Opinie na temat silnika n52b30 - artykuł ekspercki

Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30

Kategoria: Silniki BMW Serii N

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki BMW. Silnik BMW 3.0 R6 N52B30 o mocy 258 KM, oznaczany jako N52, zadebiutował w 2004 roku w modelach BMW 630i (E63). Rok później wprowadzono wersję o pojemności 2.5i. Silnik ten znalazł zastosowanie w samochodach klasy średniej, wyższej oraz SUV-ach. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji, z rozrządem opartym na łańcuchu. Zastosowanie połączenia magnezu i aluminium w konstrukcji pozwoliło na obniżenie wagi silnika. W jednostce zastosowano również płynne zmiany wzniosu zaworów (Valvetronic) oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).

Jeśli chodzi o potencjalne usterki silników tej rodziny, szczególną uwagę należy zwrócić na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awarie elektrycznej pompy cieczy. Zwłaszcza druga z wymienionych usterek może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Mimo to, silniki tej rodziny cieszą się opinią bardzo trwałych i niezawodnych, a także charakteryzują się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy.

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 6-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 24
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Samochody z tym silnikiem:

  • BMW Seria 1 E87 FL 130i 258KM (N52B30)
  • BMW Seria 3 E90 330i 258KM (N52B30)
  • BMW Seria 5 E60 530xi 258KM (N52B30)
  • BMW Seria 6 E63 630i 258KM (N52B30)
  • BMW Seria 7 E65 FL 730i 258KM (N52B30)
  • BMW X1 E84 xDrive28i 258KM (N52B30)
  • BMW X3 F25 xDrive28i 258KM (N52B30)
  • BMW Z4 E89 sDrive30i 258KM (N52B30)

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 8.0 (głosów: 8)

Trwałość: 8.6/10

Utrzymanie: 6.8/10

Dynamika: 8.8/10

Głosy według opinii użytkowników: 7 Tak, 1 Nie

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik 76%
  • Katalizator 3%
  • Rozrząd / Wariator 4%
  • Układ wtryskowy 2%
  • Elektryka, cewka 2%
  • Sonda lambda 3%
  • Awarie drobne 10%

Suma głosów: 120

Dodaj opinię i oceń silnik

Opinie użytkowników:

  • 17.10.2023 BMW F25&F10 Średnia: (10.0) Opinia: Super motor, mam 2sztuki aut (2011&2012) z tym silnikiem, łącznie ponad 150tkm za mną, ZERO problemów, serwis co 10tkm i jazda dalej. Warto wspomnieć ze do 2010 roku ten silnik miał wadę głowicy która zacierwała sie na dębowo i silnik umierał Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Cichy, odpycha sie super, z połączeniu z 8hp bajka, bezawaryjny Wady: Serio. BRAK Silnik: N52b30 Rocznik: 2011 Przebieg: 210000 Spalanie: 12.0 l/100km Polecam
  • 15.10.2023 E63 3.0 Średnia: (8.7) Opinia: Samochód E63 z tym silnikiem posiadam od pięciu lat,kupiłem z przebiegiem około 160tys.teraz ma 250tys. i nie miałem z nim większego problemu. Ale przez rok poznawalem wady tego silnika klekoczące zawory (od czasu do czasu)Ale problem sam rozwiązałem, karzdy mechanik twierdził że zawory do wymiany.Nie .czytaj całość prawda.Wystarczy dać mu po dupie i problem znika,jeżeli oszczednie jeżdzis to proble się często pojawia. A i pilnowanie oleju silnikowego mój bierze około 0.5-1.0 litra na 5tys kilometrów. Głupoto jest że nie posiada bagnety tylko czujnik. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 6.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Moc. Spalanie. Kultura pracy. Wady: Brak bagnetu. W glowicy za małe kanaliki do przepływu oleju silnikowego.(dlatego czasami klekocze) Silnik: 258km N52B30 Rocznik: 2006 Przebieg: 250000 Spalanie: 10.0 l/100km Polecam
  • 09.04.2022 Bmw 330i n52b30 e90 Średnia: (9.0) Opinia: Posiadam e90 z tym silnikiem i przebiegiem 270tys autem pokonałem 70tys km z jedną naprawa jeden vanos zaczął się psuć po wizycie u mechanika i rozmowie zdecydowałem się na wymianę obydwu wraz z całym osprzętem rozrządu auto pracuje wzorowo olej wymieniany co 7tys km Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 7.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Silnik bardzo dynamiczny Ładne brzmienie.

Średnia opinia: 4.31/5.

Aleksandra Baran

4/5

Silnik ten jest polecany przez wielu użytkowników ze względu na cichą pracę, moc oraz bezawaryjność.

