n47d20c opinie
Opinie o silniku N47 od BMW są często negatywne, pomimo jego popularności. Silnik ten, o kodzie N47, jest jednostką napędową Diesla 2.0, która znajduje się w wielu modelach samochodów koncernu BMW produkowanych od 2007 roku.
Charakterystyka silnika N47
Jest to silnik często montowany w samochodach BMW, zarówno mniejszych kompaktach, jak i większych SUV-ach. Niestety, problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW wynikają głównie z jego skomplikowanego i kosztownego rozrządu.
Najpopularniejsze modele BMW wyposażone w silnik N47 to auta z serii 1, 3, 5 oraz X3.
Jakie są problemy z silnikiem N47?
Największym problemem silnika N47 jest napęd rozrządu. Choć nie jest to tak krytyczne jak w przypadku wcześniejszej konstrukcji M47, to nadal jest to poważna kwestia. Rozrząd składa się z trzech łańcuchów, czterech ślizgów, dwóch napinaczy, a także napędu pomp oleju i wtryskowej.
Problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW są na tyle poważne, że często zaleca się wymianę całej jednostki, gdy napotkane są problemy z rozrządem.
Opinie użytkowników
Po zakupie auta z silnikiem N47, warto rozważyć wymianę rozrządu ze względu na wysokie koszty, ale uzasadnione ryzyko zerwania łańcucha.
Średnia opinia: 3.72/5.