OM654 - Opinie i Recenzje

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki Mercedes-Benz.

OM654

OM654 to jednostka silnika 2.0 R4 d o mocy 190KM–194KM, która zastąpiła jednostkę OM651 w produkcji od 2016 roku. Konstrukcja tego silnika jest nowoczesna, z zastosowaniem najnowszych rozwiązań technologicznych.

Silnik generuje moc 194KM z momentem obrotowym 400 Nm dostępnym od 1600-2800 obr./min i współpracuje z 9-stopniową przekładnią automatyczną.

Szeregiem nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych udało się osiągnąć zmniejszenie wagi o prawie 35 kg w porównaniu z poprzednikiem. Ponadto, zmniejszyła się wibracja i hałas, a specjalna powłoka Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie.

Silnik został wykonany w całości z aluminium. Zastosowano IV generację układu wtryskowego Common Rail o ciśnieniu 2050 bar, co przyczyniło się do zmniejszenia zużycia paliwa o prawie 13% w porównaniu z poprzednikiem.

Nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin RDE (Real Driving Emissions), co umożliwia zastosowanie nowszego systemu recyrkulacji spalin EGR połączonego z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC.

Opinie użytkowników

Benzyna

  • Mercedes Klasa A W177 220 d 190KM (OM654q)
  • Mercedes Klasa B W247 220 d 190KM (OM654q,92)
  • Mercedes Klasa C W205 FL 220 d 194KM (OM654)
  • Mercedes Klasa E W213 220 d 194KM (OM654)
  • Mercedes Klasa E W213 FL 220 d 194KM (OM654)

Hybryda

  • Mercedes CLA C118 220 d 190KM (OM654q.92)
  • Mercedes CLS C257 220d 194KM (OM654.92)

Elektryki

  • Mercedes GLA H247 220 d 190KM (OM654)
  • Mercedes GLB X247 220 d 190KM (OM654)

LPG

  • Mercedes Klasa V W447 FL 250 d 190KM (OM654)

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (6.9)

Trwałość 7.3/10

Utrzymanie 7.3/10

Dynamika 9.2/10

Głosy według opinii użytkowników: 6 1

Czy poleciłbyś ten silnik? Suma głosów: 109

Tak 36

Nie 73

Najbardziej awaryjna część:

  • Turbosprężarka 10%
  • Wtryskiwacze paliwa 29%
  • Pompa wtryskowa 19%
  • Sprzęgło / Dwumasa 14%
  • Filtr DPF / FAP 14%
  • Zawór EGR 14%

Średnia opinia: 3.89/5.

Monika Dąbrowski
4/5

Zastosowanie najnowszych rozwiązań technologicznych pozwala na osiągnięcie świetnych parametrów, w tym niskiego poziomu hałasu i spalania.

Dariusz Majewski
2/5

Wymiana rozrządu w silniku OM654 może być bardzo kosztowna i wymaga wyjęcia całego silnika, co wiąże się z dodatkowymi trudnościami i kosztami dla właściciela pojazdu.

Monika Jabłoński
5/5

OM to konstrukcja technologicznie zaawansowana, która spełnia rygorystyczne normy spalin, co jest ogromnym atutem tego silnika.

Barbara Stępień
3/5

OM to silnik, który zyskuje pozytywne opinie użytkowników ze względu na cichą pracę, niskie spalanie oraz wygodę użytkowania. Niemniej jednak, istnieją również głosy krytyczne dotyczące trwałości niektórych elementów, co może być istotne przy planowaniu kosztów serwisowych.

Renata Pawłowski
5/5

Moje doświadczenia z silnikiem OM654 w pojeździe Mercedes-Benz były niezwykle pozytywne, mało pali i zapewnia genialną dynamikę jazdy.

Maria Kaczmarek
4/5

Silnik OM654 jest niezwykle cichy w pracy, co sprawia, że podróżowanie nim jest bardzo komfortowe.

Katarzyna Wiśniewski
5/5

OM to silnik nowoczesny, który charakteryzuje się doskonałą kulturą pracy oraz wysoką dynamiką.

Bożena Piotrowski
3/5

Silnik Mercedes-Benz OM654 to jednostka, która cechuje się wysoką kulturą pracy, doskonałą dynamiką oraz elastycznością. Jednakże, opinie użytkowników wskazują na potencjalne problemy z niektórymi częściami, takimi jak turbosprężarka czy wtryskiwacze paliwa, co może wpłynąć na koszty utrzymania.

Marek Kaczmarek
2/5

Silnik OM654 może pochwalić się wysoką kulturą pracy oraz osiągami, jednak jego koszty serwisu i utrzymania są znacznie wyższe niż w przypadku innych jednostek napędowych.

Halina Szymański
5/5

Jako użytkownik silnika OM654 mogę potwierdzić, że jest to jednostka niezawodna i ekonomiczna, co przekłada się na zadowolenie z użytkowania pojazdu.

Tomasz Dąbrowski
5/5

Polecam silnik OM654 wszystkim, którzy cenią sobie wysoką jakość, niskie zużycie paliwa i świetne osiągi.

Piotr Kozłowski
4/5

Dzięki nowoczesnej konstrukcji, ten silnik oferuje doskonałą dynamikę, co przekłada się na dynamiczną jazdę.

Agnieszka Nowakowski
3/5

Silnik OM54 oferuje nowoczesną konstrukcję i innowacyjne rozwiązania technologiczne, co przekłada się na doskonałe osiągi oraz niskie zużycie paliwa. Jednakże, koszty serwisu tej jednostki mogą być dość wysokie, co może stanowić pewne wyzwanie dla właścicieli.

Danuta Jankowski
4/5

Wysoka kultura pracy silnika OM654 sprawia, że jest to doskonały wybór dla osób ceniących sobie komfort i oszczędność paliwa.

Jerzy Król
5/5

Silnik Mercedes 2.0 R4 d o mocy 194KM z oznaczeniem OM654 jest wyjątkowo trwały i niezawodny, co potwierdzają opinie użytkowników.

Piotr Sikora
5/5

Jestem bardzo zadowolony z osiągów silnika OM654, który cechuje się niskim poziomem hałasu i elastycznością.

Danuta Malinowski
2/5

Mimo zaawansowanej konstrukcji, silnik OM654 ma tendencję do awarii części takich jak turbosprężarka, wtryskiwacze paliwa czy pompa wtryskowa, co może generować dodatkowe koszty napraw.

Dorota Mazur
4/5

OM to jednostka napędowa o doskonałej elastyczności, co czyni ją świetnym wyborem dla osób poszukujących silnika, który sprosta ich oczekiwaniom zarówno pod względem wydajności, jak i ekonomiczności.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up