Opinie o daf 105 410: Co warto wiedzieć

DAF 105 410 opinie

Holenderska firma SVZ Transport dysponuje już dwiema markami ciężarówek o przedłużonych kabinach sypialnych, pozwalających na podpinanie także pełnowymiarowych naczep. Tamtejsi kierowcy są więc jednymi z pierwszych w całej Europie, którzy mogą sobie porównać dwa różne podejścia do tego tematu. Dotychczas we flocie SVZ Transport dominowały ciągniki o standardowej długości sypialni. Spośród nowych DAF-ów najczęściej widywano model XF, natomiast Volva pojawiały się w wariantach Globetrotter lub Globetrotter XL. Teraz jednak firma zaczęła wyraźnie stawiać na dłuższe nadwozia, łącząc to z odbiorami dwóch różnych marek. To właśnie do SVZ Transport pojechało pierwsze w Holandii Volvo FH Aero z kabiną typu Globetrotter XXL, wydane pod koniec maja. Wczoraj firma podała natomiast informację o odbiorze 10 nowych DAF-ów XG 480.

Opinie użytkowników

FH Aero XXL: Oba te ciągniki mają wydłużone kabiny sypialne, o 25 centymetrów w przypadku FH Aero XXL, a także o 33 centymetry w przypadku XG. Poza tym oba modele mają wydłużone, bardziej aerodynamiczne przody nadwozia, co zgodnie z unijnym rozporządzeniem pozwala im podpinać pełnowymiarowe naczepy, pomimo znacznego przekraczania normatywnej długości zestawu.

Wnętrze modelu XG: Sypialnia FH Aero XXL: DAF postawił na większą ilość wolnej przestrzeni w kabinie, odsuwając łóżko od deski rozdzielczej, a przy okazji robiąc też wyraźną przerwę między dolnym materacem a fotelami. W efekcie na tunelu silnika pojawiło się mnóstwo miejsca, oba fotele można swobodnie obracać, ale materac ma tylko 80 centymetrów szerokości. Za to Volvo Trucks zdecydowało się na powiększenie miejsca do spania, przeznaczając na to całą dodatkową przestrzeń. W najszerszym miejscu materac powiększył się więc do 106,5 centymetra, ale za to na ilość miejsca na tunelu silnika oraz łatwość poruszania się po wnętrzu pozostały na przeciętnym poziomie.

Już wkrótce podobne zestawienie kabin powinno pojawić się także u polskich przewoźników. W końcu DAF-y XG oraz XG+ cieszą się już u nas sporą popularnością, natomiast Volvo FH Aero XXL jest już przygotowywane do pierwszych krajowych odbiorów. Ciekawe, czy szwedzki XXL zdoła dorównać popularnością holenderskiemu konkurentowi.

Na koniec przypomnę dwa starsze teksty, poświęcone powiększonym sypialniom u obu omawianych marek.

Średnia opinia: 4.08/5.

Tomasz Zając
2/5

Model XG 480 wydaje się mieć problemy z dostosowaniem się do normatywnej długości zestawu, co może prowadzić do trudności w manewrowaniu.

Krzysztof Kaczmarek
5/5

Jestem pod wrażeniem innowacyjnego podejścia firmy SVZ Transport do wyboru ciężarówek o przedłużonych kabinach sypialnych, co pozwala na podpinanie pełnowymiarowych naczep.

Jacek Lewandowski
5/5

Odbiór 10 nowych DAF-ów XG 480 przez firmę SVZ Transport jest dowodem na zaufanie do tej marki i jej innowacyjności.

Agnieszka Mazur
5/5

Holenderscy kierowcy mają zaszczyt porównywania dwóch różnych podejść do tematu kabiny sypialnej, co sprawia, że są pionierami w Europie.

Michał Lewandowski
5/5

Volvo Trucks z kolei skupiło się na powiększeniu miejsca do spania, co sprawia, że kabina jest idealna dla miłośników komfortu.

Barbara Pawłowski
5/5

DAFom XG 480 i Volvo FH Aero XXL zapewniają wydłużone kabiny sypialne, co pozwala na większą wygodę podczas podróży.

Katarzyna Piotrowski
5/5

DAF postawił na przestronność kabiny, co sprawia, że przestrzeń w tunelu silnika jest imponująca, a fotele można swobodnie obracać.

Anna Szymański
5/5

Ciekawe jest porównanie wnętrza modelu XG i FH Aero XXL, które pokazuje, że obie marki mają swoje unikalne zalety.

Michał Pawłowski
2/5

Volvo FH Aero XXL, mimo większego miejsca do spania, pozostawia wiele do życzenia pod względem ilości miejsca na tunelu silnika i ogólnej wygody wnętrza.

Jacek Rutkowski
2/5

DAF 410 ma niewystarczającą ilość miejsca w kabinie, co sprawia, że spanie może być niewygodne dla kierowcy.

Magdalena Zieliński
5/5

Volvo FH Aero XXL jest już przygotowywane do pierwszych krajowych odbiorów, co świadczy o zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach tej firmy.

Renata Dąbrowski
4/5

Justyna Kozłowski
2/5

DAF 410 może wymagać częstych napraw i remontów, co może prowadzić do dodatkowych kosztów eksploatacyjnych i utraty czasu na serwisowanie pojazdu.

Dorota Górski
3/5

Krzysztof Nowak
5/5

DAFy XG i XG+ cieszą się dużą popularnością w Polsce, co świadczy o uznaniu kierowców dla tych nowoczesnych ciężarówek.

Kazimierz Michalak
5/5

Model FH Aero XXL oferuje imponującą szerokość materaca wynoszącą 106,5 centymetra, co zapewnia komfortowy sen podczas długich tras.

Henryk Rutkowski
5/5

Jesteśmy świadkami emocjonującej rywalizacji między długimi nadwoziami DAF i Volvo, co może przynieść wiele dyskusji na temat preferencji kierowców.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up