Silnik 3.0 TDI Audi - opinie
Silnik 3.0 TDI zaprojektowany przez inżynierów Audi to popularny motor, który znajduje zastosowanie nie tylko w samochodach marki Audi, ale także w pojazdach Volkswagena. Istnieją opinie, że silniki te są kosztowne w serwisowaniu, a wymiana rozrządu wiąże się z wydatkiem kilku tysięcy złotych.
Jak zbudowany jest silnik 3.0 TDI?
Rozpoczynając od konstrukcji silnika 3.0 TDI, należy wspomnieć, że za jego stworzenie odpowiadają inżynierowie z Audi. Jest to wysokoprężna jednostka napędowa, która miała zastąpić problematyczny silnik 2.5 TDI. Silnik ten został zaprojektowany z sześcioma cylindrami w układzie widlastym i został wprowadzony do produkcji w 2003 roku, znajdując zastosowanie w samochodach Audi i Volkswagena.
Blok silnika wykonany jest z żeliwa, a wał korbowy jest kuty, osiągając maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm, który w późniejszych wersjach przekracza 500 Nm. Jednostka napędowa wyposażona jest w wałki wyrównoważające, piezoelektryczny wtrysk paliwa oraz skomplikowany napęd rozrządu składający się z czterech łańcuchów.
W przypadku silnika 3.0 TDI warto zwrócić uwagę na pasek zębaty z rolką odwracającą i napinaczem. Konstrukcja ta sprawia, że serwis tego silnika może być czasochłonny i kosztowny.
Dlaczego silnik 3.0 TDI jest kłopotliwy?
Istnieją opinie, że silnik 3.0 TDI może być kłopotliwy w eksploatacji. Często zdarza się, że łańcuchy rozrządu zaczynają się rozciągać i hałasować, a także mogą występować problemy z napinaczami. W przypadku zużycia nawet jednego łańcucha, zaleca się wymianę całego kompletu, co może stanowić wyzwanie przy zakupie samochodu używanego.
Serwis rozrządu silnika 3.0 TDI jest czasochłonny, a koszty związane z tym procesem mogą być znaczące. Wymiana rozrządu może wymagać nawet blisko 20 godzin pracy, co przekłada się na wysokie koszty wyłącznie robocizny.
Opinie użytkowników
Średnia opinia: 4.6/5.