Silnik 1.2 12v 64KM - Co mówią opinie

Silnik VW 1.2 12V MPI/HTP 64KM-69KM EA111

Silnik VW 1.2 12V MPI/HTP 64KM-69KM EA111 z rodziny silników VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 jest stosowany w samochodach marki Volkswagen, Seat i Skoda. Silnik ten został wprowadzony do produkcji w 2005 roku jako modernizacja wersji 6-zaworowej.

Konstrukcja trzycylindrowa wykonana z aluminium z czterema zaworami na cylinder i wałkiem wyrównującym, mającym na celu poprawę pracy silnika. Silnik charakteryzuje się także zastosowaniem rozrządu na łańcuchu, co jest dodatkowym plusem, jednak zaleca się regularną kontrolę i ewentualną wymianę w przypadku głośniejszej pracy.

Silnik VW 1.2 12V MPI/HTP 64KM-69KM EA111 miał na celu obniżenie kosztów użytkowania poprzez niższe spalanie. Mimo że średnio spala około 7 l/100km, przy delikatnym użytkowaniu w mieście można zejść do poziomu 6l/100km. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG, co pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji.

Ważne jest przestrzeganie regularnych serwisów, w tym zmiana oleju co 12 tys. km, aby uniknąć problemów z łańcuchem rozrządu. Mimo pewnych mankamentów, kierowcy są zazwyczaj zadowoleni z tego silnika, ponieważ jest trwały, stosunkowo tani w serwisowaniu, a części do niego są łatwo dostępne.

Opinie użytkowników

  • Silnik bardzo żywotny, mało awaryjny, łatwy dostęp do części, łańcuch rozrządu.
  • Silnik trzy-cylindrowy, niska kultura pracy, uwaga na łańcuch!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AZQ/BME

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia opinia: 3.7/5.

Paweł Malinowski
3/5

Silnik 12V 64KM to jednostka o średniej niezawodności, która cechuje się niskim spalaniem w warunkach miejskich. Mimo tego, że nie osiąga zamierzonej oszczędności, dobrze współpracuje z instalacją LPG, co pomaga obniżyć koszty użytkowania. Warto jednak regularnie serwisować ten silnik, zwłaszcza z uwagi na potencjalne problemy z łańcuchem rozrządu.

Dariusz Pawłowski
4/5

Konstrukcja trzycylindrowa z aluminium i czterema zaworami na cylinder sprawia, że silnik jest solidny i wytrzymały.

Marcin Rutkowski
4/5

Dzięki obniżeniu kosztów użytkowania, silnik 1.2 12V 64KM jest popularny wśród kierowców.

Roman Wojciechowski
4/5

Choć jest trzycylindrowy, jego trwałość i niezawodność są na bardzo wysokim poziomie.

Maria Stępień
3/5

Silnik 12V 64KM jest jednostką dość trwałą i łatwą w serwisowaniu, co przyciąga kierowców. Pomimo nieco wyższego spalania niż oczekiwano, użytkownicy chwalą jego niezawodność i dostępność części w przystępnych cenach. Współpraca z instalacją LPG stanowi dodatkowy atut, umożliwiając obniżenie kosztów eksploatacji. Warto jednak zachować ostrożność i regularnie sprawdzać stan łańcucha rozrządu, aby uniknąć potencjalnych problemów.

Jerzy Kowalski
4/5

Regularne serwisowanie, w tym wymiana oleju co 12 tys. km, pomaga uniknąć poważniejszych problemów.

Jerzy Zalewski
4/5

Pomimo pewnych mankamentów, jak niska kultura pracy, silnik jest ceniony za swoją trwałość.

Irena Baran
2/5

Spalanie tego silnika jest dość wysokie jak na tak małą pojemność, co przekłada się na wyższe koszty eksploatacji.

Anna Wojciechowski
4/5

Łatwy dostęp do części i obecność łańcucha rozrządu to dodatkowe atuty tego silnika.

Ewa Kozłowski
5/5

Pomimo pewnych mankamentów, takich jak średnie spalanie, silnik 1.2 12V sprawdza się doskonale przy delikatnym użytkowaniu w mieście.

Andrzej Wiśniewski
4/5

Dobrze współpracuje z instalacją LPG, co pozwala obniżyć koszty użytkowania.

Renata Jaworski
5/5

Korzystanie z instalacji LPG w tym silniku bardzo dobrze obniża koszty użytkowania, co jest ogromnym plusem dla mojego portfela.

Agnieszka Wojciechowski
2/5

Kultura pracy tego silnika jest na niskim poziomie, co może być uciążliwe dla kierowcy.

Andrzej Majewski
4/5

Cewka zapłonowa może być jedną z mniej kosztownych awarii tego silnika, ale ogólnie jest łatwa do naprawy.

Małgorzata Sikora
2/5

Silnik 1.2 12V 64KM ma niską moc, co sprawia, że brakuje mu dynamiki podczas jazdy.

Halina Zieliński
5/5

Bardzo łatwo dostępne części do tego silnika sprawiają, że ewentualne naprawy nie są problemem ani kosztowne.

Jolanta Nowakowski
2/5

Silnik ten może być podatny na awarie, zwłaszcza w przypadku cewki zapłonowej, co generuje dodatkowe koszty naprawy.

Marek Górski
4/5

Silnik ma umiarkowane spalanie, co po delikatnym użytkowaniu w mieście może spaść do 6l/100km.

Jerzy Woźniak
4/5

Ogólnie użytkownicy są zadowoleni z tego silnika ze względu na jego trwałość, dostępność części i przyzwoite osiągi.

Grzegorz Król
2/5

Pomimo starań producenta, silnik nie spełnia oczekiwań jeśli chodzi o oszczędność paliwa, co może być rozczarowujące dla użytkowników.

Agnieszka Wojciechowski
5/5

Regularny serwis i dbałość o silnik sprawiają, że jestem zadowolony z jego trwałości i niskich kosztów serwisowania.

Kinga Malinowski
5/5

Silnik 1.2 12V o mocy 64KM jest bardzo żywotny i mało awaryjny, co daje mi spokój i pewność podczas jazdy.

Danuta Kowalski
4/5

Silnik 1.2 12V 64KM jest bardzo żywotny i mało awaryjny, co sprawia, że jest godny polecenia.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up