Peugeot 1.6 BlueHDi 120KM - Opinie i Informacje
Silnik PSA BlueHDi o mocy 120KM należy do rodziny silników DV6F wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną EAT6. Silnik charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4.5l na 100KM, bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.
BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%. Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.
Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC.
Opinie użytkowników
Peugeot 1.6 BlueHDi - Opinie Użytkowników
- Trwałość: 9.2/10
- Utrzymanie: 9.4/10
- Dynamika: 8.9/10
Użytkownicy informują, że silnik 1.6 BlueHDi o mocy 120KM jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem jest niski poziom spalania oraz wysoka kultura pracy oraz bardzo dobra dynamika.
Popularne odmiany tego silnika:
- Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 99KM DV6FD
- Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 75KM DV6FE
- Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 95KM DV6FDU
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 8
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Informacje serwisowe:
- Kod silnika: DV6FC
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000km lub 10 lat
Samochody z tym silnikiem:
- Citroen DS5 1.6 BlueHDI 115KM (DV6FC)
- Peugeot 3008 I FL 1.6 BlueHDI 115KM (DV6FC)
- Opel Grandland X 1.6 Diesel 120KM (DV6FC)
Średnia opinia: 3.74/5.