Silnik VW 1.2 12V MPI/HTP 64KM-69KM EA111
Silnik VW 1.2 12V MPI/HTP 64KM-69KM EA111 z rodziny silników VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 jest stosowany w samochodach marki Volkswagen, Seat i Skoda. Silnik ten został wprowadzony do produkcji w 2005 roku jako modernizacja wersji 6-zaworowej.
Konstrukcja trzycylindrowa wykonana z aluminium z czterema zaworami na cylinder i wałkiem wyrównującym, mającym na celu poprawę pracy silnika. Silnik charakteryzuje się także zastosowaniem rozrządu na łańcuchu, co jest dodatkowym plusem, jednak zaleca się regularną kontrolę i ewentualną wymianę w przypadku głośniejszej pracy.
Silnik VW 1.2 12V MPI/HTP 64KM-69KM EA111 miał na celu obniżenie kosztów użytkowania poprzez niższe spalanie. Mimo że średnio spala około 7 l/100km, przy delikatnym użytkowaniu w mieście można zejść do poziomu 6l/100km. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG, co pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji.
Ważne jest przestrzeganie regularnych serwisów, w tym zmiana oleju co 12 tys. km, aby uniknąć problemów z łańcuchem rozrządu. Mimo pewnych mankamentów, kierowcy są zazwyczaj zadowoleni z tego silnika, ponieważ jest trwały, stosunkowo tani w serwisowaniu, a części do niego są łatwo dostępne.
Opinie użytkowników
- Silnik bardzo żywotny, mało awaryjny, łatwy dostęp do części, łańcuch rozrządu.
- Silnik trzy-cylindrowy, niska kultura pracy, uwaga na łańcuch!
Informacje serwisowe
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
- Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Kody silnika: AZQ/BME
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Średnia opinia: 3.7/5.