OM654 - Informacje o silniku
Mercedes-Benz BlueTec / d
OM654 to silnik stosowany w samochodach marki Mercedes-Benz, w mocach 190KM-194KM. Został wprowadzony do produkcji od 2016 roku, zastępując jednostkę OM651. Konstrukcja nowoczesna, oparta na najnowszych rozwiązaniach technologicznych, ma na celu osiągnięcie jak najwyższych parametrów.
Specyfikacja silnika OM654:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: Common Rail
OM654 generuje moc 194KM z momentem obrotowym 400 Nm dostępnym od 1600-2800 obr./min. Jednostka współpracuje z 9-stopniową przekładnią automatyczną. Dzięki zastosowaniu szeregu nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych, silnik jest wykonany w całości z aluminium, co sprawia, że jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg. Dodatkowo, dzięki specjalnej powłoce Nanoslide na cylindrach, udało się zmniejszyć tarcie i wibracje.
Zalety silnika OM654:
- wysoka kultura pracy
- bardzo dobra dynamika
- bardzo dobra elastyczność
- bardzo niski poziom hałasu
- przyzwoity poziom spalania
- świetne osiągi
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 6.9/10
Najbardziej awaryjne części:
- Turbosprężarka - 10%
- Wtryskiwacze paliwa - 29%
- Pompa wtryskowa - 19%
- Sprzęgło / Dwumasa - 14%
- Filtr DPF / FAP - 14%
- Zawór EGR - 14%
Popularne odmiany tego silnika:
- Mercedes 2.0 R4 d 150KM-163KM SCR OM654
- Mercedes 1.6 R4 d 122KM-160KM SCR OM654
- Mercedes 2.0 R4 d 239KM-245KM SCR OM654
- Mercedes 2.0 R4 d 116KM SCR OM654
Przykładowe opinie użytkowników:
GLC Coupe
Średnia: (10.0)
Opinia: Cichy, trwały, o najwyższej kulturze pracy. W ASO twierdzą, że bez problemu silnik robi 600 tys. km.
C220d
Średnia: (9.3)
Opinia: Doskonały diesel, niskie spalanie, bezobsługowy do 500 tys. km.
E2,2d
Średnia: (9.0)
Opinia: Jestem zadowolony. Cichy, mało pali, wygodny.
Sprinter
Średnia: (3.0)
Opinia: Generator kosztów, niezbyt trwały.
W213
Średnia: (0.0)
Opinia: Do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik. Wady: jednorazówka.
Średnia opinia: 3.79/5.