Opinie na temat silnika 1.5 dCi

Silnik 1.5 dCi od Renault: Oszczędny diesel, ale trzeba zachować czujność

Według krążących opinii wysokoprężne silniki z Francji są wysoko oceniane, ale i na tym polu producentom zdarzyły się gorsze chwile. Bardzo popularny, produkowany wiele lat i występujący w różnych modelach półtoralitrowy diesel od Renault to konstrukcja, przy której mechanicy radzą zachować szczególną czujność. Sprawdzamy, czy warto go kupić i na co zwrócić uwagę.

Najmniejszy diesel koncernu Renault zaczął swoją karierę w roku 2001 jako opcja wysokoprężna w modelu Clio. Szybko jego występowanie rozprzestrzeniło się na kolejne nieduże auta w koncernie: Thalię, Modusa, Nissany Micra i Note, Dacię Logan. Po wprowadzeniu mocniejszych wariantów jednostka ta zagościła także w większych Megane, Scenicu i Lagunie. Późniejsze wersje - od roku 2012 - trafiały także do modelu Mercedesa, z którym Francuzi nawiązali współpracę technologiczną. 1,5-litrowe dCi pojawiło się w cennikach modeli Klasy A, B i Citanie. Na rynkach - takich jak polski - silnik ten cieszy się sporą popularnością, ponieważ stanowi pożądane połączenie stosunkowo niskiej ceny zakupu z bardzo małym zużyciem paliwa.

Niestety, w wielu przypadkach brakuje tutaj trzeciego z wymaganych elementów, czyli bezproblemowej i taniej eksploatacji. Mechanicy, przy opisie tej jednostki, zwracają uwagę na szereg poważnych mankamentów wynikających z kilku wadliwych części i delikatnej budowy motoru.

1.5 dCi: na co zwrócić uwagę?

Na przestrzeni lat niewielki diesel Renault doczekał się mnóstwa wariantów, które korzystały z różnych podzespołów. Prowadzi to do skrajnie różnych opinii dotyczących tej jednostki. Problemy mogą pojawiać się nawet w serwisach, którym trudniej jest dobrać odpowiednie podzespoły.

Najmniej problemów sprawiają dziś najsłabsze pochodne 1.5 dCi o mocy do 80 KM. Wyposażone są one w prostszą turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek. Nie pojawiło się w nich nawet dwumasowe koło zamachowe i filtr cząstek stałych.

Największą bolączką tego silnika są wtryskiwacze. I pod tym względem trudno ten silnik jednoznacznie ocenić, ponieważ występowały tam dwa różne typy osprzętu: Delphi i Siemensa (później funkcjonujące jako Continental). Ten drugi można rozpoznać po gwieździstym kształcie pompy wtryskowej. Warto wybierać silniki właśnie z nią. Są co prawda droższe w naprawie, ale wtryski Delphi dorobiły się opinii zawodnych.

By zapewnić wtryskiwaczom Delphi większą trwałość, o silnik trzeba starannie dbać. Ignorowanie źle działających wtryskiwaczy to prosta droga do poważnych uszkodzeń pokroju wypalenia tłoków.

Według opinii użytkowników, które można znaleźć w bazie AutoCentrum, żywotność wtryskiwaczy można wydłużyć dzięki tankowaniu tylko wysokiej jakości paliwa.

Opinie użytkowników

Średnia opinia: 3.85/5.

Ewa Krawczyk
3/5

Należy ostrożnie wybierać warianty silnika 1.5 dCi, preferując te po 2010 roku oraz unikając modeli z wtryskiwaczami Delphi, które mogą być mniej niezawodne.

Jerzy Kamiński
4/5

Silnik 1.5 dCi od Renault to doskonała propozycja dla osób, które dbają o regularne przeglądy i konserwację, co pozwala uniknąć poważniejszych usterek i cieszyć się komfortem jazdy.

Danuta Zając
4/5

Wysoka popularność silnika 1.5 dCi na rynkach, takich jak polski, wynika z jego niskiego zużycia paliwa, co przemawia za ekonomicznością tego rozwiązania.

Joanna Szymański
2/5

Konieczność częstych regeneracji wtryskiwaczy oraz czyszczenia układu wtryskowego sprawia, że koszty utrzymania silnika 1.5 dCi są wysokie.

Danuta Malinowski
5/5

Historia serwisowa oraz stan wtryskiwaczy są kluczowe przy wyborze samochodu z silnikiem 1.5 dCi.

