Opinie na temat silnika 1.9 CDTI - artykuł informacyjny

Opinie na temat silnika 1.9 CDTI

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D (Multijet) jest jednostką stosowaną w samochodach marki Opel od 2004 roku. Całkowicie opracowany przez koncern Fiat, występuje w wersjach o mocy 100KM, 120KM oraz 150KM. Jest to czterocylindrowa jednostka z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch.

Jednostka 1.9 CDTI charakteryzuje się stosunkowo niską ceną oraz możliwością regeneracji. Wśród najczęstszych usterek tego silnika należy wymienić problemy z zaworem EGR, kołem dwumasowym, filtrem cząstek stałych oraz klapami wirowymi w kolektorze ssącym, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

Ważne: Usterka z klapami wirowymi w kolektorze ssącym jest bardzo poważna i może prowadzić do uszkodzenia silnika. Chociaż konstrukcja została poprawiona w 2007 roku, problem ten nadal może występować.

Na plus należy zaznaczyć trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Niestety, użytkownicy wersji 150-konnej mogą napotkać wyższe koszty napraw w porównaniu do wersji 120-konnej, ze względu na bardziej kosztowny osprzęt i większą awaryjność.

Opinie użytkowników

W zależności od warunków użytkowania, serwisu i przebiegu, niektóre modele silnika 1.9 CDTI mogą przekroczyć 200 tysięcy kilometrów bez problemów. Osiągi jednostki oraz jej kultura pracy są na wysokim poziomie, co satysfakcjonuje użytkowników.

Najmocniejsza wersja 150-konna, zasilająca Opla Astrę H, osiąga pierwszą setkę po 8,8 sekundy, spalając średnio 5,8l/100km, a prędkość maksymalna wynosi 210km/h. Silnik charakteryzuje się elastycznością, dynamiką i sportowym zacięciem.

Popularne odmiany silnika 1.9 CDTI:

  • Silnik Opel 1.9 CDTI 120KM Z19DT/Z19DTJ
  • Silnik Opel 1.9 CDTI 150KM Z19DTH
  • Silnik Opel 1.9 CDTI 100KM Z19DTL

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 8 lub 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety:

  • Trwały układ wtryskowy
  • Stosunkowo tani serwis
  • Dostępność zamienników
  • Trwała turbosprężarka
  • Niskie spalanie

Wady:

  • Awarie koła dwumasowego
  • Awarie filtra cząstek stałych
  • Awarie zaworu EGR
  • Urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym

Informacje serwisowe:

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne, firma Bosch - możliwość regeneracji

Dane zawarte na tej stronie są zbierane z materiałów prasowych oraz warsztatów i służą jedynie jako wartość informacyjna.

Samochody z tym silnikiem:

  • Opel Astra H 1.9 CDTI 120KM (Z19DT/Z19DTJ)
  • Opel Astra H 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH)
  • Opel Signum FL 1.9 CDTI 120KM (Z19DT)
  • Opel Signum FL 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH)
  • Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 100KM (Z19DTL)
  • Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 120KM (Z19DT)
  • Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH)
  • Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 100KM (Z19DTL)
  • Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 120KM (Z19DT)
  • Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 150KM (Z19DTH)

Średnia ocena użytkowników:

  • Trwałość: 8.8/10
  • Utrzymanie: 8.0/10
  • Dynamika: 8.6/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • Tak: 526 głosów
  • Nie: 106 głosów

Najbardziej awaryjna część: Zawór EGR

Źródło: Opinie użytkowników

Średnia opinia: 4/5.

Renata Malinowski
5/5

Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim Common Rail II firmy Bosch zapewnia wysoką kulturę pracy i niskie spalanie.

Dariusz Jaworski
5/5

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D został opracowany przez koncern Fiat, co przekłada się na wysoką jakość i niezawodność jednostki napędowej.

Adam Wiśniewski
4/5

Użytkownicy chwalą silnik 1.9 CDTI za wysoką wydajność i możliwość pokonania dużych przebiegów bez problemów.

Jolanta Nowicki
4/5

Zauważyłem, że silnik 1.9 CDTI ma bardzo dobrą kulturę pracy, co wpływa pozytywnie na komfort jazdy.

Katarzyna Kaczmarek
4/5

Pomimo pewnych awaryjności, silnik 1.9 CDTI jest łatwy w serwisowaniu i posiada dostępność zamienników.

Katarzyna Jankowski
4/5

Osobiście polecam silnik 1.9 CDTI z uwagi na jego solidność, osiągi i wydajność.

Renata Jaworski
4/5

Silnik 1.9 CDTI jest bardzo dynamiczny i elastyczny, co sprawia, że jazda nim jest przyjemnością.

