Opinie na temat silnika 1.6 SCE

1.6 SCe opinie o silniku

Silnik Renault 1.6 SCe 115KM H4M

Kategoria: Silniki Renault TCe / SCe / VVT

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki.

Silnik Renault 1.6 16V SCe o mocy 115KM ma zastosowanie od 2013 roku w samochodach Dacia Duster, Renault Megane IV oraz Fluence. Jednostka wolnossąca z wielopunktowym wtryskiem, rozrządem opartym na łańcuchu, wyposażona w zmienne fazy rozrządu.

Jest to konstrukcja Nissana z rodziny HR często mylona z silnikiem Renaulta 1.6 K4M. Jednostka bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach, wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania.

Auta z tym silnikiem średnio spalają w granicach 7-8 litrów jednak przy wyższych prędkościach potrafią spalić ponad 10l, jednym z powodów wysokiego spalania w trasie jest 5-biegowa skrzynia.

Trzeba nadmienić iż silnik nie najlepiej współpracuje z instalacją LPG, ponieważ nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów i trzeba zastosować lubryfikację.

Poza tym nic złego nie można powiedzieć o tej jednostce, jest trwała, mało awaryjna o przyzwoitych parametrach, zdecydowanie zalecana do jazdy na krótszych odcinkach aniżeli na autostradach.

Opinie użytkowników

  • Średnia ocena użytkowników: 8.4
  • Trwałość: 10.0/10
  • Utrzymanie: 9.8/10
  • Dynamika: 7.3/10

Najbardziej awaryjna część: Silnik 42%

  • Trwałość: 10.0/10
  • Utrzymanie: 10.0/10
  • Dynamika: 7.0/10

Opinie użytkowników:

16.04.2023 Renault Megane 4 kombi

Średnia: (9.0)

Opinia: Jedyna wada jaka ja odkryłem po przejechaniu 160 tys km to współpracująca z tym silnikiem skrzynia biegów. Silnik przy jeździe do 100 km bardzo oszczędny, natomiast jazda z prędkościami autostradowymi powoduje już pewne problemy.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 10.0/10

Dynamika: 7.0/10

Zalety: Niskie spalanie, Mało awaryjny, Dobra kultura pracy, Rozrząd na łańcuchu

Wady: Skrzynia, Duże spalanie przy wyższych prędkościach, Trochę za mała moc

Spalanie: 7.0 l/100km

Polecam

11.01.2022 Dacia Lodgy 1,6SCe z LPG

Średnia: (9.0)

Opinia: Nie wiem skąd te dziwne informacje, że silnik nie specjalnie współpracuje z LPG, mam Dacie Lodgy 2015r. z 1,6SCe i LPG od nowości, instalacja LPG BRC bez dodatkowej lubrykacji, założenie jej kosztowało mnie 3100zł, zbiornik 65L, przejechałem już 177tkm bez problemów, regularne serwisy i nic więcej.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 10.0/10

Dynamika: 7.0/10

Zalety: tania jazda na LPG, tani serwis

Wady: trochę głośny przy wyższych prędkościach

Spalanie: 8.6 l/100km

Polecam

12.10.2021 Duster II Prestige

Średnia: (8.7)

Opinia: W mojej opinii do bardzo dobry silnik wolnossący. Posiadam Dacię Duster II 1.6 Sce w benzynie z 2019 roku, drugi rok i 60 tys przebiegu.

Zalety: Trwała konstrukcja, Niska awaryjność, Dobra dynamika, Wysoka kultura pracy, Przyzwoity poziom spalania

Wady: Drogi montaż LPG + Lubryfikacja

Spalanie: 7.0 l/100km

Polecam

Średnia opinia: 3.62/5.

Tomasz Olszewski
3/5

Silnik Renault 1.6 SCe 115KM H4M wydaje się być solidną jednostką, charakteryzującą się trwałą konstrukcją i niską awaryjnością. Wysoka kultura pracy oraz przyzwoity poziom spalania to dodatkowe zalety tego silnika. Niemniej jednak, konieczność zastosowania lubryfikacji przy instalacji LPG oraz potencjalne problemy z wysokim spalaniem na autostradach mogą być uciążliwe.

Roman Zając
2/5

Skrzynia biegów współpracująca z tym silnikiem pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza przy jeździe z prędkościami autostradowymi.

Monika Kaczmarek
2/5

Zastosowanie silnika 1.6 SCe zalecane jest głównie do jazdy na krótszych odcinkach, ponieważ przy wyższych prędkościach i dłuższych trasach jego spalanie może być znacząco wyższe.

