Opinie na temat silnika 2.2 TDCi

Silnik Ford 2.2 TDCi - Opinie i Informacje

Silnik Ford 2.2 TDCi to jednostka napędowa stosowana w samochodach marki Ford od roku 2006. Silnik o oznaczeniu DW12 powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch.

Największą zaletą tego silnika jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Współpracuje z zaawansowaną technologicznie turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. W trosce o ekologię i zminimalizowanie emisji spalin, część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych.

Popularne odmiany tego silnika:

  • Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 190KM-200KM DW12C
  • Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 150KM-152KM DW12

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety:

  • Bardzo dobra dynamika i świetne przyspieszenie
  • Bardzo wysoka kultura pracy
  • Trwałość silnika
  • Dobry poziom spalania

Wady:

  • Drogi serwis oraz części
  • Filtr cząstek stałych
  • Awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe:

  • Kod silnika: DW12B
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 200 000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym

Opinie użytkowników

[Aquí irían las opiniones de los usuarios]

Średnia opinia: 4.25/5.

Stanisław Baran
4/5

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 163KM-175KM DW12B wyróżnia się dobrym poziomem spalania, co sprawia, że jest atrakcyjny dla użytkowników.

Paweł Adamczyk
4/5

Współpraca silnika z filtrem cząstek stałych dba o ekologię i minimalizuje emisję spalin, co jest istotne dla środowiska.

Beata Dudek
4/5

Poziom spalania tego silnika jest zadowalający, co przekłada się na ekonomiczne użytkowanie pojazdu.

Marek Lewandowski
2/5

Niestety, silnik Ford 2.2 TDCi 16V 163KM-175KM DW12B ma drogi serwis oraz części, zwłaszcza filtr cząstek stałych, który jest jedną z najbardziej awaryjnych części. W przypadku awarii koszty naprawy mogą być bardzo wysokie, co stanowi znaczący minus tego modelu.

Dariusz Górski
4/5

Mimo pewnych wad, takich jak drogie serwisy czy potencjalne awarie, silnik Ford 2.2 TDCi nadal cieszy się uznaniem użytkowników.

Renata Krawczyk
3/5

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 163KM-175KM DW12B jest jednostką trwałą i o dobrym poziomie spalania. Jest to silnik, który sprawdza się szczególnie podczas jazdy po autostradzie, zapewniając mocne przyśpieszenie i cichą pracę. Jednak, konieczność dbania o ekologię poprzez wypalanie DPF może być uciążliwa, a potencjalne problemy z turbosprężarką i wtryskiwaczami paliwa mogą generować dodatkowe koszty utrzymania.

Kazimierz Wieczorek
4/5

Silnik Ford 2.2 TDCi charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy, co sprawia, że jazda jest komfortowa i przyjemna.

Marcin Stępień
4/5

Dynamika tego silnika pozwala na dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i na trasach, co zwiększa komfort podróżowania.

Henryk Majewski
4/5

Popularność tego silnika potwierdzona jest przez jego zastosowanie w wielu modelach samochodów, co świadczy o jego wszechstronności.

Jerzy Król
4/5

Współpraca silnika z zaawansowaną turbosprężarką o zmiennej geometrii zapewnia świetne przyspieszenie.

Beata Wieczorek
4/5

Silnik 2.2 TDCi oznaczony jako DW12B jest bardzo precyzyjny w dawkowaniu paliwa, co przekłada się na doskonałą dynamikę.

Marianna Górski
4/5

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 163KM-175KM DW12B cieszy się pozytywnymi opiniami użytkowników, co stanowi ważny atut tego modelu.

Tadeusz Król
2/5

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 163KM-175KM DW12B ma poważne problemy z filtrami cząstek stałych, zwłaszcza w cyklu miejskim. Często dochodzi do zapchania DPF-u cząstkami sadzy, co prowadzi do kosztownych napraw, często sięgających kilku tysięcy złotych.

Krzysztof Kowalski
5/5

Mariusz Wróbel
3/5

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 163KM-175KM DW12B jest jednostką o dobrej dynamice i świetnym przyspieszeniu. Jest bardzo kultura pracy, co wpływa na komfort jazdy. Jednak drogie serwisy oraz części, zwłaszcza filtr cząstek stałych, mogą generować dodatkowe koszty. Niestety, awarie koła dwumasowego mogą być problematyczne i wymagające naprawy, co może być kosztowne.

Jan Kamiński
4/5

Trwałość silnika jest na dobrym poziomie, co świadczy o solidnej konstrukcji jednostki napędowej.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up