Silnik 1.9 TDI BXE Opinie
Silnik 1.9 TDI BXE to jednostka wysokoprężna, która spotykana jest w wielu samochodach osobowych. Jest jedną z popularniejszych opcji wśród kierowców ze względu na swoją moc i oszczędność paliwa.
I. Wstęp
Trochę historii, ale bez przesady. Sama legenda jaką obrosły te literki TDI "Turbocharged Direct Injection" jest zasługą wcześniejszego modelu silnika 1.9 TDI z pompą i wtryskiwaczami w oddzielnym układzie.
II. Najczęstsze usterki silnika 1.9 TDI BXE, BLS
- Problemy z panewkami korbowodów: Silniki o oznaczeniach BXE czy BLS mają poważną wadę - panewki korbowodów ulegają zniszczeniu przy przebiegach od 140 do 260 tysięcy kilometrów.
- Wycieranie wałka rozrządu oraz popychaczy: Dotyczy silników 1.9 TDI PD produkowanych po 2008 roku.
- Uszkodzenia turbosprężarki i układu doładowania: Częste problemy, średnio czas do remontu turbiny to 250 tysięcy kilometrów.
- Kłopoty z układem paliwowym: Wycieranie się uszczelniaczy pompowtrysków, awarie pompy paliwa w zbiorniku.
- Usterki elektroniczne: Wycierająca się izolacja wiązki przewodów do komputera.
III. Jak zapobiegać usterkom w silniku 1.9 TDI BXE, BLS?
- Regularne wymiany oleju i filtrów
- Okresowe sprawdzanie układu dolotu turbiny
- Dbanie o prawidłowe ciśnienie oleju
- Unikanie przeciążania silnika
IV. Częste pytania dotyczące silnika 1.9 TDI BXE
- Jak długo można spodziewać się bezawaryjnej jazdy z tym silnikiem? To zależy od dbałości o niego, ale może być bardzo trwały.
- Czy silnik 1.9 TDI BXE jest trwały? Tak, pod warunkiem odpowiedniej konserwacji.
- Jak rozpoznać czy mam silnik BXE? Sprawdź naklejkę na osłonie paska rozrządu lub w bagażniku obok koła zapasowego.
- Jakie są jego największe wady? Wadliwe panewki korbowodowe, reszta to mniejsze problemy.
- Czy warto kupić samochód z silnikiem 1.9 TDI BXE? Zależy od stanu całego samochodu i ceny.
Opinie użytkowników
Średnia opinia: 4.16/5.