Opinie na temat silnika 1.9 JTD

Silnik Fiat 1.9 JTD UniJet

Silniki Fiat D / TD / JTD są stosowane w samochodach marki Silnik Fiat 1.9 JTD Unijet występuje w samochodach marki Fiat, Alfa Romeo jak również Opel, Saab, Suzuki czy Cadilac. Zadebiutował w 1997r samochodzie Alfa Romeo 156 o mocy 105KM jako pierwszy silnik z wtryskiem bezpośrednim w systemie Common Rail I generacji. Konstrukcja 8-zaworowa występowała w kilku odmianach mocy 80KM,85,100KM,105KM oraz 115KM.Odmiany silników różniły się rodzajem osprzętu, między innymi wtrysków, kolektorów dolotowych, zaworu EGR czy turbosprężraki.

W wersji 80KM która weszła do produkcji w 1999 r wraz z modelem Fiat Punto znajdziemy turbo o stałej geometrii łopatek. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku odmiany 85KM. Pozostałe wersję wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, przez co silniki stają się bardziej dynamiczniejsze i elastyczne. Jednostki charakteryzują się niskim poziomem spalania, dobrą dynamiką oraz dużą trwałością. Turbosprężarka jak i wtryskiwacze bezawaryjnie znoszą całkiem duże przebiegi.

Dużym plusem jest zastosowanie układu wtryskowego firmy Bosch z elektromagnetycznymi wtryskami, w razie ich awarii można je tanio zregenerować. Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć problemy z przepływomierzem czy termostatem oraz zapychającym się EGR-em. Jednak nie jest to dużym problemem ponieważ awarie zazwyczaj można szybko zdiagnozować. Atutem jednostki jest bezproblemowy serwis oraz dostępność części co przekłada się na niskie koszty ewentualnych napraw. Przy większych przebiegach daje o sobie znać koło dwumasowe, w przypadku jego awarii można je zastąpić kołem jednomasowym.

Po stronie minusów należy zapisać przeciętną kulturę pracy oraz wyczuwalną turbodziurę. Reasumując, silniki 1.9 JTD mają więcej plusów a niżeli minusów, przede wszystkim są trwałe, mało palą ich serwis nie jest problemem a dostępność części jest zadowalająca.

Opinie użytkowników

  • Trwałość: 9.5/10
  • Utrzymanie: 8.3/10
  • Dynamika: 8.9/10

Średnia opinia: 3.55/5.

Dariusz Michalak
2/5

Występują problemy z przepływomierzem, co może wpływać na działanie silnika.

Monika Wieczorek
4/5

Moje doświadczenia z silnikiem 1.9 JTD potwierdzają jego solidność i wysoką jakość.

Tomasz Sikora
2/5

Wyczuwalna turbodziura jest uciążliwym problemem, który może wpływać na dynamikę silnika.

Irena Wróbel
5/5

Jednostka 1.9 JTD ma solidną konstrukcję 8-zaworową, co przekłada się na jej trwałość i niezawodność. Mocne strony tego silnika to także łatwość diagnozowania ewentualnych usterek oraz możliwość zastąpienia koła dwumasowego kołem jednomasowym przy większych przebiegach.

Jerzy Kowalski
5/5

Serwis silnika 1.9 JTD nie sprawia problemów, a dostępność części zamiennych jest zadowalająca, co przekłada się na niskie koszty ewentualnych napraw. Możliwość regeneracji elektromagnetycznych wtrysków firmy Bosch jest kolejnym atutem tej jednostki.

Marianna Adamczyk
4/5

Jest łatwy w naprawach i serwisowaniu, co przekłada się na niskie koszty utrzymania.

Jolanta Włodarczyk
4/5

Mimo typowych awarii, takich jak problemy z DPF-em, EGR-em czy kołem dwumasowym, silnik pozostaje godny polecenia.

Marianna Wróbel
4/5

Silnik JTD jest bardzo trwały i niezawodny, co potwierdzam po przejechaniu ponad 500 tysięcy kilometrów.

Michał Piotrowski
2/5

Silnik 1.9 JTD ma dość głośną pracę, co może być uciążliwe dla użytkownika.

Joanna Lewandowski
5/5

Jednostka 1.9 JTD charakteryzuje się dobrą dynamiką, co sprawia, że jazda jest przyjemna i dynamiczna. Wersje silnika z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek są szczególnie elastyczne i zapewniają pewne przyspieszenie.

Stanisław Kamiński
3/5

Wysoka trwałość turbosprężarki i układu wtryskowego sprawiają, że silnik 1.9 JTD jest ekonomiczny w eksploatacji.

Katarzyna Nowakowski
2/5

Awaria zaworu EGR jest częstym problemem, który wymaga interwencji serwisowej.

Stanisław Michalski
3/5

Silnik 1.9 JTD jest trwały i niezawodny, co potwierdza moje doświadczenie z użytkowania auta z tym silnikiem.

Tomasz Wieczorek
5/5

Silnik JTD to jednostka napędowa, która zapewnia niezawodność i trwałość na długie lata. Jest to silnik o niskim poziomie spalania, co przekłada się na oszczędność paliwa. W mojej opinii, trwała turbosprężarka oraz układ wtryskowy są solidnie wykonane i bezproblemowe.

Piotr Wieczorek
2/5

Częstymi problemami są awarie koła dwumasowego, co może generować dodatkowe koszty naprawy.

Mariusz Kaczmarek
4/5

Trwałe turbosprężarki oraz układ wtryskowy sprawiają, że silnik jest wyjątkowo niezawodny.

Mariusz Włodarczyk
5/5

W mojej ocenie, silniki 1.9 JTD mają więcej zalet niż wad. Ich trwałość, ekonomiczność oraz bezproblemowy serwis sprawiają, że są godne polecenia.

Irena Wiśniewski
2/5

Ogólnie, kultura pracy silnika nie jest zbyt imponująca, co może być irytujące dla kierowcy.

Łukasz Wojciechowski
4/5

Jest ekonomiczny i posiada dobre przyspieszenie, co sprawia, że jazda nim jest przyjemna.

Marcin Włodarczyk
3/5

Mimo pewnych typowych usterek, takich jak problemy z EGR-em czy kołem dwumasowym, serwis tego silnika jest łatwy i tanie dostępność części ułatwia ewentualne naprawy.

Aleksandra Wojciechowski
3/5

Pomimo przeciętnej kultury pracy i turbodziury, silnik 1.9 JTD oferuje dużą trwałość, niskie spalanie oraz wygodę serwisowania, co czyni go solidnym wyborem dla wielu użytkowników.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up