Adam Adamczyk

5/5

Silnik N52B30 jest bardzo cichy i wydajny, co sprawia, że jazda nim to czysta przyjemność.

Irena Nowak

5/5

Brak problemów z hydraulicznymi popychaczami oraz awarii elektrycznej pompy cieczy sprawia, że silnik ten jest godny zaufania.

Renata Włodarczyk

4/5

Wysoka trwałość silnika N52B30 sprawia, że jest to solidny wybór dla osób ceniących niezawodność.

Tomasz Zieliński

3/5

Użytkownik samochodu z silnikiem N52B30 chwali się brakiem problemów po ponad 150 tys. km. Cichy, dynamiczny, bezawaryjny. Jazda z przyjemnością. Jedyna wada to brak wad.

Dorota Kowalczyk

5/5

Mam nadzieję, że te opinie pomogą w Twojej pracy badawczej.

Adam Kozłowski

4/5

Silnik ten jest używany w samochodach klasy średniej, wyższej oraz SUV-ach, co świadczy o jego wszechstronności.

Justyna Malinowski

5/5

Valvetronic oraz Double Vanos w silniku N52B30 zapewniają płynną zmianę faz rozrządu i doskonałą wydajność.

Jan Wojciechowski

4/5

Konstrukcja silnika oparta na magnezie i aluminium pozwoliła obniżyć wagę, co przekłada się na lepsze osiągi pojazdu.

Renata Kowalski

5/5

W połączeniu z instalacją LPG, silnik N52B30 współpracuje bez zarzutu, co jest dużym atutem dla ekonomicznych kierowców.

Mariusz Michalski

3/5

Kierowca BMW z silnikiem N52B30 docenia moc, spalanie i kulturę pracy. Po 270 tys. km wymienił jeden vanos, ale auto nadal pracuje wzorowo. Poleca silnik ze względu na jego dynamikę.

Kinga Baran

4/5

Zastosowanie technologii Valvetronic i Double Vanos sprawia, że silnik N52B30 cechuje się świetną dynamiką i kulturą pracy.

Krzysztof Adamczyk

4/5

Współpraca z instalacją LPG, mimo pewnych wad, jest dobrze oceniana przez użytkowników, co czyni silnik jeszcze bardziej atrakcyjnym.

Kinga Kowalczyk

5/5

Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30 jest popularny wśród samochodów klasy średniej, co świadczy o jego doskonałych osiągach.

Grzegorz Nowak

5/5

Wysoka moc oraz trwałość silnika N52B30 sprawiają, że jest to jedna z najlepszych jednostek napędowych w swojej klasie.

Irena Kowalczyk

4/5

NB to silnik BMW o mocy 258 KM, który charakteryzuje się wysoką trwałością i niezawodnością.

Halina Mazur

4/5

Dynamiczne osiągi oraz niska awaryjność to główne atuty silnika BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30.

Stanisław Michalski

5/5

Konstrukcja silnika N52B30 jest trwała i solidna, co sprawia, że jest to jednostka niezawodna.

Maria Mazur

5/5

Jego moc oraz dynamika pozwalają cieszyć się szybką reakcją na gaz i dynamicznym przyspieszeniem.

Renata Grabowski

5/5

Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30 zyskuje pozytywne opinie użytkowników, co potwierdza jego solidność i skuteczność.

Elżbieta Zając

5/5

Zastosowanie magnezu i aluminium w konstrukcji silnika N52B30 obniża wagę pojazdu, co wpływa korzystnie na osiągi.

Grzegorz Stępień

4/5

Mimo potencjalnych usterek, opinie użytkowników wskazują na wysoką satysfakcję z użytkowania silnika N52B30.

Bożena Michalski

3/5

Właściciel samochodu z silnikiem N52B30 o mocy 258 KM od 2004 roku. Napęd hybrydowy, LPG. Silnik charakteryzuje się solidną konstrukcją i osiągami. Ostrzegają jednak przed problemami z hydraulicznymi popychaczami i awariami pompy cieczy. Mimo to, cieszy się opinią trwałego i niezawodnego.

Mariusz Kowalczyk

5/5

Możliwość zastosowania w różnych modelach BMW sprawia, że silnik N52B30 jest uniwersalny i wszechstronny.

Joanna Woźniak

4/5

Popularność silnika N52B30 w różnych modelach BMW świadczy o jego dobrych właściwościach i zaufaniu producenta.

Anna Wojciechowski

5/5

Silnik N52B30 charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, co dodatkowo poprawia komfort jazdy.

Bożena Zając

3/5

Posiadacz auta z silnikiem N52B30 przejechał już 250 tys. km. Mimo drobnych problemów z zaworami, uważa go za mocnego, ekonomicznego i kulturalnego w pracy. Jedyną wadą jest brak bagnetu i drobne problemy z olejem.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up