N53B30 - Co mówią opinie użytkowników

N53B30 Opinie

Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM-272KM N53B30

Kategoria: Silniki BMW Serii N

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki. Silnik BMW 3.0 R6 N53B30 o mocy 258KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7 i był stosowany tylko w Europie przez pięć lat do 2011 roku. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.

Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa. Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku.

Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów – klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich.

Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.

Opinie użytkowników

Popularne silniki tego producenta

  • Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N42B20
  • Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N43B20
  • Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30
  • Silnik BMW 2.5 R6 24V 204KM-218KM N52B25
  • Silnik BMW 2.0 R4 16V 170KM N43B20

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 6-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 24
  • Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • bardzo wrażliwe wtryski na jakość paliwa
  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • klekoczące kasowniki luzu zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata

Jednostka wyposażona w:

  • zmienne fazy rozrządu VANOS
  • zmienne wzniosy zaworów VALVETRONIC

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

  • BMW Seria 3 E90 FL 330i 272KM (N53B30)
  • BMW Seria 5 E60 FL 530i 272KM (N53B30)
  • BMW Seria 5 F10 528i 258KM (N53B30)
  • BMW Seria 5 F10 530i 272KM (N53B30)
  • BMW Seria 6 E63 FL 630i 272KM (N53B30)

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.1)

Trwałość 6.2/10

Utrzymanie 4.4/10

Dynamika 7.8/10

Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Czy poleciłbyś ten silnik?

Suma głosów: 68

Tak 24 Zagłosuj

Nie 44 Zagłosuj

Najbardziej awaryjna część

  • Silnik 30%
  • Katalizator 4%
  • Rozrząd / Wariator 4%
  • Układ wtryskowy 39%
  • Elektryka, cewka 4%
  • Sonda lambda 13%
  • Awarie drobne 4%

Suma głosów: 23

Dodaj opinię i oceń silnik

Opinie użytkowników

Pokaz wszystkie

Tylko pozytywne

Tylko negatywne

06.06.2023 F11

Średnia: (5.3)

Opinia: Niestety ale najlepsza opinia o wszystkich silnikach benzynowych w f10 będzie to: Lepiej kupić cokolwiek innego.

Trwałość: 4.0/10

Utrzymanie: 4.0/10

Dynamika: 8.0/10

Zalety: Dobra dynamika jeżeli jest wszystko sprawne

Wady: Wtryski, valvetronik, uszczelnienia, rozrzad z gumy…

Silnik: 184/f11

Rocznik: 2011

Przebieg: 225000

Spalanie: 9.0 l/100km

Odradzam

05.05.2023 528i F10

Średnia: (3.7)

Opinia: Nerwowo rozwijana moc i alfabet błędów Auto mam z USA, ale tam właściciel od nowości był mój przyjaciel, który tym autem jeździł częściej do Aso niż jakąkolwiek Alfą Romeo.

Trwałość: 3.0/10

Utrzymanie: 1.0/10

Dynamika: 7.0/10

Zalety: - mocny silnik - niskie spalanie

Wady: - EGR - przyrost mocy z efektem turbodziury - nagar w kolektorze - awarie sondy lambda - zacinające się wtryski na paliwach premium - zacinający się Valve - uszczelka kolektora wydechowego wypala się po 10tys km.

Silnik: N53

Rocznik: 2011

Przebieg: 133000

Spalanie: 11.0 l/100km

Odradzam

11.07.2020 BMW F11 523i

Średnia: (7.7)

Opinia: Ponad 30 tys bezawaryjnych km ale jakoś nigdy nie wierzyłem w te Long Lifowe wymiany oleju i może dlatego.

Średnia opinia: 4.09/5.

Dorota Jabłoński
5/5

Mimo pewnych wad, takich jak awarie układu wtryskowego czy gromadzenie się nagaru, silnik BMW N53B30 zasługuje na pochwałę za swoje osiągi.

Dorota Lewandowski
5/5

Regularne serwisowanie oraz tankowanie dobrej jakości paliwa mogą zapobiec ewentualnym awariom i kosztom związanym z użytkowaniem silnika N53B30.

Bożena Kaczmarek
5/5

Wysoka kultura pracy silnika oraz trwała konstrukcja uczyniają go solidnym wyborem dla osób ceniących niezawodność.

Michał Stępień
5/5

Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52, różniąca się wtryskiem oraz osprzętem, zapewnia wysoką kulturę pracy jednostki.

Dorota Dąbrowski
2/5

Niestety, nie mam acceso a información sobre n53b30. Puedo ayudarte con algo más

Renata Zając
4/5

NB to silnik BMW Serii N, który jest stosowany w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7 w Europie od 2006 do 2011 roku. Jest to jednostka o mocy 258KM, konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52, różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W tej jednostce zastosowano wtrysk bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Silnik ten cechuje się bardzo dobrymi osiągami, świetną dynamiką oraz wysoką kulturą pracy.

