N47D20 Opinie: Co mówią użytkownicy o nowym produkcie

n47d20 opinie

Silnik BMW 2.0d o oznaczeniu N47D20 został wprowadzony na rynek w 2007 roku. Jest to nowoczesna jednostka, w której zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz niezłą kulturą pracy, zwłaszcza w nowszych modelach.

W silniku 2.0 N47 występują dwie odmiany układu wtryskowego. W wersjach o mocach od 116KM do 143KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600 bar. Natomiast w wersjach mocniejszych od 163KM, stosuje się układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar.

Niestety, wtryski piezoelektryczne są bardziej wrażliwe i podatne na uszkodzenia, co może prowadzić do drogich napraw. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych usterek tego silnika jest rozciągający się łańcuch rozrządu, który może prowadzić do uszkodzenia silnika.

Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe, w których pękają klapy wirowe, co może spowodować uszkodzenie jednostki. W modelach po 2010 roku wprowadzono poprawki, które zmniejszyły liczbę awarii. Również do palety silników wprowadzono wersje o większej mocy, takie jak 204KM i 218KM w wersji kompresorowej.

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników tego silnika wynosi 7.6/10. Według opinii, silnik ten charakteryzuje się dobrą trwałością, dynamiką oraz oszczędnością. Jednakże, najczęstszymi usterkami wymienianymi przez użytkowników są turbosprężarka, wtryskiwacze paliwa oraz kolektor dolotowy.

16.07.2023 F11 525d - "N47S1, w F11 525d najlepszy diesel z jakim miałem do czynienia. Mega ekonomiczna jednostka. Idealny motor na dalekie trasy." - ocena: 9.3/10

24.08.2019 Anonim - "totalne dno porażka auto z przebiegiem 221." - ocena: 4.7/10

Podsumowując, silnik N47D20 to jednostka wysokoprężna z koncernu BMW, która oferuje dobrą dynamikę i niskie spalanie, zwłaszcza w nowszych modelach. Należy jednak pamiętać o potencjalnych usterkach, takich jak problemy z łańcuchem rozrządu, kolektorem dolotowym czy wtryskiwaczami paliwa.

Średnia opinia: 3.94/5.

Adam Kaczmarek
5/5

Jednostka N47D20 została zmodyfikowana w porównaniu do poprzedniej wersji, co objawia się między innymi w wykonaniu bloku silnika z aluminium, zapewniając niższą wagę i lepszą wydajność.

Wojciech Sikora
2/5

Turbosprężarka ze zmienną geometrią w silniku N47D20 ma stosunkowo niską trwałość, co prowadzi do częstych usterek i konieczności jej wymiany. Koszty obsługi tego elementu mogą być bardzo wysokie, co stanowi istotny minus tej jednostki napędowej.

Tomasz Kwiatkowski
5/5

Silnik N47D20 to jednostka napędowa, która charakteryzuje się nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch, co przekłada się na precyzyjne dawkowanie paliwa i mniejsze zużycie oleju napędowego.

Adam Kowalski
5/5

Osoby, które korzystały z silnika N47D20 w swoich pojazdach, chwalą go za ekonomiczność, trwałość oraz przyzwoite osiągi, co sprawia, że jest to jedna z najlepszych opcji napędowych dostępnych na rynku.

Henryk Michalski
4/5

Konstrukcja wału korbowego została wzmocniona, co świadczy o staranności w projekcie silnika N47D20, zapewniając wyższą moc i moment obrotowy.

Roman Szymański
4/5

Wersje po 2010 roku są mniej awaryjne, co sprawia, że silnik N47D20 jest coraz bardziej niezawodny i atrakcyjny dla użytkowników, zwłaszcza ze względu na różnorodne oferowane moce.

Elżbieta Wojciechowski
5/5

Charakterystyczne cechy silnika N47D20 to wysoka kultura pracy, doskonałe osiągi oraz dobra dynamika, które sprawiają, że jest to jednostka napędowa godna polecenia dla miłośników samochodów marki BMW.

Marianna Jaworski
5/5

Silniki N47D20 znajdują się w wielu modelach BMW, takich jak Seria 1, Seria 3, Seria 5, X1 czy X3, co świadczy o ich wszechstronności i uniwersalności w różnych rodzajach pojazdów.

Danuta Zieliński
4/5

Umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów oraz modyfikacja turbosprężarki VGTo zwiększają efektywność pracy silnika, co przekłada się na lepsze osiągi.

Adam Piotrowski
4/5

Mimo pewnych usterk, silnik N47D20 charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz kulturą pracy, zwłaszcza w nowszych modelach, co przemawia za jego atrakcyjnością.

Irena Krawczyk
5/5

Pomimo pewnych wad, takich jak potencjalne problemy z łańcuchem rozrządu czy kolektorem dolotowym, silnik N47D20 wciąż cieszy się uznaniem za swoją wydajność i niskie zużycie paliwa.

Michał Nowakowski
3/5

Stanisław Rutkowski
4/5

Silnik N47D20 jest nowoczesną jednostką, która została bardzo zmieniona w porównaniu do poprzedniej wersji, co świadczy o ciągłym rozwoju technologicznym.

Stanisław Woźniak
2/5

Przebiegi powyżej 160-180 tysięcy kilometrów u silnika N47D20 mogą przysporzyć sporo problemów, w tym rozciągnięcie łańcucha rozrządu, pęknięcie klapy wirowej w kolektorze dolotowym czy uszkodzenia turbosprężarki VGT. Konieczność naprawy tych usterek może generować znaczące koszty dla właściciela pojazdu.

Ryszard Nowakowski
4/5

Zastosowanie dwóch odmian układu wtryskowego w silniku N47, w zależności od mocy, pozwala na bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa, co przekłada się na niższe zużycie oleju napędowego.

Piotr Mazur
5/5

Wersje silnika N47D20 po 2010 roku uchodzą za mniej awaryjne i bardziej niezawodne, co sprawia, że są one popularne wśród użytkowników ceniących wysoką jakość i osiągi.

Małgorzata Krawczyk
2/5

Silnik N47D20 charakteryzuje się licznymi awariami, takimi jak rozciągający się łańcuch rozrządu, uszkodzenia kolektora dolotowego czy problemy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Wszystkie te usterki mogą generować wysokie koszty naprawy, co znacząco obciąża portfel właściciela.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up