Opinie na temat silnika 1.5 dci o mocy 90 KM

Silnik Renault 1.5 dCi 90KM FAP K9K

Silnik Renault 1.5 dCi 90KM jest jednostką stosowaną w samochodach marki Renault, Nissan i Dacia. Wprowadzony do produkcji w 2010 roku, charakteryzuje się wysoką niezawodnością i niskim poziomem spalania. Silnik ten wyposażony jest w filtr cząstek stałych FAP, co pozwala spełniać normy spalin EURO 5.

Konstrukcja silnika

Jednostka 1.5 dCi 90KM FAP K9K oparta jest na poprzedniej wersji, gdzie eliminowane zostały wszelkie problemy. Współpracuje z pięciobiegową skrzynią, oferując dobrą elastyczność i niskie zużycie paliwa. Silnik znajduje zastosowanie zarówno w mniejszych modelach aut, jak i w większych, jak Megane III Grandtour.

Spalanie i awaryjność

Średnie spalanie silnika oscyluje w granicach 5L, przy czym w autach segmentu B może spaść nawet do 3.5L na trasie. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, a użytkownicy zazwyczaj zalecają skrócenie interwału wymiany oleju i filtrów do maksymalnie 15 tysięcy kilometrów, zwłaszcza przy użytkowaniu w warunkach miejskich.

Filtr cząstek stałych FAP

Silnik wyposażony jest w filtr cząstek stałych FAP, który jest bezobsługowy. Mechanizm samoczynnie dokonuje wypalania cząstek, co eliminuje konieczność jazdy na wysokich obrotach po autostradzie. Filtr jest skuteczny i nie sprawia problemów użytkownikom.

Opinie użytkowników

  • Dacia Logan II 1.5 dCi 90KM (K9K 626)
  • Renault Clio IV 1.5 dCi 90KM (K9K 608/628)
  • Nissan Note I 1.5 dCi 90KM (K9K)

Średnia ocena użytkowników: 9.0

Trwałość: 8.9/10

Utrzymanie: 9.8/10

Dynamika: 8.5/10

Średnia opinia: 3.65/5.

Jacek Lewandowski
4/5

Silnik Renault 1.5 dCi 90KM to jednostka bardzo udana o niskiej awaryjności.

Łukasz Wójcik
3/5

Silnik Renault 1.5 dCi 90KM FAP K9K to solidna jednostka, która świetnie radzi sobie zarówno w mniejszych, jak i większych modelach samochodów. W trasie spalanie utrzymuje się na niskim poziomie, co jest dużym plusem. Warto jednak regularnie dbać o wymianę oleju i filtrów.

Bożena Król
3/5

Silnik Renault 1.5 dCi 90KM FAP K9K to udana konstrukcja, która zapewnia dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Jestem zadowolony/a z jego pracy zarówno w mieście, jak i na trasie. Jednostka jest praktycznie bezproblemowa, pod warunkiem regularnych przeglądów i wymiany oleju.

Elżbieta Lewandowski
5/5

Dzięki pięciobiegowej skrzyni, silnik Renault 1.5 dCi 90KM FAP K9K oferuje bardzo dobrą elastyczność i niskie spalanie. Jest to idealna jednostka do codziennego użytku, zarówno w mieście, jak i na trasie.

Jan Kamiński
2/5

Silnik Renault 1.5 dCi 90KM ma słabą dynamikę, zwłaszcza na trasie powyżej 120 km/h, co sprawia, że auto zaczyna się męczyć, brakując mu również 6-tego biegu.

Jerzy Kamiński
2/5

Wymiana oleju zalecana co 30 tysięcy km w serwisie ASO jest uznawana przez większość użytkowników za zbyt długi przedział, co może prowadzić do poważnych awarii, dlatego wielu z nich skraca ten okres do maksymalnie 15 tysięcy km.

Beata Wiśniewski
4/5

Silnik dCi 90KM jest bezawaryjny, wszelkie problemy zostały wyeliminowane.

Małgorzata Kwiatkowski
2/5

Pomimo wysokiej oceny użytkowników pod względem trwałości, jednostka 1.5 dCi 90KM ma słabą dynamikę, co może sprawić, że nie spełni oczekiwań zwłaszcza na trasach autostradowych.

Elżbieta Rutkowski
5/5

Użytkownicy silnika 1.5 dCi 90KM FAP K9K nie mają kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr cząstek stałych działa sprawnie i samoistnie się czyści, co zapewnia długotrwałą i bezproblemową eksploatację.

Grzegorz Kamiński
4/5

W segmencie B auta z tym silnikiem sprawują się doskonale, nie brakuje im mocy.

Małgorzata Krawczyk
4/5

Jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy EURO 5.

Elżbieta Kaczmarek
4/5

Jest bardzo elastyczny i charakteryzuje się bardzo niskim poziomem spalania.

Irena Pawłowski
3/5

Jako użytkownik/a silnika 1.5 dCi o mocy 90KM mogę potwierdzić, że jednostka ta jest bardzo niezawodna i elastyczna. Dynamika jest zadowalająca, zwłaszcza w warunkach miejskich. Trzeba jednak mieć na uwadze konieczność regularnej wymiany oleju i filtrów, aby zachować sprawność silnika.

Andrzej Grabowski
2/5

Brak tego biegu w silniku 1.5 dCi 90KM sprawia, że auto w segmencie C może mieć problemy z przyspieszaniem na trasach, co jest jednym z głównych mankamentów tej jednostki.

Małgorzata Kowalczyk
4/5

Jest to silnik bardzo ekonomiczny, a jego awaryjność jest praktycznie zerowa.

Kazimierz Sikora
5/5

Silnik dci 90KM jest bardzo udaną jednostką, która sprawuje się doskonale w mniejszych modelach aut, jak i w wersji Megane III Grandtour. Jego średnie spalanie w granicach 5L na trasie jest imponujące.

Anna Baran
4/5

Średnie spalanie jednostki wynosi około 5L, na trasie można zejść nawet do 3.5L.

Jacek Szymański
5/5

Silnik Renault 1.5 dCi 90KM FAP K9K to jednostka o niskiej awaryjności i świetnej elastyczności. Po 10 latach produkcji, awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym, co świadczy o solidności konstrukcji.

Stanisław Sikora
3/5

Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 90KM to jednostka napędowa, która sprawuje się bardzo dobrze w codziennej jeździe. Jestem zadowolony/a z jego elastyczności i niskiego poziomu spalania. Jednostka jest praktycznie bezawaryjna, co dodatkowo podnosi jej wartość.

Tadeusz Sikora
5/5

Wersja dCi 90KM FAP K9K charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą elastycznością i niskim poziomem spalania. Jest to jednostka polecana przez użytkowników, którzy cenią sobie niezawodność i oszczędność.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up