Silnik Renault 1.5 dCi 90KM FAP K9K
Silnik Renault 1.5 dCi 90KM jest jednostką stosowaną w samochodach marki Renault, Nissan i Dacia. Wprowadzony do produkcji w 2010 roku, charakteryzuje się wysoką niezawodnością i niskim poziomem spalania. Silnik ten wyposażony jest w filtr cząstek stałych FAP, co pozwala spełniać normy spalin EURO 5.
Konstrukcja silnika
Jednostka 1.5 dCi 90KM FAP K9K oparta jest na poprzedniej wersji, gdzie eliminowane zostały wszelkie problemy. Współpracuje z pięciobiegową skrzynią, oferując dobrą elastyczność i niskie zużycie paliwa. Silnik znajduje zastosowanie zarówno w mniejszych modelach aut, jak i w większych, jak Megane III Grandtour.
Spalanie i awaryjność
Średnie spalanie silnika oscyluje w granicach 5L, przy czym w autach segmentu B może spaść nawet do 3.5L na trasie. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, a użytkownicy zazwyczaj zalecają skrócenie interwału wymiany oleju i filtrów do maksymalnie 15 tysięcy kilometrów, zwłaszcza przy użytkowaniu w warunkach miejskich.
Filtr cząstek stałych FAP
Silnik wyposażony jest w filtr cząstek stałych FAP, który jest bezobsługowy. Mechanizm samoczynnie dokonuje wypalania cząstek, co eliminuje konieczność jazdy na wysokich obrotach po autostradzie. Filtr jest skuteczny i nie sprawia problemów użytkownikom.
Opinie użytkowników
- Dacia Logan II 1.5 dCi 90KM (K9K 626)
- Renault Clio IV 1.5 dCi 90KM (K9K 608/628)
- Nissan Note I 1.5 dCi 90KM (K9K)
Średnia ocena użytkowników: 9.0
Trwałość: 8.9/10
Utrzymanie: 9.8/10
Dynamika: 8.5/10
Średnia opinia: 3.65/5.