Opinie o silniku 1.9 CDTI 120 KM - Co warto wiedzieć

Silnik Opel 1.9 CDTI 120KM Z19DT/Z19DTJ

Kategoria: Silniki Opel CDTI od Fiata

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki Opel. Silnik Opel 1.9 CDTI o mocy 120KM został wprowadzony w 2004 roku i jest w całości opracowany przez koncern Fiata. Jednostka występowała w dwóch odmianach – 8 oraz 16-zaworowej.

Specyfikacja:

  • 1.9 CDTI /120KM o oznaczeniu (Z19DT) – konstrukcja 8-zaworowa / maks. moment 280 Nm 2000-2750 obr. min.
  • 1.9 CDTI /120KM o oznaczeniu (Z19DTJ) - konstrukcja 16-zaworowa / maks. moment 280 Nm 1750-2750 obr. min.

Jednostki mają bardzo podobne parametry oraz osprzęt, jednak w kilku kwestiach są różnice. Silnik 120KM o oznaczeniu (Z19DTJ) jest słabszą wersją silnika o mocy 150KM o oznaczeniu (Z19DTH). Oba silniki współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi oraz wyższą kulturę pracy.

W obu odmianach zastosowano trwały układ wtryskowy firmy Bosch z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami II generacji o ciśnieniu 1600 barów. Plusem tego rozwiązania jest możliwość stosunkowo taniej regeneracji w razie ich uszkodzenia. Obie jednostki w większości są wyposażone fabrycznie w filtr cząstek stałych DPF, jednak zdarzają się wersje bez DPF-u, wtedy w silniku występuje szerokopasmowa sonda lambda.

Opinie użytkowników

W jednostce zastosowano nowej generacji system recyrkulacji spalin z elektromagnetycznie sterowanym zaworem EGR, jak również nowy przepływomierz zintegrowany z czujnikiem temperatury. Jednostki mają podobne rozwiązania, aczkolwiek w niektórych rozwiązaniach są różnice.

Awaryjność silnika jest na niskim poziomie, jednak jest to uzależnione od eksploatacji i regularnego serwisowania. Najczęstsze usterki pojawiają się przy przebiegu około 200 tys. km. Trwały układ wtryskowy oraz turbosprężarka są uznawane za duże atuty tego silnika.

Średnia opinia: 4.14/5.

Beata Adamczyk
5/5

Dostępność części zamiennych oraz serwis na wysokim poziomie sprawiają, że użytkowanie jest bezproblemowe.

Andrzej Nowicki
5/5

Silnik Opel 1.9 CDTI o mocy 120KM jest bardzo wszechstronny i solidny.

Adam Kamiński
5/5

Niski poziom spalania to jedna z jego największych zalet.

Halina Włodarczyk
4/5

Silnik Opel 1.9 CDTI 120KM Z19DT/Z19DTJ to jednostka chwalona za swoje osiągi, trwałość oraz niskie spalanie.

Marcin Baran
5/5

Bardzo dobre osiągi oraz wysoka trwałość to cechy, które wyróżniają ten silnik.

Małgorzata Zieliński
2/5

Silnik Opel 1.9 CDTI o mocy 120KM (Z19DT/Z19DTJ) ma tendencję do częstych usterek, szczególnie w przypadku problemów z filtrem DPF, zaworem EGR oraz kołem dwumasowym. Koszty naprawy tych części są bardzo wysokie, co może być finansowym obciążeniem dla właściciela.

Anna Wiśniewski
3/5

Jednostki 1.9 CDTI o mocy 120KM (Z19DT/Z19DTJ) od Opel Fiata są cenione przez użytkowników za trwały układ wtryskowy i turbosprężarkę. Mimo to, istnieją różnice między wersją 8-zaworową a 16-zaworową, gdzie ta druga może być mniej niezawodna ze względu na obniżoną moc.

Beata Woźniak
4/5

Wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, silnik ten oferuje świetne osiągi i niskie zużycie paliwa.

Jacek Kamiński
2/5

Po osiągnięciu przebiegu około 200 tysięcy kilometrów, silnik 1.9 CDTI 120KM (Z19DT/Z19DTJ) może zacząć wykazywać poważne problemy, takie jak zapychanie się turbosprężarki, uszkodzenia wtryskiwaczy paliwa i problemy z elektroniką. Te usterki mogą prowadzić do kosztownych napraw, co sprawia, że utrzymanie tego silnika może być wyjątkowo drogie.

Irena Kowalski
5/5

Silnik Opel 1.9 CDTI 120KM Z19DT/Z19DTJ to solidny i godny polecenia wybór dla osób ceniących niezawodność i oszczędność.

Anna Górski
4/5

Trwały układ wtryskowy firmy Bosch oraz turbosprężarka sprawiają, że silnik ten cieszy się dobrą opinią pod względem niezawodności.

Mariusz Michalski
5/5

Jestem pod wrażeniem dynamiki oraz kultury pracy tego silnika.

Halina Wróbel
5/5

Wersja 8-zaworowa tego silnika gwarantuje doskonałą dynamikę i wydajność.

Beata Woźniak
3/5

Silnik Opel 1.9 CDTI o mocy 120KM (Z19DT/Z19DTJ) jest solidną jednostką napędową, która oferuje dobrą dynamikę i niskie spalanie paliwa. Jednak, warto zauważyć, że istnieją potencjalne problemy z filtrem DPF oraz kołem dwumasowym, które mogą generować wysokie koszty naprawy.

Krzysztof Dąbrowski
3/5

Oba warianty silnika 1.9 CDTI /120KM (Z19DT i Z19DTJ) są pozytywnie oceniane za wysoką kulturę pracy i trwałość. Jednak, użytkownicy zauważają, że lepszą opcją może być wersja 8-zaworowa ze względu na niższe koszty eksploatacji i mniejsze ryzyko awarii.

Agnieszka Zając
4/5

Wersja 8-zaworowa tego silnika gwarantuje lepszą dynamikę oraz niższe koszty eksploatacji.

Marcin Górski
5/5

Trwały układ wtryskowy oraz turbosprężarka zapewniają niezawodność.

Grzegorz Olszewski
4/5

Silnik Opel 1.9 CDTI o mocy 120KM to jednostka, która zapewnia doskonałą dynamikę i wysoką kulturę pracy.

Marcin Grabowski
4/5

Dostępność części zamiennych oraz bezproblemowy serwis sprawiają, że silnik ten jest popularny wśród użytkowników.

Bożena Jabłoński
5/5

Możliwość stosunkowo taniej regeneracji w razie uszkodzeń jest ogromnym plusem.

Adam Kamiński
5/5

Lepsza kultura pracy, dynamika i niższe spalanie sprawiają, że wersja 8-zaworowa jest częściej wybierana przez użytkowników.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up