BMW Silnik B47 Opinie
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V B47
Kategoria: Silniki BMW d Serii B
Silniki BMW d Serii B są stosowane w samochodach marki Silnik BMW 2.0d o mocach od 116 do 231KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa.
Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić, że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników, w których można wykorzystać identyczne elementy, np. tłoków, zaworów itd. Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych, ale nie we wszystkich wersjach, np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.
Opinie użytkowników
- 10.03.2024 Bmw 3 g20 - Średnia: (10.0)
- Opinia: Mam g20 318d i silnik jest bardzo kulturalny, pali na dotyk, ma dopiero przejechane 50k km ale wydaje się że sporo podążę, olej wymieniany co 15k km, z tego co się orientowałem rozrząd wytrzymuje ok 180k km. Średnie spalanie 5,5l od nowości.
- 30.11.2023 BMW 2 Active tourer 218d - Średnia: (9.3)
- Opinia: Zrobione 130 tysięcy bezawaryjnie, olej wymieniany co 15 tysięcy z kompletem filtrów. Pali 6.2 l/100 km. Oleju nie bierze, świetnie przyspiesza. Olej Motul 5w30 robi robotę. Filtr paliwa wymiana co 50 tysięcy. Sama eksploatacja jak na razie nic się nie psuje.
- 01.10.2023 F30 / B47 - Średnia: (8.7)
- Opinia: Serwis co 10000, tylko dobry olej i dobre filtry, system start/stop nie używany z zasady, świece żarowe po 150 tysięcy. Rozrząd zapobiegawczo przy 188 tysięcy. Pali 4.5 - 6 w zależności od tego jak jadę. Przejechane 230 tysięcy i narazie odpukać żadnych problemów.
- 30.04.2023 BMW 3er G21 - Średnia: (7.7)
- Opinia: Silnik poprawiony względem starszego N47 lecz konstruktorom trafiła się gapa bo pęka blok za pompą wody i do układu wtłaczany jest olej silnikowy. Nie zdarza się to często ale trzeba mieć na uwadze, że tłuste ślady w zbiorniczku wyrównawczym oznaczają remont silnika.
Średnia opinia: 3.87/5.