Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo
Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI 24V o mocy 240KM wszedł do produkcji w 2008 roku i znalazł zastosowanie w modelach Audi A4, A5, A6, Q5, Q7, VW Phaeton, Touareg I, Touareg II oraz Porsche Cayenne I.
Jednostka 3.0 TDI V6 wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem jest wysoka cena oraz trudna regeneracja, jednak układ wtryskowy jest dosyć trwały. Duże przebiegi i złej jakości paliwo mogą wpłynąć na awarie wtrysków.
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo jest praktycznie bezawaryjny. Problematyczne usterki, które dotyczyły wcześniejszych odmian z mocami 225KM oraz 233KM, zostały wyeliminowane. Wymaga odpowiedniej eksploatacji i serwisu, co niestety wiąże się z wysokimi kosztami.
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 6-cylindrowy
- Ilość zaworów: 24
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety:
- Trwała konstrukcja
- Niska awaryjność
- Doskonała dynamika
- Wysoka kultura pracy
- Przyzwoite spalanie
Wady:
- Wysokie koszty serwisu i części
- Awarie wtryskiwaczy/trudna regeneracja
- Awarie filtra cząstek stałych DPF podczas jazdy miejskiej
Opinie użytkowników
Tutaj znajdziesz opinie użytkowników na temat silnika VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo:
Średnia ocena użytkowników: 8.2
Trwałość: 9.4/10
Utrzymanie: 6.9/10
Dynamika: 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:
Suma głosów: 48
- Tak: 28 głosów
- Nie: 20 głosów
Najbardziej awaryjne części:
- Turbosprężarka: 10%
- Wtryskiwacze paliwa: 30%
- Pompa wtryskowa: 10%
- Sprzęgło / Dwumasa: 10%
- Filtr DPF / FAP: 0%
- Zawór EGR: 40%