Ewa Nowak
3/5

Jedną z zalet tego silnika jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Niestety, do najczęstszych usterek należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego, filtr cząstek stałych oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

Ewa Mazur
4/5

Silnik 1.9 CDTI ma niskie spalanie, co jest dużym atutem dla osób szukających oszczędności.

Monika Pawłowski
3/5

Osiągi silnika oraz jego kultura pracy są na wysokim poziomie, co jest doceniane przez użytkowników. Najmocniejsza wersja 150-konna, która zasila Opla Astrę H, osiąga dobre wyniki, spalając średnio 5,8l/100km i osiągając prędkość maksymalną 210km/h. Silnik ten jest elastyczny i dynamiczny, co przekłada się na sportowe wrażenia z jazdy.

Piotr Zieliński
2/5

Awaria z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym jest bardzo poważna i często występuje w silniku 1.9 CDTI, co zwiększa koszty ewentualnych napraw.

Bożena Jaworski
4/5

Silnik 1.9 CDTI z 150KM jest polecany przez wielu użytkowników ze względu na jego dynamikę i trwałość.

Ewa Lewandowski
5/5

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D jest doceniany za trwałość układu wtryskowego, stosunkowo niskie koszty serwisu oraz dostępność zamienników.

Dorota Włodarczyk
5/5

Użytkownicy, którzy odpowiednio serwisują ten silnik, mogą liczyć na przebiegi powyżej 200 tys. km bez większych problemów, co świadczy o jego solidności i trwałości.

Dorota Lewandowski
4/5

Polecam silnik 1.9 CDTI z 150KM, który pozwala na dynamiczną jazdę i osiągnięcie wysokich prędkości.

Dorota Krawczyk
5/5

Silnik 1.9 CDTI Z19D charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami, co sprawia, że użytkownicy będą zadowoleni z jego wydajności.

Grzegorz Wójcik
5/5

Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D (Multijet) jest bardzo elastyczny i dynamiczny, co sprawia, że jazda nim jest prawdziwą przyjemnością.

Ryszard Zieliński
2/5

Nagar gromadzący się na kolektorze oraz klapach wirowych to kolejny poważny problem, który może prowadzić do konieczności kosztownej naprawy w silniku 1.9 CDTI.

Marcin Jankowski
5/5

Pomimo pewnych wad, jak gromadzenie się nagaru czy awarie zaworu EGR, silnik ten nadal cieszy się uznaniem użytkowników za swoją wydajność.

Bożena Michalski
4/5

Jestem zadowolony z trwałości turbosprężarki w silniku 1.9 CDTI, co świadczy o jego solidnej konstrukcji.

Aleksandra Kaczmarek
5/5

Model 50-konny, który napędza Opla Astrę H, osiąga imponujące wyniki, spalając średnio 5,8l/100km i uzyskując prędkość maksymalną 210km/h.

Monika Zieliński
3/5

Podsumowując, silnik Opel 1.9 CDTI ma swoje wady i zalety, a użytkowanie oraz serwisowanie auta mają kluczowe znaczenie dla jego trwałości i wydajności. W zależności od warunków eksploatacji, niektóre modele tego silnika mogą pokonywać duże przebiegi bez problemów, co zadowala użytkowników.

Tadeusz Mazur
3/5

Należy zauważyć, że silnik 1.9 CDTI ma bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Jednak użytkownicy tej jednostki są narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w porównaniu do wersji 120-konnej, ze względu na bardziej kosztowny osprzęt i większą awaryjność.

Irena Mazur
2/5

Silnik 1.9 CDTI ma wiele poważnych usterek, w tym problemy z zaworem EGR, kołem dwumasowym oraz filtrem cząstek stałych, co może prowadzić do uszkodzenia silnika.

Halina Rutkowski
5/5

Trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarka to jedne z głównych zalet silnika, co sprawia, że jest on bardzo niezawodny.

Dorota Zieliński
4/5

Cieszę się z trwałego układu wtryskowego w silniku 1.9 CDTI, co przekłada się na mniejsze koszty serwisowe.

Dorota Malinowski
5/5

Mimo pewnych awaryjnych elementów, jak koło dwumasowe czy zawór EGR, silnik ten jest popularny i ceniony za swoją wydajność.

Ewa Baran
4/5

Posiadam samochód z silnikiem 1.9 CDTI i jestem bardzo zadowolony z jego osiągów.

Łukasz Malinowski
3/5

Posiadając Opla z silnikiem 1.9 CDTI, mogę powiedzieć, że jest to jednostka napędowa, która ma swoje zalety i wady. Silnik Opel 1.9 CDTI został opracowany przez koncern Fiat i występuje w modelach Opela od 2004 roku. Jednostka ta jest wyposażona w wtrysk bezpośredni Common Rail II firmy Bosch.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up