Aleksandra Jabłoński
5/5

Wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos sprawiają, że silnik działa sprawnie i efektywnie.

Ewa Stępień
4/5

NB to jednostka, która oferuje bardzo dobre osiągi, co sprawia, że jazda jest dynamiczna i satysfakcjonująca. Dodatkowo, silnik ten cechuje się wysoką kulturą pracy, co sprawia, że jest cichy i komfortowy w użytkowaniu. Dzięki trwałej konstrukcji, użytkownicy mogą cieszyć się długotrwałym użytkowaniem silnika.

Jacek Grabowski
5/5

Jestem pod wrażeniem dynamiki jednostki N53B30, która zapewnia szybką reakcję na gaz i świetne przyspieszenie.

Ryszard Zając
3/5

Pomimo wysokich osiągów i dobrej dynamiki, silnik N53B30 ma swoje wady, takie jak problemy z wtryskiem, pompą paliwa oraz nagromadzaniem się nagaru. Użytkownicy również zgłaszają problemy z valvetronic, EGR oraz sondą lambda. Dla większej trwałości i uniknięcia kosztownych napraw, konieczne jest regularne serwisowanie i korzystanie z dobrej jakości paliwa.

Elżbieta Król
4/5

Jedną z zalet silnika N53B30 jest jego trwała konstrukcja, co przekłada się na długotrwałe użytkowanie. Ponadto, jednostka ta oferuje wysoką kulturę pracy, co sprawia, że jazda jest komfortowa i przyjemna. Dynamika silnika jest również godna pochwały, zapewniając odpowiednią moc i reaktywność podczas jazdy.

Marcin Nowakowski
5/5

Mimo pewnych awaryjności, silnik jest bardzo chwalony za swoje osiągi, co sprawia, że jest popularny wśród miłośników motoryzacji.

Piotr Górski
4/5

Silnik BMW N53B30 ma wysoką kulturę pracy, co sprawia, że jest cichy i komfortowy w użytkowaniu. Ponadto, jednostka ta oferuje bardzo dobre osiągi, co sprawia, że jazda jest dynamiczna i przyjemna. Dodatkowo, trwała konstrukcja silnika przekłada się na długotrwałe użytkowanie.

Renata Michalski
3/5

Jednostka N53B30, mimo swoich zalet, ma tendencję do gromadzenia nagaru w głowicy oraz problemów z kasownikami luzu zaworów, co może objawiać się klekotaniem. Warto zauważyć, że silnik ten był stosowany wyłącznie w Europie przez pięć lat do 2011 roku. Koszty serwisu mogą być wysokie, dlatego należy regularnie dbać o jego kondycję.

Jolanta Rutkowski
5/5

Podczas jazdy silnikiem N53B30 można odczuć doskonałe osiągi i świetną dynamikę, co przekłada się na przyjemność z prowadzenia auta.

Michał Michalski
3/5

Silnik BMW 3.0 R6 N53B30 oferuje doskonałe osiągi i dynamikę jazdy, co sprawia, że jest bardzo przyjemny w prowadzeniu. Niestety, jest dość wrażliwy na jakość paliwa, co może prowadzić do awarii układu wtryskowego oraz wtrysków. Konserwacja tego silnika może być kosztowna, ale regularne serwisowanie i tankowanie wysokiej jakości paliwa mogą pomóc uniknąć problemów.

Grzegorz Grabowski
4/5

NB jest chwalony za swoje dobre osiągi, co sprawia, że jazda tym samochodem jest dynamiczna i satysfakcjonująca. Ponadto, silnik ten cechuje się bardzo dobrą dynamiką, co przekłada się na szybką i płynną jazdę.

Jacek Kozłowski
4/5

Silnik BMW N53B30 to jednostka, która oferuje bardzo dobre osiągi oraz wysoką kulturę pracy. Jazda tym samochodem jest dynamiczna i komfortowa. Ponadto, trwała konstrukcja silnika zapewnia długotrwałe użytkowanie, co sprawia, że jest to solidny wybór dla każdego kierowcy.

Stanisław Pawłowski
5/5

Silnik BMW Serii N występował w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7 i był stosowany tylko w Europie przez pięć lat do 2011 roku.

Marcin Sikora
5/5

Jednostka N53B30 jest wyposażona w zmienne fazy rozrządu VANOS, co wpływa na lepszą responsywność silnika i efektywne wykorzystanie mocy.

Ryszard Woźniak
5/5

Silnik BMW 3.0 R6 N53B30 o mocy 258KM jest jednostką o bardzo dobrych osiągach, co sprawia, że jazda jest naprawdę przyjemna.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up