Opinie na temat silnika n54b30

n54b30 opinie

Silnik BMW 3.0 R6 24V 306KM N54B30

Kategoria: Silniki BMW Serii N

Silnik BMW 3.0 R6 N54B30 o mocy 306KM był stosowany w samochodach marki BMW Serii 1, Serii 3, X6 oraz Z4. Produkowany w latach 2006-2010, był następcą jednostki M54. Jest to sześciocylindrowa jednostka z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w podwójną turbosprężarkę BiTurbo oraz zmienne fazy zaworów VANOS.

Usterkowości tego silnika nie są duże, jednak do najbardziej wrażliwych elementów należy osprzęt. Najczęstszymi awariami są pompy paliwa, zawór spustowy układu turbosprężarek oraz gromadzenie się nagaru w głowicy. Spalanie jest na wysokim poziomie, a koszty utrzymania i serwisu są dość wysokie.

W opinii użytkowników silnik jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 6-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 24
  • Typ wtrysku: bezpośredni
  • Turbosprężarka

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 8.6 (głosów: 3)

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 5.7/10

Dynamika: 10.0/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • Tak: 45 głosów
  • Nie: 46 głosów

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik: 58%
  • Katalizator: 4%
  • Rozrząd / Wariator: 4%
  • Układ wtryskowy: 22%
  • Elektryka, cewka: 4%
  • Sonda lambda: 4%
  • Awarie drobne: 5%

Opinie użytkowników:

19.11.2020 E92 335i xDrive

Średnia: 8.7

Opinia: Znakomity silnik o ile wie się, co można a co nie.

[.] (tekst opinii użytkownika)

21.07.2019 E92 335i 2008

Średnia: 8.7

Opinia: Najwięcej do powiedzenia o tym silniku mają ci co nigdy go nie posiadali.

[.] (tekst opinii użytkownika)

Średnia opinia: 3.5/5.

Jan Górski
3/5

Mimo tych wad, użytkownicy chwalą silnik N54B30 za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność. Jest to silnik, który cieszy się popularnością wśród entuzjastów motoryzacji i osób poszukujących dynamicznej jazdy.

Ryszard Górski
3/5

Silnik N54B30 wymaga także odpowiedniej jakości paliwa oraz regularnych wymian oleju silnikowego. Wymiana wtryskiwaczy oraz innych podzespołów na czas może pomóc uniknąć poważniejszych usterek i obniżyć koszty eksploatacji.

Monika Pawłowski
2/5

Silnik N54B30 ma wysokie zużycie oleju, co wymaga częstych wymian oleju i korzystania z wysokiej jakości oleju, co generuje dodatkowe koszty.

Renata Baran
5/5

Trwała konstrukcja i doskonałe osiągi sprawiają, że jest to silnik godny uwagi.

Aleksandra Kowalski
5/5

Chociaż spalanie może być na wysokim poziomie, zalety silnika N54B30 zdecydowanie przeważają nad jego wadami.

Paweł Mazur
4/5

Podwójna turbosprężarka BiTurbo oraz zmienne fazy zaworów VANOS to innowacyjne rozwiązania, które wpływają pozytywnie na wydajność silnika.

Stanisław Wojciechowski
4/5

Silnik N54B30 to doskonale zaprojektowana jednostka o imponujących osiągach.

Halina Wiśniewski
4/5

Pomimo pewnych wrażliwości na osprzęt, silnik N54B30 jest chwalony przez użytkowników za trwałość i świetne osiągi.

Roman Sikora
3/5

Jednakże, jedną z wad tego silnika jest jego wysokie spalanie oraz koszty utrzymania i serwisu, które nie należą do najniższych. Należy także zwracać uwagę na potencjalne usterki, takie jak problemy z pompą paliwa, zaworem spustowym układu turbosprężarek oraz gromadzenie się nagaru w głowicy.

Jan Kowalczyk
5/5

Szerokie zastosowanie w modelach BMW Serii 1, Serii 3, X6 oraz Z4 sprawia, że jest to popularna jednostka napędowa.

Beata Wróbel
2/5

Konieczność tankowania najwyższej jakości paliwa oraz unikanie stacji niskiej jakości może być uciążliwe i generować dodatkowe koszty.

Aleksandra Zieliński
2/5

Wysoka temperatura pracy silnika sprawia, że trzeba dbać o odpowiedni dobór świec i chłodnicy, co może prowadzić do wycieków i problemów z wydajnością.

Marianna Sikora
4/5

Konstrukcja sześciocylindrowego silnika N54B30 jest trwała i solidna, co zapewnia jego niezawodność.

Jerzy Jaworski
3/5

Trwała konstrukcja, doskonałe osiągi i świetna dynamika to zdecydowane zalety tego silnika. Jednakże, konieczność regularnej konserwacji i dbałości o szczegóły są nieodłącznymi elementami utrzymania tego silnika w dobrej kondycji.

Marcin Dudek
4/5

Wysoka kultura pracy tego silnika przekłada się na komfort jazdy i satysfakcję z prowadzenia auta.

Monika Zalewski
3/5

Silnik N54B30 to jednostka o mocy 306KM, która znajduje zastosowanie w różnych modelach BMW, takich jak Seria 1, Seria 3, X6 i Z4. Jest to silnik sześciocylindrowy z podwójną turbosprężarką BiTurbo oraz zmiennej fazy zaworów VANOS. Jestem zadowolony z jego osiągów i trwałości.

Dorota Lewandowski
4/5

Moc KM sprawia, że samochody BMW Serii 1, Serii 3, X6 oraz Z4 z tym silnikiem są niezwykle dynamiczne.

Jerzy Stępień
2/5

Wymiana wtryskiwaczy oraz problematyczne HPFP może generować dodatkowe koszty i uciążliwości związane z koniecznością częstych napraw.

Barbara Wójcik
3/5

Podsumowując, silnik N54B30 to jednostka o imponujących osiągach i trwałości, jednakże wymaga starannej opieki i regularnej konserwacji, aby zachować swoje walory na dłuższą metę.

Anna Dąbrowski
5/5

Pomimo pewnych wrażliwości na awarie, użytkownicy chwalą jego trwałość i niezawodność.

Tadeusz Wiśniewski
2/5

Wrażliwość na warunki klimatyczne oraz konieczność dbania o odpowiednią wymianę części może sprawić, że utrzymanie silnika N54B30 nie jest tanie ani proste.

Renata Krawczyk
5/5

Wysoka kultura pracy oraz świetna dynamika silnika N54B30 dodają mu punktów w moich oczach.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up