Krzysztof Górski
2/5

Wysokie spalanie w trasie, szczególnie przy wyższych prędkościach, sprawia, że auta z silnikiem 1.6 SCe mogą spalać ponad 10 litrów paliwa, co jest niezbyt ekonomiczne.

Krzysztof Krawczyk
4/5

Silnik Renault 1.6 SCe 115KM H4M jest zdecydowanie godny polecenia dla osób szukających trwałej, mało awaryjnej jednostki do jazdy na krótszych dystansach.

Tadeusz Grabowski
5/5

Dzięki solidnej konstrukcji, niskiej awaryjności oraz dobrej dynamice, silnik Renault 1.6 SCe 115KM jest jednostką wartą polecenia dla osób poszukujących niezawodnego rozwiązania do codziennej jazdy.

Henryk Olszewski
5/5

Silnik ten doskonale sprawdza się na krótszych trasach, zapewniając komfortową i ekonomiczną jazdę.

Wojciech Kaczmarek
5/5

Pomimo pewnych wad, takich jak wyższe spalanie przy prędkościach autostradowych, silnik Renault 1.6 SCe 115KM zdecydowanie zasługuje na polecenie.

Tomasz Kaczmarek
3/5

Po przejrzeniu informacji na temat silnika Renault 1.6 SCe 115KM H4M, mogę stwierdzić, że jednostka ta wydaje się być solidnie zaprojektowana i mało awaryjna. Posiada dobrą dynamikę oraz akceptowalny poziom spalania, co przemawia na jej korzyść. Jednak problemem może być wysokie spalanie przy wyższych prędkościach oraz brak optymalnej współpracy z instalacją LPG.

Agnieszka Wojciechowski
4/5

Kultura pracy silnika jest na wysokim poziomie, co przekłada się na cichą pracę oraz komfort podróżowania.

Halina Sikora
5/5

Silnik Renault 1.6 SCe o mocy 115KM jest jednostką bardzo udaną, charakteryzującą się małą awaryjnością oraz doskonałymi osiągami.

Monika Piotrowski
5/5

Jednostka ta wykazuje wysoką kulturę pracy i przyzwoity poziom spalania, co sprawia, że jest idealna do codziennej jazdy.

Barbara Kamiński
4/5

Silnik Renault 1.6 SCe 115KM H4M jest jednostką o trwałej konstrukcji, co pozytywnie wpływa na jego niską awaryjność.

Wojciech Lewandowski
5/5

Auta z tym silnikiem spalają średnio 7-8 litrów paliwa, co jest bardzo dobrym wynikiem, zwłaszcza biorąc pod uwagę dynamikę jednostki.

Paweł Adamczyk
2/5

Mimo informacji twierdzących, że silnik nie ma problemów z instalacją LPG, faktem jest, że konieczne jest stosowanie dodatkowej lubryfikacji, co może stanowić dodatkowy wydatek i kłopot.

Jolanta Michalski
4/5

Dynamika tego silnika jest bardzo dobra, co sprawia, że jazda nim jest przyjemna i komfortowa.

Roman Stępień
2/5

Po przejechaniu 160 tysięcy kilometrów zauważyłem, że silnik 1.6 SCe ma problemy z dużym spalaniem przy wyższych prędkościach, co sprawia, że jazda autostradą staje się kosztowna i nieprzyjemna.

Aleksandra Malinowski
4/5

Poziom spalania tego silnika jest przyzwoity, co sprawia, że jest ekonomiczny w użytkowaniu.

Dorota Piotrowski
3/5

Moja opinia na temat silnika Renault 1.6 SCe 115KM H4M oparta jest na danych technicznych oraz opinii użytkowników. Choć jednostka ta ma wiele zalet, takich jak trwała konstrukcja i dobra dynamika, należy zwrócić uwagę na jej potencjalne wady, takie jak duże spalanie przy wyższych prędkościach oraz konieczność uwagi przy stosowaniu instalacji LPG. W zależności od warunków użytkowania, może być dobrym wyborem do jazdy na krótszych dystansach.

Adam Włodarczyk
5/5

Silnik Renault 1.6 SCe 115KM ma konstrukcję trwałą i solidną, co przekłada się na niskie koszty utrzymania oraz długą żywotność.

Małgorzata Nowak
2/5

Brak biegu powoduje, że silnik staje się głośniejszy i mniej wydajny przy wyższych prędkościach, co może być uciążliwe dla kierowcy i pasażerów.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up