Opinie na temat silnika 3.0 TDI o mocy 240 KM

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI 24V o mocy 240KM wszedł do produkcji w 2008 roku i znalazł zastosowanie w modelach Audi A4, A5, A6, Q5, Q7, VW Phaeton, Touareg I, Touareg II oraz Porsche Cayenne I.

Jednostka 3.0 TDI V6 wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem jest wysoka cena oraz trudna regeneracja, jednak układ wtryskowy jest dosyć trwały. Duże przebiegi i złej jakości paliwo mogą wpłynąć na awarie wtrysków.

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo jest praktycznie bezawaryjny. Problematyczne usterki, które dotyczyły wcześniejszych odmian z mocami 225KM oraz 233KM, zostały wyeliminowane. Wymaga odpowiedniej eksploatacji i serwisu, co niestety wiąże się z wysokimi kosztami.

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 6-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 24
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety:

  • Trwała konstrukcja
  • Niska awaryjność
  • Doskonała dynamika
  • Wysoka kultura pracy
  • Przyzwoite spalanie

Wady:

  • Wysokie koszty serwisu i części
  • Awarie wtryskiwaczy/trudna regeneracja
  • Awarie filtra cząstek stałych DPF podczas jazdy miejskiej

Opinie użytkowników

Tutaj znajdziesz opinie użytkowników na temat silnika VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo:

Średnia ocena użytkowników: 8.2

Trwałość: 9.4/10

Utrzymanie: 6.9/10

Dynamika: 8.3/10

Głosy według opinii użytkowników:

Suma głosów: 48

  • Tak: 28 głosów
  • Nie: 20 głosów

Najbardziej awaryjne części:

  • Turbosprężarka: 10%
  • Wtryskiwacze paliwa: 30%
  • Pompa wtryskowa: 10%
  • Sprzęgło / Dwumasa: 10%
  • Filtr DPF / FAP: 0%
  • Zawór EGR: 40%

Średnia opinia: 3.86/5.

Renata Rutkowski
4/5

Jego doskonała dynamika sprawia, że jazda tym samochodem to czysta przyjemność.

Paweł Rutkowski
4/5

Pomimo wysokich kosztów serwisu, trwałość i niezawodność silnika 3.0 TDI 240KM stanowią duży atut tego rozwiązania.

Łukasz Adamczyk
4/5

Silnik ten cechuje się niską awaryjnością, co daje poczucie bezpieczeństwa podczas podróży.

Jolanta Wojciechowski
5/5

Spalanie tego silnika jest na przyzwoitym poziomie, co jest istotne przy takiej mocy.

Aleksandra Michalski
4/5

Wysoka kultura pracy silnika sprawia, że podróżowanie jest komfortowe i przyjemne dla kierowcy i pasażerów.

Kinga Nowicki
2/5

Mimo zapewnień o bezawaryjności, doświadczyłem problemów z turbosprężarką po krótkim czasie użytkowania.

Monika Kozłowski
2/5

Filtr cząstek stałych DPF sprawiał mi wiele kłopotów podczas jazdy miejskiej, co wpłynęło negatywnie na wydajność silnika.

Irena Zając
5/5

Dynamika tego silnika jest imponująca, co sprawia, że jazda nim jest prawdziwą przyjemnością.

Agnieszka Pawłowski
5/5

Wysoka trwałość silnika sprawia, że można liczyć na długie lata bezproblemowej eksploatacji.

Renata Kozłowski
2/5

Regeneracja wtryskiwaczy okazała się kosztowna i skomplikowana, co sprawiło, że naprawa była frustrująca.

Anna Olszewski
3/5

Moje doświadczenia z silnikiem 3.0 TDI 240 KM były pozytywne. Silnik okazał się trwały i niezawodny, o dobrej dynamice jazdy. Regularna wymiana oleju i dbałość o eksploatację pozwoliły uniknąć większych usterek. Jednak, naprawy turbosprężarki i wtryskiwaczy mogą być kosztowne.

Justyna Nowak
2/5

Pomimo dobrze zapowiadających się parametrów, silnik 3.0 TDI 240KM wykazał się wysokim zużyciem paliwa, co znacząco obniżyło moją satysfakcję z użytkowania pojazdu.

Justyna Piotrowski
4/5

Silnik 3.0 TDI V6 o mocy 240KM jest niezwykle trwały i solidnie skonstruowany.

Tomasz Nowak
4/5

Precyzyjne dawkowanie paliwa za pomocą systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch zapewnia efektywne spalanie.

Irena Szymański
2/5

Zawór recyrkulacji spalin EGR okazał się problematyczny, co utrudniało prawidłowe funkcjonowanie silnika.

Beata Woźniak
5/5

Silnik 3.0 TDI 240KM jest niezwykle trwały i solidnie skonstruowany, co przekłada się na bezproblemową eksploatację.

Łukasz Wiśniewski
4/5

Eliminacja problematycznych usterek z poprzednich wersji silnika oraz dopracowanie nowszych jednostek sprawia, że ta wersja jest praktycznie bezawaryjna.

Stanisław Zając
5/5

Olej odpowiednio dobranej jakości sprawia, że silnik działa bez zarzutów, co potwierdzają pozytywne opinie użytkowników.

Krzysztof Jabłoński
5/5

Silnik 3.0 TDI 240KM cieszy się uznaniem wśród użytkowników za solidność i niezawodność.

Krzysztof Mazur
5/5

Warto zauważyć, że dbałość o regularne serwisowanie i odpowiedni dobór oleju znacząco wpływa na trwałość i sprawność silnika.

Jerzy Sikora
3/5

Silnik TDI 240 KM jest solidną jednostką napędową, stosowaną w różnych samochodach marki VW, Audi i Porsche. Posiada precyzyjny system wtrysku paliwa Common Rail, co przekłada się na dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Jednakże, wysokie koszty serwisu oraz częste problemy z wtryskiwaczami i filtrem DPF mogą zwiększyć koszty utrzymania.

Małgorzata Górski
5/5

Wysoka kultura pracy silnika 3.0 TDI 240KM zapewnia komfortową podróż bez zbędnego hałasu.

Irena Woźniak
5/5

Elastyczność silnika 3.0 TDI 240KM pozwala na dynamiczną jazdę i pewne wyprzedzanie na drodze.

Mariusz Włodarczyk
3/5

Właściciel samochodu z silnikiem 3.0 TDI 240 KM podkreśla, że po zrobieniu chip tuningu auto zyskało na mocy i elastyczności. Mimo że koszty utrzymania nie są najniższe, spalanie pozostaje na akceptowalnym poziomie. Zaleca regularne tankowanie i dbałość o olej, co pozwala uniknąć poważniejszych problemów.

Marianna Piotrowski
5/5

Wprowadzone modyfikacje i ulepszenia w nowszych latach produkcji eliminują potencjalne problemy z wcześniejszymi wersjami tego silnika.

Agnieszka Kamiński
5/5

Silnik 3.0 TDI V6 240KM jest solidnie dopracowany i praktycznie bezawaryjny, co daje spokój podczas użytkowania.

Łukasz Jankowski
4/5

Zastosowanie w różnych modelach samochodów, takich jak Audi, VW czy Porsche, świadczy o wszechstronności i popularności tego silnika.

Michał Woźniak
2/5

Koszty serwisu i części związane z silnikiem 3.0 TDI 240KM są znacząco wyższe niż przewidywane, co znacznie obciąża budżet.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up