Silnik 2.0 FSI/TFSI - Opinie i Informacje
Silnik 2.0 FSI/TFSI jest jednym z popularniejszych napędów na rynku, cechujący się oszczędnością i wydajnością. Jest to konstrukcja zastosowana m.in. w modelach Audi, Volkswagen i innych pojazdach Grupy VW. Może być montowany w różnych odmianach mocy, co sprawia, że jest popularny w wielu segmentach rynku samochodowego.
Opinie użytkowników
Silnik 2.0 FSI/TFSI - mocny i oszczędny
Trzeba przyznać, że jeśli wszystko działa jak należy, to auto z silnikiem 2.0 FSI, jak i TFSI przypadnie do gustu wielu osobom. Można liczyć na korzystną relację osiągów do zużycia paliwa. Na przykład, 150-konne Audi A3 2.0 FSI średnio pali 7,5-8 l/100 km, a 200-konna wersja jedynie nieznacznie więcej. Volkswagen zdecydował się na rozwój doładowanej 2-litrówki, która trafiła do wielu modeli Grupy VW, stanowiąc główne źródło napędu mocnych aut.
Silnik 2.0 FSI/TFSI - usterki
O ile silnik 2.0 FSI jest oszczędny i ekologiczny, to niestety ma kilka problemów. W wersjach bez doładowania, po przejechaniu około 90-140 tys. km, może dojść do odłożenia się nagaru na zaworach ssących. Nietrwałe okazują się także wałki rozrządu. W przypadku wersji z turbiną, głównym problemem są kłopoty ze sprężarką oraz nadmierne spalanie oleju silnikowego.
Silnik 2.0 FSI/TFSI - dane techniczne
Silnik 2.0 FSI to nowoczesna konstrukcja, z kadłubem, tłokami i głowicą wykonanymi ze stopu aluminium, układem DOHC, kolektorem dolotowym z klapami sterującymi przepływem powietrza oraz systemem zmiennych faz rozrządu. Wersja TFSI jest rozwijana i topowa odmiana osiąga 272 KM.
- Wersje silnika:
- 2.0 FSi - 150 KM
- 2.0 TFSI - od 170 do 272 KM
Dane techniczne:
- 2.0 FSi:
- Lata produkcji: 2004-09
- Moc maksymalna: 150 KM
- Maks. mom. obr.: 200 Nm/3500 obr./min
- 2.0 TFSI:
- Lata produkcji: od 2008 r.
- Moc maksymalna: 272 KM
- Maks. mom. obr.: 350 Nm/2500 obr./min