1.6 e HDi - Opinie
Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM DV6 CTED to jednostka stosowana w samochodach marki PSA. Wprowadzony w 2011 r., ten silnik różni się od wersji HDi poprzez zastosowanie zaawansowanych systemów, które pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa o 15% oraz minimalizację emisji CO2. Najważniejsze zmiany obejmują:
- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika
- elektroniczne sterowanie alternatorem, pozwalające na odzyskiwanie energii
- skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami
Dodatkowo, wszystkie pojazdy z silnikiem e-HDi są wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników koncernu PSA będzie odmianami e-HDi.
Silnik 1.6 e-HDi 8V 114KM DV6 CTED jest 8-zaworowym silnikiem wyposażonym w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, spełniającym normę Euro5. Układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi pozwala na regenerację w razie uszkodzenia.
Silnik ten cechuje się dobrą dynamiką, elastycznością oraz niskim poziomem spalania, oscylującym w granicach 5l/100km, a na trasie nawet 4l/100km. Jest trwały, mało awaryjny i popularny, co zapewnia łatwość dostępu do części zamiennych oraz szeroki wachlarz serwisowy.
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników dla silnika 1.6 e-HDi wynosi 9.8/10. Najczęstsze zalety to dobra dynamika, niskie spalanie oraz trwałość jednostki. Wady to koszty serwisu oraz obsługa DPF.
Popularne modele samochodów z silnikiem PSA 1.6 e-HDi to m.in. Citroen C3 II, Citroen C4 II, Peugeot 208 czy Peugeot 308 II.
Średnia opinia: 3.74/5.