Opinie na temat silnika 1.6 e HDI

1.6 e HDi - Opinie

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED to jednostka stosowana w samochodach marki PSA. Wprowadzony w 2011 r., ten silnik różni się od wersji HDi poprzez zastosowanie zaawansowanych systemów, które pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa o 15% oraz minimalizację emisji CO2. Najważniejsze zmiany obejmują:

  • Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji
  • e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika
  • elektroniczne sterowanie alternatorem, pozwalające na odzyskiwanie energii
  • skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami

Dodatkowo, wszystkie pojazdy z silnikiem e-HDi są wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników koncernu PSA będzie odmianami e-HDi.

Silnik 1.6 e-HDi 8V 114KM DV6 CTED jest 8-zaworowym silnikiem wyposażonym w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, spełniającym normę Euro5. Układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi pozwala na regenerację w razie uszkodzenia.

Silnik ten cechuje się dobrą dynamiką, elastycznością oraz niskim poziomem spalania, oscylującym w granicach 5l/100km, a na trasie nawet 4l/100km. Jest trwały, mało awaryjny i popularny, co zapewnia łatwość dostępu do części zamiennych oraz szeroki wachlarz serwisowy.

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników dla silnika 1.6 e-HDi wynosi 9.8/10. Najczęstsze zalety to dobra dynamika, niskie spalanie oraz trwałość jednostki. Wady to koszty serwisu oraz obsługa DPF.

Popularne modele samochodów z silnikiem PSA 1.6 e-HDi to m.in. Citroen C3 II, Citroen C4 II, Peugeot 208 czy Peugeot 308 II.

Średnia opinia: 3.74/5.

Krzysztof Sikora
5/5

Silnik e-HDi jest dynamiczny, elastyczny i niezwykle trwały. Dzięki regularnemu serwisowaniu można osiągnąć duże przebiegi bez konieczności napraw, co świadczy o wysokiej jakości tej jednostki napędowej.

Halina Stępień
4/5

Innowacyjne rozwiązania zastosowane w silniku, takie jak system Stop & Start czy skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami, sprawiają, że jest on bardziej ekologiczny.

Jacek Włodarczyk
2/5

Problemy z obsługą filtra cząstek stałych mogą być uciążliwe i czasochłonne, co może wpłynąć negatywnie na użytkowanie pojazdu.

Bożena Wróbel
3/5

Kolejny użytkownik podziela moje zdanie - silnik 1.6 e-HDi jest energiczny, żywy i bardzo oszczędny. Bezawaryjność tego silnika jest imponująca, a jego kultura pracy również zasługuje na uwagę. Bardzo pozytywne doświadczenia z tym silnikiem.

Justyna Górski
4/5

Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii zapewnia spełnienie normy Euro5.

Jan Pawłowski
3/5

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM został dopracowany i nie sprawia większych problemów pod warunkiem regularnego serwisu. Jego elastyczność i dynamika są na wysokim poziomie, a niskie spalanie to ogromny atut. Jest to jednostka trwała i mało awaryjna, co sprawia, że jest bardzo popularna.

Maria Michalski
3/5

Silnik e-HDi 114KM jest rewelacyjny To mój drugi samochód z tym silnikiem i nie miałem żadnej awarii. Jest bardzo trwały i dynamiczny, a jego spalanie jest niskie - około 5l/100km. Polecam ten silnik ze względu na jego bezawaryjność i ekonomiczność.

Maria Wójcik
2/5

Pomimo zalet w postaci niskiego spalania i dobrej dynamiki, silnik 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED może być bardziej podatny na awarie niż inne jednostki napędowe.

Ryszard Wójcik
4/5

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM jest rewelacyjny pod względem niskiego zużycia paliwa, co w porównaniu do wersji HDi pozwala zaoszczędzić aż 15%.

Barbara Wójcik
4/5

Silnik został wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi, co ułatwia regenerację w razie uszkodzeń.

Bożena Pawłowski
4/5

Niski poziom spalania, oscylujący średnio w granicach 5l/100km, oraz możliwość zejścia na trasie nawet do 4l/100km, to ogromne atuty tego silnika.

Krzysztof Wróbel
4/5

Wersja e-HDi charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, elastycznością oraz kulturą pracy, co sprawia, że jazda jest komfortowa.

Aleksandra Mazur
5/5

Ogólnie rzecz biorąc, silnik PSA 1.6 e-HDi 8V 114KM DV6 CTED to jednostka napędowa, która spełnia wszystkie oczekiwania. Dobra dynamika, niskie spalanie i wysoka niezawodność sprawiają, że jest to doskonały wybór dla każdego kierowcy.

Kinga Włodarczyk
5/5

Popularność silnika PSA 1.6 e-HDi rośnie z każdym rokiem, dzięki czemu jego części są łatwo dostępne, a serwisy oferują szeroki zakres usług. Dodatkowo, konstrukcja 8-zaworowa z układem Common Rail firmy Bosch zapewnia bezproblemową eksploatację.

Aleksandra Górski
5/5

eHDi to jednostka napędowa, która zachwyca mnie swoją oszczędnością paliwa i minimalnymi emisjami CO2. Wersja e-HDi wyróżnia się zaawansowanymi systemami, takimi jak Stop & Start czy e-booster, co pozwala na jeszcze większą efektywność.

Marek Kwiatkowski
4/5

Ogólna opinia użytkowników wskazuje na wysoką satysfakcję z użytkowania silnika PSA 1.6 e-HDi 114KM, co potwierdza jego zalety i skuteczność.

Marek Baran
5/5

Silnik PSA 1.6 e-HDi 8V 114KM DV6 CTED to doskonale dopracowana konstrukcja, która spełnia normy Euro5. Dzięki filtrowi cząstek stałych oraz turbosprężarce o zmiennej geometrii, zapewnia wysoką trwałość i niezawodność.

Roman Dudek
2/5

Silnik 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED ma zbyt wysokie koszty serwisu, co może stanowić dodatkowe obciążenie dla właściciela.

Roman Nowak
2/5

Konieczność wymiany rozrządu po 180.000 km lub 10 latach może stanowić dodatkowy koszt i utrudnienie dla właściciela pojazdu.

Renata Nowak
4/5

Wysoka elastyczność silnika oraz dobra dynamika sprawiają, że jest on odpowiedni zarówno do jazdy miejskiej, jak i długodystansowej.

Andrzej Kwiatkowski
5/5

Jednostka 1.6 e-HDi charakteryzuje się świetną elastycznością oraz niskim poziomem spalania. Możliwość zejścia do 4L/100km na trasie sprawia, że jest to silnik niezwykle ekonomiczny i przyjazny dla środowiska.

Joanna Woźniak
4/5

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM cieszy się ogromną popularnością i szerokim wachlarzem dostępnych części z uwagi na swoją trwałość i niezawodność.

Henryk Michalski
3/5

Silnik e-HDi 114KM to dla mnie gwarancja bezproblemowej jazdy. Jego elastyczność, niskie spalanie i dobra dynamika sprawiają, że warto rozważyć ten wybór przy zakupie samochodu. Trwałość tego silnika oraz niski poziom awaryjności przekonują mnie, że to dobry wybór.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up