Silnik 2.0 TDI - opinie i informacje
Silnik 2.0 TDI jest jednostką wysokoprężną, która zadebiutowała na rynku motoryzacyjnym na początku 2003 roku. Montowany był w wielu modelach samochodów różnych marek, m.in. Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Mitsubishi, Jeep i Dodge. Jest to silnik nowoczesny, jednak w opinii wielu użytkowników, mniej trwały niż jego poprzednik, czyli popularny silnik 1.9 TDI.
Silnik 2.0 TDI charakteryzuje się różnymi wariantami mocy, rodzajem napędu pompy oleju, a także występowaniem głowic o różnej ilości zaworów. Wersje z pompowtryskiwaczami zostały stopniowo zastąpione przez modele z wtryskiem common rail, co wpłynęło na poprawę trwałości silnika.
Typowe usterki silnika 2.0 TDI
- Pękanie bądź "obsiadanie" głowicy - pękanie dotyczy głównie wersji 16-zaworowej, natomiast "obsiadanie" występuje w odmianie 8V. Volkswagen podejmował działania w celu rozwiązania tych problemów, jednak niektóre auta nadal mogą być narażone na te usterki.
- Kłopoty z pompą oleju - dotyczą zarówno wersji z PD, jak i common rail. W pierwszym przypadku może dojść do wyrabiania się krawędzi na osce napędzającej pompę oleju, natomiast w drugim rozciągnięcia łańcucha napędowego pompy.
W codziennej eksploatacji Silnik 2.0 TDI zapewnia dobrą dynamikę i niskie spalanie. Wersje z mocą 136 i 140 KM z pompowtryskiwaczami zadowolą większość kierowców, natomiast modele z DPF-em mogą generować dodatkowe koszty eksploatacyjne. Po przeprowadzonych modyfikacjach, prognozuje się poprawę trwałości nowych silników 2.0 TDI.
Opinie użytkowników
Średnia opinia: 4.18/5.