2.0 TDI BMN Opinie
2.0 TDI BMN jest jednym z silników wysokoprężnych wyprodukowanych przez Volkswagena. Konstrukcja ta miała na celu zastąpienie sprawdzonego 1.9 TDI PD, jednak szybko pojawiły się problemy z jej nieprawidłowym funkcjonowaniem.
W salonach Volkswagena w latach 90. XX wieku zaczęły pojawiać się modele z silnikami 1.9 TDI VP, które zdobyły uznanie klientów ze względu na osiągi, ekonomiczność oraz niezawodność. Następnie pojawiła się nowa generacja silników, w tym 2.0 TDI PD, które miały poprawić parametry i zmniejszyć zużycie paliwa.
Problemy z 2.0 TDI PD
Jednak silniki 2.0 TDI PD przyniosły ze sobą wiele problemów, zwłaszcza w modelach Audi A4, Passat B6 i Sharan. Awarie związane z układem smarowania oraz pompowtryskiwaczami były dość powszechne. Dodatkowo, w samochodach sprzed 2008 roku występowały problemy z turbosprężarkami, układami ciśnienia doładowania, systemami recyrkulacji spalin, elektroniką silnika oraz pompami paliwa.
Najczęstszymi usterkami silnika 2.0 TDI PD są pękające głowice oraz problemy z napędem pompy oleju. W niektórych przypadkach dochodziło nawet do zatarcia silnika, co skutkowało koniecznością kapitalnego remontu. Wymiana pojedynczych elementów nie rozwiązywała problemów, a koszty napraw były wysokie.
Opinie użytkowników
Pomimo niewielkiego zużycia paliwa, silnik 2.0 TDI PD nie jest uznawany za szczególnie trwały. Porównując go z 1.9 TDI oraz nowoczesnym 2.0 TDI z Common Railem, wypada gorzej pod względem trwałości i kosztów napraw. W związku z tym, wybór pomiędzy różnymi wariantami silnika w samochodach Volkswagena wymaga gruntownego przemyślenia.
Średnia opinia: 4.45/5.