Opinie na temat silnika 1.9 CDTI
Silnik Opel 1.9 CDTI Z19D (Multijet) jest jednostką stosowaną w samochodach marki Opel od 2004 roku. Całkowicie opracowany przez koncern Fiat, występuje w wersjach o mocy 100KM, 120KM oraz 150KM. Jest to czterocylindrowa jednostka z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch.
Jednostka 1.9 CDTI charakteryzuje się stosunkowo niską ceną oraz możliwością regeneracji. Wśród najczęstszych usterek tego silnika należy wymienić problemy z zaworem EGR, kołem dwumasowym, filtrem cząstek stałych oraz klapami wirowymi w kolektorze ssącym, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
Ważne: Usterka z klapami wirowymi w kolektorze ssącym jest bardzo poważna i może prowadzić do uszkodzenia silnika. Chociaż konstrukcja została poprawiona w 2007 roku, problem ten nadal może występować.
Na plus należy zaznaczyć trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Niestety, użytkownicy wersji 150-konnej mogą napotkać wyższe koszty napraw w porównaniu do wersji 120-konnej, ze względu na bardziej kosztowny osprzęt i większą awaryjność.
Opinie użytkowników
W zależności od warunków użytkowania, serwisu i przebiegu, niektóre modele silnika 1.9 CDTI mogą przekroczyć 200 tysięcy kilometrów bez problemów. Osiągi jednostki oraz jej kultura pracy są na wysokim poziomie, co satysfakcjonuje użytkowników.
Najmocniejsza wersja 150-konna, zasilająca Opla Astrę H, osiąga pierwszą setkę po 8,8 sekundy, spalając średnio 5,8l/100km, a prędkość maksymalna wynosi 210km/h. Silnik charakteryzuje się elastycznością, dynamiką i sportowym zacięciem.
Popularne odmiany silnika 1.9 CDTI:
- Silnik Opel 1.9 CDTI 120KM Z19DT/Z19DTJ
- Silnik Opel 1.9 CDTI 150KM Z19DTH
- Silnik Opel 1.9 CDTI 100KM Z19DTL
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 8 lub 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety:
- Trwały układ wtryskowy
- Stosunkowo tani serwis
- Dostępność zamienników
- Trwała turbosprężarka
- Niskie spalanie
Wady:
- Awarie koła dwumasowego
- Awarie filtra cząstek stałych
- Awarie zaworu EGR
- Urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
Informacje serwisowe:
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000km
- Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
- Filtr cząstek stałych: Występuje
- Wtryski: Elektromagnetyczne, firma Bosch - możliwość regeneracji
Dane zawarte na tej stronie są zbierane z materiałów prasowych oraz warsztatów i służą jedynie jako wartość informacyjna.
Samochody z tym silnikiem:
- Opel Astra H 1.9 CDTI 120KM (Z19DT/Z19DTJ)
- Opel Astra H 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH)
- Opel Signum FL 1.9 CDTI 120KM (Z19DT)
- Opel Signum FL 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH)
- Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 100KM (Z19DTL)
- Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 120KM (Z19DT)
- Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH)
- Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 100KM (Z19DTL)
- Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 120KM (Z19DT)
- Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 150KM (Z19DTH)
Średnia ocena użytkowników:
- Trwałość: 8.8/10
- Utrzymanie: 8.0/10
- Dynamika: 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników:
- Tak: 526 głosów
- Nie: 106 głosów
Najbardziej awaryjna część: Zawór EGR
Źródło: Opinie użytkowników
Średnia opinia: 4/5.