n54b30 opinie
Silnik BMW 3.0 R6 24V 306KM N54B30
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 3.0 R6 N54B30 o mocy 306KM był stosowany w samochodach marki BMW Serii 1, Serii 3, X6 oraz Z4. Produkowany w latach 2006-2010, był następcą jednostki M54. Jest to sześciocylindrowa jednostka z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w podwójną turbosprężarkę BiTurbo oraz zmienne fazy zaworów VANOS.
Usterkowości tego silnika nie są duże, jednak do najbardziej wrażliwych elementów należy osprzęt. Najczęstszymi awariami są pompy paliwa, zawór spustowy układu turbosprężarek oraz gromadzenie się nagaru w głowicy. Spalanie jest na wysokim poziomie, a koszty utrzymania i serwisu są dość wysokie.
W opinii użytkowników silnik jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 6-cylindrowy
- Ilość zaworów: 24
- Typ wtrysku: bezpośredni
- Turbosprężarka
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy co 2 lata
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 8.6 (głosów: 3)
Trwałość: 10.0/10
Utrzymanie: 5.7/10
Dynamika: 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:
- Tak: 45 głosów
- Nie: 46 głosów
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik: 58%
- Katalizator: 4%
- Rozrząd / Wariator: 4%
- Układ wtryskowy: 22%
- Elektryka, cewka: 4%
- Sonda lambda: 4%
- Awarie drobne: 5%
Opinie użytkowników:
19.11.2020 E92 335i xDrive
Średnia: 8.7
Opinia: Znakomity silnik o ile wie się, co można a co nie.
[.] (tekst opinii użytkownika)
21.07.2019 E92 335i 2008
Średnia: 8.7
Opinia: Najwięcej do powiedzenia o tym silniku mają ci co nigdy go nie posiadali.
[.] (tekst opinii użytkownika)
Średnia opinia: 3.5/5.