Tomasz Olszewski
3/5

Mimo że silnik 1.5 dCi jest ceniony za niskie zużycie paliwa, użytkownicy zauważają konieczność częstych czyszczeń wtryskiwaczy i wymiany oleju, co może generować dodatkowe koszty eksploatacji.

Maria Zając
4/5

Silnik 1.5 dCi od Renault to sprawdzona i popularna jednostka wysokoprężna, która występuje w wielu modelach koncernu, co świadczy o jej uniwersalności i zaufaniu klientów.

Roman Wójcik
2/5

Wczesne wersje silnika 1.5 dCi z lat 2001-2005 z wtryskiwaczami Delphi cieszą się złą opinią ze względu na ich zawodność i częste usterki.

Halina Szymański
2/5

Wtryskiwacze w silniku 1.5 dCi są częstym problemem, szczególnie w przypadku wersji z osprzętem Delphi, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń.

Jolanta Szymański
2/5

Wybór samochodu z silnikiem 1.5 dCi od Renault wymaga szczególnej ostrożności i dokładnego sprawdzenia stanu technicznego, aby uniknąć problemów eksploatacyjnych.

Marianna Szymański
4/5

Mimo drobnych mankamentów, silnik 1.5 dCi od Renault w wersji o mocy do 80 KM cieszy się opinią solidności i niezawodności, co sprawia, że warto rozważyć ten wybór przy zakupie auta z tym silnikiem.

Paweł Lewandowski
2/5

Ograniczona żywotność rozrządu i konieczność częstych wymian oleju sprawiają, że silnik 1.5 dCi wymaga regularnych i kosztownych zabiegów serwisowych.

Jolanta Dudek
4/5

Pomimo potencjalnych problemów z wtryskiwaczami, wybór silnika z pompy wtryskowej Siemensa może zapewnić większą trwałość i mniejsze koszty eksploatacji w dłuższej perspektywie.

Agnieszka Michalak
5/5

Silnik dCi od Renault to solidna jednostka wysokoprężna, która zyskała popularność na rynku.

Kazimierz Olszewski
3/5

Pomimo pewnych wad i potencjalnych problemów, silnik 1.5 dCi od Renault może być atrakcyjną opcją ze względu na dobrą kombinację ceny zakupu i oszczędności paliwa, pod warunkiem regularnej konserwacji i monitorowania jego stanu.

Magdalena Woźniak
3/5

Silnik 1.5 dCi od Renault to popularna jednostka wysokoprężna, ale wymaga szczególnej uwagi ze względu na potencjalne problemy z wtryskiwaczami, co może prowadzić do kosztownych napraw.

Elżbieta Kozłowski
5/5

Mimo pewnych wad, silnik 1.5 dCi od Renault nadal pozostaje popularnym wyborem ze względu na ekonomiczne zużycie paliwa.

Monika Dąbrowski
5/5

Jest to diesel oszczędny w zużyciu paliwa, co sprawia, że jest ceniony przez wielu kierowców.

Łukasz Wieczorek
5/5

Dbałość o regularne przeglądy i konserwację silnika może wydłużyć jego żywotność i zapobiec poważnym usterkom.

Henryk Wiśniewski
5/5

Warto dbać o silnik poprzez regularne czyszczenie wtryskiwaczy i wymianę oleju zgodnie z zaleceniami producenta.

Dariusz Wójcik
5/5

Warianty .5 dCi o mocy do 80 KM są polecane ze względu na prostszą konstrukcję i mniejszą ilość potencjalnych problemów.

Barbara Kamiński
5/5

Podsumowując, silnik 1.5 dCi od Renault to solidna jednostka, ale wymaga odpowiedniej uwagi i dbałości, aby zapewnić jego sprawne działanie i długą żywotność.

Tadeusz Kwiatkowski
5/5

Niezależnie od wersji, warto zwracać uwagę na stan wtryskiwaczy, które mogą być problematyczne, szczególnie w przypadku modeli z wtryskiwaczami Delphi.

Piotr Woźniak
5/5

Warto zainwestować w silniki z wtryskiwaczami Siemens, które są bardziej niezawodne od wersji z wtryskiwaczami Delphi.

Bożena Szymański
2/5

Silnik 1.5 dCi od Renault ma reputację problematyczną, ze względu na częste usterki i trudności w eksploatacji.

Małgorzata Zieliński
5/5

Wersje mocniejsze, takie jak 95 i 110 KM po roku 2010, cieszą się opinią bezawaryjności i są polecane do zakupu.

Barbara Adamczyk
5/5

Mimo potencjalnych mankamentów, silnik 1.5 dCi od Renault jest ceniony za dobrą żywotność i niskie koszty eksploatacji.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up