Opinia o 2.0 TSI 190 KM - artykuł recenzyjny

Silnik VW 2.0 16V TFSI 190KM EA888evo2

Kategoria: Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki. Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI o mocy 180 lub 190 KM, z oznaczeniem EA888evo2, wszedł do produkcji w 2015 roku. Jest to trzecia generacja tej jednostki.

Najważniejszą zmianą było wprowadzenie faz rozrządu na obu wałkach, co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika. Zastosowano nowy układ wtryskowy, a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie.

Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą zadowoleni z dobrych osiągów, wysokiej kultury pracy oraz niskiego poziomu spalania.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety:

  • nowoczesna konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady:

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.2

Trwałość: 7.4/10

Utrzymanie: 6.4/10

Dynamika: 7.8/10

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik: 76%
  • Katalizator: 3%
  • Rozrząd / Wariator: 10%
  • Układ wtryskowy: 1%
  • Elektryka, cewka: 4%
  • Sonda lambda: 3%
  • Awarie drobne: 4%

Opinie użytkowników:

17.10.2023 Arteon Średnia: (1.0) Opinia: Czpb 190km. Oryginalny przebieg przy 75.000 tys uszkodzona głowica. 85 000 zatarte panewki. Arteon 2017 rok.

30.06.2023 2.0 TSI 180KM CZPA STYL Średnia: (9.7) Opinia: Super auto, bezawaryjne przynajmniej pierwsze roczniki bo późniejsze bardziej awaryjne .

03.12.2022 Skoda Superb III Średnia: (9.3) Opinia: Rewelacyjny silnik, wydaje się idealnie dobrany do auta segmentu D i moim zdaniem stawia pod znakiem zapytania jakikolwiek sens diesla w takim samochodzie.

Średnia opinia: 3.82/5.

Tadeusz Michalak
5/5

Cieszę się z wysokiej kultury pracy silnika, która sprawia, że podróżowanie jest komfortowe.

Ewa Krawczyk
5/5

Doceniam elastyczność tego silnika, która pozwala na płynne i bezproblemowe przyspieszanie.

Barbara Zalewski
4/5

Konstrukcja silnika została starannie zmodyfikowana, co pozwoliło na uniknięcie poważnych usterek.

Grzegorz Malinowski
3/5

Silnik VW 2.0 16V TFSI o mocy 180 lub 190 KM, z oznaczeniem EA888evo2, jest trzecią generacją tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, co pozwoliło wyeliminować dużą awaryjność. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie faz rozrządu na obu wałkach, co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika. Zmodyfikowana budowa głowicy oraz tłoków pozwoliła na wyeliminowanie dużego zużycia oleju, które dotykało poprzednie wersje. Nowy układ wtryskowy oraz elektronicznie sterowana turbosprężarka wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę i niższe spalanie, co sprawia, że silnik jest praktycznie bezawaryjny.

Maria Kowalczyk
5/5

Rekomenduję silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM ze względu na jego solidność, wydajność i niski poziom awaryjności.

Bożena Woźniak
2/5

Pomimo dobrych osiągów, silnik 2.0 TSI 180KM (CZPA) w moim Skoda Superb III okazał się być bardziej awaryjny w późniejszych rocznikach. To zdecydowanie zaniża jego wartość, gdyż nie można polegać na niezawodności.

Jacek Mazur
4/5

Dynamika pracy silnika jest imponująca, co przekłada się na dobrą dynamikę auta.

Barbara Wojciechowski
4/5

Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą zadowoleni z jego kultury pracy, wydajności i niezawodności.

Irena Wojciechowski
5/5

Osiągi tego silnika są imponujące, co przekłada się na wyższą dynamikę jazdy.

Tadeusz Stępień
5/5

Zauważyłem, że poziom spalania tego silnika jest na przyzwoitym poziomie, co jest dla mnie istotne.

Aleksandra Włodarczyk
4/5

Silnik jest bardzo elastyczny, co sprawia, że jazda nim jest przyjemna i komfortowa.

Marcin Król
2/5

Mimo niskiego spalania w trasie, silnik 2.0 TSI 190KM (CZPB) w moim Audi A3 8V FL okazał się być drogi w utrzymaniu. Koszty serwisu były wyższe niż oczekiwane, co wpłynęło negatywnie na moje doświadczenia z tym modelem.

Piotr Włodarczyk
5/5

Silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM jest solidnie skonstruowany i posiada niski poziom awaryjności.

Danuta Baran
5/5

Zmiany wprowadzone w konstrukcji tego silnika, takie jak nowy układ wtryskowy czy elektronicznie sterowana turbosprężarka, przyczyniły się do jego wyższej wydajności.

Jacek Grabowski
4/5

Silnik VW 2.0 TSI o mocy 190KM jest bardzo wydajny i oszczędny w użytkowaniu.

Jolanta Zalewski
4/5

Silnik VW 2.0 TSI 190KM jest praktycznie bezawaryjny, co daje użytkownikom spokój i pewność.

Katarzyna Dąbrowski
3/5

Silnik VW 2.0 16V TFSI o mocy 180 lub 190 KM, z oznaczeniem EA888evo2, jest bardzo dobrze skonstruowaną jednostką napędową. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom, silnik ten charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką i niskim poziomem spalania. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą zadowoleni z jego osiągów oraz praktycznie bezawaryjnej pracy. Dodatkowo, nowoczesna konstrukcja oraz elastyczność silnika sprawiają, że jest to solidna i godna polecenia jednostka napędowa.

Dariusz Kamiński
2/5

Silnik 2.0 TSI 190KM (CZPB) w moim samochodzie Arteon z 2017 roku okazał się być bardzo awaryjny. Głowica uległa uszkodzeniu przy zaledwie 75 000 kilometrach, a panewki zostały zatarte przy 85 000 kilometrach, co jest nieakceptowalne.

Piotr Włodarczyk
4/5

Brak problemów z zużyciem oleju to ogromna zaleta tego silnika, co przekłada się na niższe koszty utrzymania.

Kinga Wójcik
2/5

Autoryzowane serwisy Skoda okazały się być problematyczne przy utrzymaniu silnika 2.0 TSI 180KM (CZPA) w moim samochodzie. Naciągactwo, nierzetelność i wysokie ceny usług serwisowych sprawiają, że korzystanie z nich jest uciążliwe.

Justyna Kamiński
4/5

Niski poziom spalania tego silnika sprawia, że jest ekonomiczny w eksploatacji.

Paweł Piotrowski
4/5

Dzięki nowemu układowi wtryskowemu, silnik jest jeszcze bardziej wydajny i oszczędny.

Jolanta Michalak
2/5

Silnik 2.0 TSI 190KM (CZPB) w moim Volkswagen Arteon z 2017 roku miał wiele usterek, co sprawiło, że nie mogłem cieszyć się z jego osiągów. Konieczność częstych napraw i wysokie koszty serwisu sprawiły, że byłem bardzo rozczarowany tym modelem.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up