n47d20 opinie
Silnik BMW 2.0d o oznaczeniu N47D20 został wprowadzony na rynek w 2007 roku. Jest to nowoczesna jednostka, w której zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz niezłą kulturą pracy, zwłaszcza w nowszych modelach.
W silniku 2.0 N47 występują dwie odmiany układu wtryskowego. W wersjach o mocach od 116KM do 143KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600 bar. Natomiast w wersjach mocniejszych od 163KM, stosuje się układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar.
Niestety, wtryski piezoelektryczne są bardziej wrażliwe i podatne na uszkodzenia, co może prowadzić do drogich napraw. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych usterek tego silnika jest rozciągający się łańcuch rozrządu, który może prowadzić do uszkodzenia silnika.
Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe, w których pękają klapy wirowe, co może spowodować uszkodzenie jednostki. W modelach po 2010 roku wprowadzono poprawki, które zmniejszyły liczbę awarii. Również do palety silników wprowadzono wersje o większej mocy, takie jak 204KM i 218KM w wersji kompresorowej.
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników tego silnika wynosi 7.6/10. Według opinii, silnik ten charakteryzuje się dobrą trwałością, dynamiką oraz oszczędnością. Jednakże, najczęstszymi usterkami wymienianymi przez użytkowników są turbosprężarka, wtryskiwacze paliwa oraz kolektor dolotowy.
16.07.2023 F11 525d - "N47S1, w F11 525d najlepszy diesel z jakim miałem do czynienia. Mega ekonomiczna jednostka. Idealny motor na dalekie trasy." - ocena: 9.3/10
24.08.2019 Anonim - "totalne dno porażka auto z przebiegiem 221." - ocena: 4.7/10
Podsumowując, silnik N47D20 to jednostka wysokoprężna z koncernu BMW, która oferuje dobrą dynamikę i niskie spalanie, zwłaszcza w nowszych modelach. Należy jednak pamiętać o potencjalnych usterkach, takich jak problemy z łańcuchem rozrządu, kolektorem dolotowym czy wtryskiwaczami paliwa.