosów
Najbardziej awaryjna część:
- Turbosprężarka 21%
- Wtryskiwacze paliwa 29%
- Pompa wtryskowa 24%
- Sprzęgło / Dwumasa 5%
- Filtr DPF / FAP 7%
- Zawór EGR 14%
Samochody z tym silnikiem:
- Audi A3 8P FL 2.0 TDI 170KM CR (CBBB/CFGB)
- Audi A4 B8 2.0 TDI CR 170KM (CAHA)
- Skoda Octavia II FL 2.0 TDI CR 170KM (CEGA)
- Volkswagen Passat CC 2.0 TDI CR 170KM (CBBB/CFGB)
Źródło: Informacje zebrano z materiałów prasowych oraz warsztatów. Stanowią jedynie wartość informacyjną.
Średnia opinia: 4.09/5.