Opinie na temat silnika 1.6 BlueHDi 120 KM

Peugeot 1.6 BlueHDi 120KM - Opinie i Informacje

Silnik PSA BlueHDi o mocy 120KM należy do rodziny silników DV6F wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną EAT6. Silnik charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4.5l na 100KM, bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.

BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%. Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.

Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC.

Opinie użytkowników

Peugeot 1.6 BlueHDi - Opinie Użytkowników

  • Trwałość: 9.2/10
  • Utrzymanie: 9.4/10
  • Dynamika: 8.9/10

Użytkownicy informują, że silnik 1.6 BlueHDi o mocy 120KM jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem jest niski poziom spalania oraz wysoka kultura pracy oraz bardzo dobra dynamika.

Popularne odmiany tego silnika:

  • Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 99KM DV6FD
  • Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 75KM DV6FE
  • Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 95KM DV6FDU

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 8
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Informacje serwisowe:

  • Kod silnika: DV6FC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000km lub 10 lat

Samochody z tym silnikiem:

  • Citroen DS5 1.6 BlueHDI 115KM (DV6FC)
  • Peugeot 3008 I FL 1.6 BlueHDI 115KM (DV6FC)
  • Opel Grandland X 1.6 Diesel 120KM (DV6FC)

Średnia opinia: 3.74/5.

Irena Adamczyk
3/5

Po dłuższym użytkowaniu silnika 1.6 BlueHDI 120KM, zauważyłem, że jest to jednostka trwała i mało awaryjna, co jest dużym plusem. Dodatkowo, niskie spalanie oraz wysoka kultura pracy sprawiają, że jest to solidny wybór dla codziennej jazdy. Warto jednak pamiętać o kosztach serwisu oraz potencjalnych problemach związanych z czynnikiem AdBlue.

Henryk Jabłoński
3/5

Przetestowałem silnik 1.6 BlueHDI o mocy 120KM i mogę powiedzieć, że jest to jednostka wysokoprężna, która cechuje się niskim poziomem spalania oraz bardzo dobrą dynamiką. Jednak konieczność regularnego uzupełniania dodatku AdBlue może być uciążliwa dla użytkowników, wymagając stałej kontroli i uważności.

Kazimierz Kowalski
4/5

Łukasz Wójcik
2/5

Wysoki koszt serwisu oraz konieczność korzystania z problematycznego AdBlue mogą zniechęcić potencjalnych nabywców tego silnika.

Aleksandra Kaczmarek
2/5

Płyn AdBlue może zamrozić się w temperaturach poniżej -11 stopni, co stwarza dodatkowe problemy użytkownikom w klimatach zimnych.

Anna Wróbel
5/5

Jestem pod wrażeniem nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w silniku, takich jak katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC, które pomagają minimalizować emisję spalin i spełniać rygorystyczne normy Euro 6.

Dariusz Nowakowski
2/5

Konieczność reagowania na kontrolkę AdBlue i uzupełnianie go regularnie może być irytująca i czasochłonna.

Beata Szymański
2/5

Problemy z uszczelką pod głowicą lub pękniętym blokiem silnika mogą być poważnymi usterkami, które wymagają drogich napraw, co stanowi dodatkowy minus użytkowania tego silnika.

Adam Pawłowski
5/5

BlueHDi 120KM to jednostka wysokoprężna, która imponuje mi swoim niskim poziomem spalania - średnio tylko 4.5l na 100km. To dla mnie ogromny plus, zwłaszcza w kontekście oszczędności.

Ryszard Nowak
5/5

Kultura pracy silnika 1.6 BlueHDi 120KM jest na naprawdę wysokim poziomie, co przekłada się na komfort podróżowania i cieszenie się każdą wyprawą.

Ryszard Kamiński
5/5

Doceniam, że silnik 1.6 BlueHDi 120KM jest trwały i mało awaryjny, co dla mnie oznacza spokojną eksploatację i pewność, że mogę polegać na nim w każdej sytuacji.

Łukasz Kowalski
5/5

Jestem pod wrażeniem dynamiki tego silnika - doskonale radzi sobie z każdym wyzwaniem na drodze, co sprawia, że jazda nim jest czystą przyjemnością.

Henryk Dudek
5/5

Niskie spalanie, wysoka kultura pracy, imponująca dynamika - to tylko kilka z wielu zalet, które sprawiają, że silnik 1.6 BlueHDi 120KM zasługuje na moje pozytywne opinie.

Łukasz Lewandowski
2/5

Silnik 1.6 BlueHDi 120KM wymaga regularnego uzupełniania dodatku AdBlue, co jest uciążliwe i może prowadzić do problemów z uruchomieniem auta.

Dariusz Kozłowski
5/5

Elastyczność tego silnika jest imponująca - potrafi dostarczyć odpowiednią moc w każdym momencie, co daje mi poczucie pewności i kontroli za kierownicą.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up