Yamaha XVS 650 Drag Star - mały wielki cruiser
Yamaha XVS 650 Drag Star jest wyjątkowo udanym klasykiem. Choć ma tylko 650 ccm, świetnie się prezentuje i daje wiele frajdy z jazdy.
Czas na nowości
Lata dziewięćdziesiąte były dla klasyków bardzo udane. W ślad za rosnącym popytem na tego typu jednoślady producenci motocykli zaczęli konstruować zupełnie nowe modele, które nie miały nic wspólnego z dawnymi, choć wciąż produkowanymi jeszcze klasykami. Tak zrobiła między innymi Yamaha, która budując w połowie lat dziewięćdziesiątych nowego cruisera klasy średniej, nie bazowała ani na układzie nośnym mniejszej XV 535, ani większej XV 750.
Yamaha XVS 650 Drag Star Classic (1997-2001)
Nowy model był bardzo atrakcyjny. Nie tylko dlatego, że jego poziom techniczny został dostosowany do poziomu obowiązującego w połowie lat dziewięćdziesiątych. Również dlatego, że Yamaha XVS 650 Drag Star miała spore rozmiary i bardzo dobrze się prezentowała. Sprawiała wrażenie motocykla klasy wyższej, a nie średniej, co bardzo podobało się nabywcom. Wyróżniała ją również ciekawa stylizacja, łącząca różne style.
Duży i nowoczesny
Swoje rozmiary XVS 650 zawdzięczał ramie wzorowanej na tej z modelu Royal Star 1300, wprowadzonym na rynek rok wcześniej. Dzięki temu motocykl był po prostu duży, jego długość przekraczała 2,3 m. Gdyby przejęto jeszcze estetykę z Royal Star, powstałaby po prostu miniatura tego dużego cruisera i końcowy efekt byłby mało oryginalny.
Nawiązania do Royal Stara
Nawiązań do Royal Stara oczywiście nie zabrakło, widać to w kształcie zbiornika paliwa i prowadzonego po prawej stronie układu wydechowego typu „dual shotgun”.
Dwucylindrowy „widlak”
Dwucylindrowy „widlak” Drag Stara zbudowano w oparciu o produkowany od wielu lat i dobrze sprawdzony silnik modelu XV 535 z dwoma zaworami na cylinder, przy czym unowocześniono go i zmieniono jego zasadnicze parametry. Zwiększono przede wszystkim średnicę cylindrów i skok tłoków, dzięki czemu pojemność wzrosła do 649 ccm.
Elegancja w standardzie
Drag Star robi dobre wrażenie nie tylko swoimi rozmiarami i stylizacją, ale również bardzo starannym wykończeniem. Dbałość o detale widać dosłownie na każdym kroku. Montaż części nie budzi zastrzeżeń, elementy chromowane pokryto bezbarwnym lakierem w celu podwyższenia trwałości powłok.