Opinie na temat silnika 2.2 HDI

Silnik 2.2 HDi - Opinie

Silniki HDi uchodzą za najlepsze na świecie i nie bez powodu. Są ciche, oszczędne i niezawodne. Zadowalają się umiarkowanymi ilościami paliwa. W ostatnich latach passa silników diesla nie jest najlepsza. Negatywny przekaz medialny kreuje je jako największe zło tego świata, przyczynę wszelkich zanieczyszczeń – zaś na ich miejsce winniśmy kupować drogie elektryki lub hybrydy które oszczędne tylko bywają w ściśle określonych warunkach. Na przekór modzie i sztucznie kreowanej rzeczywistości przyjrzyjmy się co ma do zaoferowania leciwy silnik diesla 1.6 16V HDi sprzed blisko dwóch dekad – mimo wieku wciąż jest wart rozważenia.

Niewielkie silniki wysokoprężne przez dekady były specjalnością koncernu PSA, po erze prymitywnych konstrukcji z pompą rotacyjną niewrażliwych na jakość spalanego paliwa nastał czas bardziej zaawansowanych produktów. Jednak i one w niektórych wersjach urzekają prostotą – co po latach gwarantuje rozsądne koszty eksploatacyjne. Jednostka trafiła do rzeszy pojazdów koncernu PSA jak i Forda napędzając głównie modele segmentów B i C. 90 KM i moment obrotowy ledwie przekraczający 200 Nm nigdy nie robiły wrażenia, nikt nie może spodziewać się wybitnych osiągów – tutaj najważniejsza jest ekonomia, ascetyczne zużycie oleju napędowego szokujące także dziś.

Opinie użytkowników

Średnia opinia: 4.14/5.

Roman Jaworski
4/5

Pomimo negatywnego przekazu medialnego na temat silników diesla, silnik 2.2 HDi zachowuje swoją renomę jako solidna i wydajna jednostka napędowa.

Kinga Malinowski
5/5

Napęd rozrządu z paskiem wymaga wymiany co 180-240 tysięcy kilometrów, co warto skrócić ze względu na wiek konstrukcji.

Bożena Jabłoński
5/5

W tej odmianie zastosowano szesnastozaworową głowicę i bezpośredni wtrysk common rail firmy Bosch, co przekłada się na wytrzymałość i relatywnie niskie koszty naprawy.

Stanisław Wieczorek
5/5

Brak dwumasowego koła zamachowego i filtra cząstek stałych w niektórych egzemplarzach może przynieść oszczędności w kosztach eksploatacji.

Tadeusz Wójcik
4/5

Silnik 2.2 HDi jest cichy i niezawodny, co sprawia, że jazda nim jest przyjemna i komfortowa.

Katarzyna Mazur
4/5

Silnik 2.2 HDi sprawdza się doskonale zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas podróży po drogach krajowych, dzięki czemu jest wszechstronny i praktyczny.

Kinga Zalewski
5/5

Silnik 16V HDi DV6 (do 2010 roku) wyróżnia się brakiem problematycznych elementów osprzętu, co przekłada się na rozsądne koszty eksploatacyjne.

Danuta Olszewski
4/5

Wysoka trwałość i niezawodność silnika 2.2 HDi sprawiają, że nawet po wielu latach eksploatacji nadal jest wart rozważenia jako opcja napędowa.

Magdalena Jankowski
5/5

Zaleca się skracanie okresu między wymianami oleju do 10 tysięcy kilometrów dla zachowania czystości oleju silnikowego.

Agnieszka Nowakowski
2/5

Silnik 2.2 HDi ma reputację trwałości i ekonomiczności, pero en realidad su rendimiento deja mucho que desear. Los problemas recurrentes con los inyectores hacen que su mantenimiento sea costoso y poco confiable.

Barbara Woźniak
5/5

Mimo negatywnego medialnego przekazu na temat silników diesla, warto zwrócić uwagę na leciwy silnik 1.6 16V HDi, który po blisko dwóch dekadach nadal warto rozważyć.

Krzysztof Piotrowski
2/5

A pesar de la supuesta eficiencia del silnik 2.2 HDi, su baja potencia de solo 90 HP y un par motor de apenas 200 Nm hacen que la experiencia de manejo sea decepcionante, especialmente en situaciones que requieren aceleración rápida.

Maria Kamiński
4/5

Zużycie paliwa na poziomie 6-6,5 litra w ruchu miejskim i 4 litry na sto kilometrów w trasie sprawia, że silnik 2.2 HDi jest wyjątkowo oszczędny i ekonomiczny.

Łukasz Stępień
5/5

Turbosprężarka w silniku jest trwała i bez regeneracji może pokonać nawet ponad 300 tysięcy kilometrów.

Stanisław Nowak
2/5

La falta de filtro de partículas en algunos modelos de silnik 2.2 HDi puede ser un factor preocupante, ya que esto puede resultar en emisiones más altas y posibles problemas de contaminación ambiental.

Barbara Stępień
5/5

Mechanicy donoszą o problemach z wtryskiwaczami, ale ich regeneracja jest stosunkowo tania w porównaniu do innych elementów.

Aleksandra Szymański
5/5

Silnik HDi jest uważany za jeden z najlepszych na świecie i zasłużenie. Jest cichy, oszczędny i niezawodny. Zużywa umiarkowane ilości paliwa.

Dariusz Nowak
4/5

Dzięki umiarkowanej ilości zużywanego paliwa, silnik ten jest oszczędny, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji.

Barbara Grabowski
2/5

La necesidad frecuente de regeneración de la turbosprężarka en el silnik 2.2 HDi puede resultar en costos de mantenimiento adicionales y molestias para el propietario, lo que contradice la supuesta economía de este tipo de motorización.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up