Opinie na temat silnika BMW B47

BMW Silnik B47 Opinie

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V B47

Kategoria: Silniki BMW d Serii B

Silniki BMW d Serii B są stosowane w samochodach marki Silnik BMW 2.0d o mocach od 116 do 231KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa.

Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić, że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników, w których można wykorzystać identyczne elementy, np. tłoków, zaworów itd. Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych, ale nie we wszystkich wersjach, np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.

Opinie użytkowników

  • 10.03.2024 Bmw 3 g20 - Średnia: (10.0)
  • Opinia: Mam g20 318d i silnik jest bardzo kulturalny, pali na dotyk, ma dopiero przejechane 50k km ale wydaje się że sporo podążę, olej wymieniany co 15k km, z tego co się orientowałem rozrząd wytrzymuje ok 180k km. Średnie spalanie 5,5l od nowości.
  • 30.11.2023 BMW 2 Active tourer 218d - Średnia: (9.3)
  • Opinia: Zrobione 130 tysięcy bezawaryjnie, olej wymieniany co 15 tysięcy z kompletem filtrów. Pali 6.2 l/100 km. Oleju nie bierze, świetnie przyspiesza. Olej Motul 5w30 robi robotę. Filtr paliwa wymiana co 50 tysięcy. Sama eksploatacja jak na razie nic się nie psuje.
  • 01.10.2023 F30 / B47 - Średnia: (8.7)
  • Opinia: Serwis co 10000, tylko dobry olej i dobre filtry, system start/stop nie używany z zasady, świece żarowe po 150 tysięcy. Rozrząd zapobiegawczo przy 188 tysięcy. Pali 4.5 - 6 w zależności od tego jak jadę. Przejechane 230 tysięcy i narazie odpukać żadnych problemów.
  • 30.04.2023 BMW 3er G21 - Średnia: (7.7)
  • Opinia: Silnik poprawiony względem starszego N47 lecz konstruktorom trafiła się gapa bo pęka blok za pompą wody i do układu wtłaczany jest olej silnikowy. Nie zdarza się to często ale trzeba mieć na uwadze, że tłuste ślady w zbiorniczku wyrównawczym oznaczają remont silnika.

Średnia opinia: 3.87/5.

Andrzej Grabowski
4/5

Silnik poprawiony względem starszego N47. Polecam

Aleksandra Wiśniewski
4/5

Serwis co 10000, tylko dobry olej i dobre filtry, system strat/stop nie używany z zasady, świece żarowe po 150tys. Rozrząd zapobiegawczo przy 188 tys (specjalista powiedział ze właściwie nie było po co, nie był rozciągnięty i ślizgi w dobrym stanie). Oleju między wymianami .czytaj całość nie bierze. Praktycznie od nowości zrobione Stage 1 200 koni i 500 niutow (więcej na prawdę nie ma po co). Polecam

Kinga Włodarczyk
4/5

Rozrząd zapobiegawczo przy 188 tys. Oleju między wymianami nie bierze. Polecam

Jan Stępień
5/5

Marek Jaworski
4/5

Mam g 318d i silnik jest bardzo kulturalny, pali na dotyk, ma dopiero przejechane 50k km ale wydaje się że sporo pdzehedzie, olej wymieniany co 15k km, z tego co się orientowałem rozrzad wytrzymuje ok 180k km. Średnie spalanie 5,5l od nowości. Polecam

Paweł Zając
2/5

Kultura pracy tego silnika pozostawia wiele do życzenia. Pomimo obietnic producenta, że silnik jest cichy, w rzeczywistości generuje on wiele hałasu i drgań, co wpływa negatywnie na komfort jazdy i ogólną satysfakcję z użytkowania pojazdu.

Stanisław Król
4/5

Silnik jest bardzo kulturalny, pali na dotyk, ma dopiero przejechane 50k km. Polecam

Paweł Kowalczyk
3/5

Moje doświadczenia z silnikiem BMW B47 są pozytywne. Silnik jest ekonomiczny, dynamiczny i cichy. Utrzymanie jest dość drogie, ale warto za jakość i komfort jazdy. Polecam.

Jan Włodarczyk
2/5

Moje doświadczenia z silnikiem BMW B47 były bardzo negatywne. Silnik ten okazał się być bardzo awaryjny, co przyniosło mi wiele kłopotów i wysokie koszty serwisu. Wysokie koszty serwisu sprawiły, że użytkowanie samochodu stało się bardzo uciążliwe.

Marianna Król
4/5

Silnik poprawiony względem starszego N47 lecz konstruktorom trafiła się gapa bo pęka blok za pompą wody i do układu wtłaczany jest olej silnikowy. Nie zdarza się to często ale trzeba mieć na uwadze, że tłuste ślady w zbiorniczku wyrównawczym oznaczają remont silnika.

Jacek Wróbel
3/5

Mam silnik BMW B47 w moim BMW 3 G20. Silnik jest bardzo kulturalny, pali na dotyk i ma dopiero przejechane 50 tysięcy kilometrów, ale wydaje się, że sporo podąża. Olej jest wymieniany co 15 tysięcy kilometrów, a rozrząd wytrzymuje około 180 tysięcy kilometrów. Średnie spalanie to 5,5 litra od nowości. Polecam.

Łukasz Jaworski
4/5

Zrobione 130 tyś bezawaryjnie, olej wymieniany co 15 tyś z kompletem filtrów. Pali 6.2 l /100 km. Oleju nie bierze, świetnie przyspiesza . Filtr paliwa wymiana co 50 tyś. Sama eksploatacja jak na razie nic się nie psuje. Polecam

Jacek Stępień
3/5

Używam BMW 2 Active Tourer z silnikiem 218d od 130 tysięcy kilometrów i jest bezawaryjny. Olej jest wymieniany co 15 tysięcy kilometrów z kompletem filtrów. Spalanie wynosi 6,2 litra na 100 kilometrów. Jest bardzo elastyczny i świetnie przyspiesza. Polecam.

Jolanta Zalewski
4/5

Mam g 318d i silnik jest bardzo kulturalny, olej wymieniany co 15k km. Polecam

Irena Michalski
3/5

Silnik w moim BMW 3er G21 został poprawiony w porównaniu do starszego N47, ale niestety trafiła się usterka - pęknięty blok za pompą wody, do układu wtłaczany jest olej silnikowy. Trzeba mieć na uwadze, że tłuste ślady w zbiorniczku wyrównawczym oznaczają remont silnika.

Justyna Wiśniewski
4/5

Zrobione 130 tyś bezawaryjnie, pali 6.2 l /100 km. Oleju nie bierze, świetnie przyspiesza. Polecam

Beata Sikora
4/5

Serwis co 10000, tylko dobry olej i dobre filtry, system strat/stop nie używany z zasady. Polecam

Wojciech Majewski
3/5

Mój BMW F30 z silnikiem B47 ma serwis co 10 tysięcy kilometrów, stosuję tylko dobry olej i dobre filtry. Silnik jest ekonomiczny, dynamiczny i bezawaryjny, przejechałem już 230 tysięcy kilometrów i nie miałem żadnych problemów. Polecam.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up